سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱

آغاز انهدام سلاح‌های شیمیایی در سوریه

سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 402731
منابع دیپلماتیک دیروز دوشنبه اعلام کردند که سوریه عملیات تخریب تاسیسات زیرزمینی تولید و انبار سلاح های شیمیایی را آغاز کرده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز خبرداد؛ دمشق سال گذشته پس از پیوستن به سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی، بیش از ۱۳۰۰ تن از مواد شیمیایی خود را تحویل داده است.

یک منبع آگاه دیپلماتیک در لاهه درباره تخریب تاسیسات تولید سلاح های شیمیایی سوریه، گفت: کار برای تخریب نخستین تاسیسات شیمیایی سوریه از ۲۴ دسامبر آغاز شده ولی به علت طوفان های زمستانی، با تاخیر روبرو شده است. قرار است تا پایان ژانویه، این تاسیسات شیمیایی سوریه با دیوارهای سیمانی، پوشانده شود.

یک منبع آگاه دیگر نیز گفت: بالاخره کار آغاز شده است که این یک خبر خوب است. برخی مسائل فنی وجود دارد و شرایط آب و هوایی نیز روند تخریب تاسیسات شیمیایی را کند کرده است.

پس از حمله شیمیایی اوت ۲۰۱۳ میلادی در غوطه شرقی که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰۰ نفر شد، سوریه به سازمان منع اشاعه سلاح‌های شیمیایی، پیوسته است. آمریکا پیش از این تهدید به حمله به خاک سوریه کرده بود. دولت سوریه و شبه نظامیان هر یک دیگری را عامل اصلی این حمله شیمیایی معرفی کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *