سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
سازمان منع تکثیر سلاح های شیمیایی؛

قدردانی از سوریه در امحاء ذخایر شیمیایی

سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب: 465628
سازمان منع تکثیر سلاح های شیمیایی امروز ضمن اعلام بسته شدن پرونده امحاء ذخائر شیمیایی سوریه از همکاری این کشور در این راستا قدردانی کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک خبرداد: سازمان منع تکثیر سلاح های شیمیایی امروز از بسته شدن پرونده امحاء ذخائر شیمیایی سوریه خبر داد.
 
سازمان منع تکثیر سلاح های شیمیایی (OPCW) امروز در بیانیه ای اعلام کرد: شرکت آمریکایی مسئول در امحاء ذخایر شیمیایی سوریه امروز از دفع مواد مذکور در این کشور خبر داد. با این اقدام تمامی این ذخایر به صورت کلی نابود شدند.
 
در ادامه این بیانیه از اقدام دولت سوریه در همکاری برای امحاء این ذخایر قدردانی شده و آن را مهم ارزیابی کرده است.
 
لازم به ذکر است، در حمله شیمیایی تروریست ها به غوطه شرقی دمشق در سال ۲۰۱۳ تعداد زیادی از غیرنظامیان سوری جان خود را از دست دادند؛ اقدامی که بلافاصله با واکنش شتابزده محور غربی-عبری-عربی مواجه شد.
 
در مقابل، برای جلوگیری از جنجال آفرینی و سوء استفاده این محور روسیه پیشنهاد داد ذخایر شیمیایی سوریه تحت نظارت سازمان منع تکثیر سلاح های شیمیایی مورد امحاء قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *