سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

مسجدجامعی: آب مشیریه آلوده است

سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 465805
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آب شرب محله طوس (مشیریه سابق) آلوده به مقادیر زیادی گچ و املاح نامحلول است که حتی موجب سولفاته کردن شیرهای آب و ظروف شده و سلامتی شهروندان این محله از املاح زیاد موجود در آب شرب، در خطر است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، احمد مسجدجامعی در جریان دویست و بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش دبیر دبیران شورایاری منطقه درخصوص فعالیت‌ها و عملکرد شورایاری منطقه، اظهار داشت: کارخانه سیمان، فعالیت کارگاه‌های استوک، وجود کارگاه‌های صنعتی مسگرآباد، کارخانه سنگ‌بری و کارگاه‌های انبارهای تخته، ضایعات‌فروشی‌ها و اوراقچی‌ها، آب شرب، کانال آب بدون درپوش با عمق بیش از ۱۰ متر، فروکش کردن فاضلاب، کوره‌های آجرپزی متروکه بخشی از مشکلات شهروندان در این منطقه محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه سیمان، تصریح کرد: این مجموعه با بیش از ۱۰ هکتار در دل محله طوس (مشیریه سابق) که دیوار به دیوار واحدهای مسکونی درحال فعالیت است، موجب انتشار بسیاری از ریزگردها و آلودگی صوتی و بصری شده است و تاکنون چند مورد ابتلا به سرطان حنجره از واحدهای مسکونی همجوار این کارخانه گزارش شده است که تأییدیه آن گردوغبار ناشی از کارخانه سیمان به‌عنوان عامل بروز سرطان شناخته شده است.

وی به فعالیت کارگاه‌های استوک در محله خاورشهر اشاره کرد و گفت: فعالیت این کارگاه‌ها سلامتی شهروندان ساکن در این محله را به مخاطره انداخته است و در این کارگاه‌ها کابل ماشین‌های اوراقی را برای استخراج روی و مس می‌سوزانند که همین امر منجر به انتشار آلاینده‌های خطرناکی در هوا می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین به‌وجود کارگاه‌های صنعتی مسگرآباد در منطقه ۱۵ اشاره کرد و گفت: پرسکاری، آهنگری، نجاری و... برای ساکنین محله مسعودیه مشکلات عدیده‌ای از جمله آلودگی محیط زیست ناشی از پساب‌ها و پسماندهای آلوده به‌وجود آورده است.

وی در ادامه دویست و بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران ادامه داد: کارخانه سنگ‌بری و کارگاه‌های انبارهای تخته در محله مظاهری موجب سلب آسایش و انتشار ریزگردها در سطح محله شده است و مغازه‌های برش سنگ و تخته در معابر اصلی این محله از تقاطع فدائیان اسلام تا سه راه فرح آباد علاوه بر سد معبر، آلودگی صوتی و محیط زیستی به‌وجود آورده است.

مسجدجامعی به فعالیت ضایعات فروشی‌ها و اوراقچی‌ها از میدان شوش تا میدان ارگ اشاره کرد و گفت: فعالیت این مجموعه‌ها موجب آلودگی محیط زیست و سلب آسایش از ساکنین و عابرین شده است. در این منطقه تعداد زیادی گاراژ برای دپوی ضایعات آهن، پلاستیک، چدن و... وجود دارد که محل تجمع جمیعت کثیری از کارتن‌خواب‌ها و معتادین جمع‌کننده ضایعات از سطل‌های زباله خدمات شهری است.

وی افزود: آب شرب محله طوس (مشیریه سابق) آلوده به مقادیر زیادی گچ و املاح نامحلول که حتی موجب سولفاته کردن شیرهای آب و ظروف شده است و سلامتی شهروندان این مجلس از املاح زیاد موجود در آب شرب در خطر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: کانال آب بدون درپوش با عمق بیش از ۱۰ متر که از وسط پارک مشیریه می‌گذرد و دارای تلفات جانی بوده، مشکلاتی را برای شهروندان این منطقه دارد و این کانال بستر آب گل‌آلود است که از رودخانه جاجرود و شمال تهران می‌آید و پس از عبور از بلوار ابوذر و سه‌راه افسریه داخل پارک مشیریه می‌شود و به سمت شهرری جریان دارد.

مسجدجامعی در ادامه به کوره‌های آجرپزی متروکه در منطقه ۱۵ اشاره کرد و گفت: در ضلع جنوب خاورشهر با بیش از ۶۵۰ هکتار مساحت، علاوه بر آسیب‌های اجتماعی و از بین بردن سیما و منظر شهر، به‌عنوان منشأ انتشار ریزگرد در سطح محله و حتی شهر تهران است.

فروکش کردن فاضلاب در محله مینابی و مسعودیه، یکی دیگر از مشکلاتی بود که مسجدجامعی در جلسه امروز به آن اشاره کرد و گفت: این کار باعث ایجاد حفره‌های متعددی در سطح معابر شده است که تاکنون خسارت زیادی همراه داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: گرمخانه بین محله مشیریه و رضویه به‌عنوان عامل ناامنی اهالی و ساکنین این محلات شده است و در شب‌هنگام که معتادین و کارتن‌خواب‌ها را از نقاط مختلف شهر به این گرمخانه‌ها می‌آورند در سطح محله پخش می‌شوند و برای تأمین مواد مخدر دست به سرقت از اموال ساکنین محله می‌زند و همین امر موجبات ناامنی را در محله افزایش داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *