شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱

طرح عراق به کشورهای عربی برابر ایران

يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۹
کد مطلب: 466618
وزیر خارجه عراق اعلام کرد کشورش طرحی پیشنهادی برای از بین بردن تنش‌های موجود بین برخی کشورهای عربی و ایران ارائه خواهد کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از «آناتولی» خبرداد: «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق، عصر امروز از طرح دولت پیشنهادی دولت بغداد به کشورهای عربی به منظور پایان دادن تنش‌های موجود با ایران، خبر داد.
 
الجعفری این موضوع را در قاهره طی کنفرانس خبری مشترک با «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد و گفت: «ما روابطی دیرینه با این کشورها داریم و با هرگونه تجاوز و جنگ مخالف هستیم.»
 
الجعفری در عین حال ابراز امیدواری کرد که دبیرکل اتحادیه عرب بتواند برای «آرام کردن اوضاع» (با ایران) تلاش کند؛ به‌گونه‌ای که منافع جهان عرب را تامین کند.
 
وی گفت: «عراق همچنین روابط ویژه‌ای با ایران دارد و خواهان حفظ این روابط با ایران است و امیدوار است که همه کشورهای منطقه چنین رابطه‌ای را با ایران داشته باشند.»
 
در پی اعدام «شیخ نمر باقر النمر» رهبر شیعیان در عربستان توسط رژیم سعودی که با واکنش‌های و تظاهرات اعتراضی گسترده‌ای در جهان اسلام همراه شده است، عربستان به دلایلی واهی روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد.
 
در پیروی از سیاست‌های خصمانه سعودی، بحرین و سودان، روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کردند. امارات متحده عربی، سطح مناسبات دیپلماتیک‌اش را با ایران کاهش داد. کویت و قطر هم سفرای‌شان را از ایران فرا خواندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرگ بر حکام عرب خلیج همیشه فارس!
ان شالله ایران روابط را با این شیاطین دنیای اسلام قطع کند.......