جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱
کارگردان مستند برادران:

شهید نوروزی یک شهید ویژه بود

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب: 465614
نقویان:پیش از این برای شهدا نیز برنامه ساخته بودم ولی انصافا ویژه بودن شهید نوروزی باعث شد که این کار بیشتر دیده بشود و اتفاقی هم که در جریان ساخت فیلم افتاد از عنایت خود شهید بود.
به گزارش جهان، مهدی نقویان کارگردان مستند فاخر برادران در گفتگو با صابرنیوز پیرامون علت ساخت این مستند اظهار داشت: این ایام نزدیک به سالروز شهادت شهید مدافع حرم مهدی نوروزی است ایشان 20 دی ماه سال گذشته به شهادت رسیدند.  این خبر را در حد تیتر خواندم، که در سال 88 به ایشان، حسین اشمر گفته بودند و در فتنه سال 88 فعال بوده در سامرا به شهادت رسیدند .
 
وی در ادامه افزود: مهدی نوروزی اصالتاً کرمانشاهی بودند و اصلاً لبنانی نبودند. این خبر برای من موضوع جالبی بود که مظلومیت یک شخص چقدر می تواند زیاد باشد که سال ها سکوت کرده و در نهایت در عراق در مباره با داعش به شهادت رسیده است.
 
نقویان درباره ساخت مستند برادران گفت: بنظرم ایده ی جذابی بود از نظر روایت  سینمایی و اینکه فردی را با نفر دیگر  اشتباه بگیرند و این جریان سه، چهار سال مسکوت بماند . به صورت اولیه ایده جذابی بود.بعد از آن با هماهنگی هایی که شد و اعتمادی که دوستان در جشنواره عمار به اینجانب کردند. تحقیق و پژوهش و نوشتن متن در تابستان آغاز شد و و پس از ان هم تولید در فصل پاییز انجام شد . برای دست یابی به حقیقت ماجرا ،هشت روز به لبنان مراجعت کردیم و سپس  به کرمانشاه رفتیم.
 
کارگردان رمز و راز ملکه در ادامه افزود: اولین زمان پخش مستند برادران ،‌پنج شنبه ساعت 1:30 بعد از ظهر از شبکه سه بود . خیلی جالب با اینکه زمان پخش زیاد زمان جالبی نبود اما بعد از آن جو خیلی خوبی پیرامون مستند به راه افتاد ، و آقای میرحسینی مدیر شبکه سه برنامه دیده بودند و شخصا دستور دادند که زمان مناسب دیگری به این برنامه دوباره اختصاص یابد و علت آن هم تماس های مکرر مردم با روابط عمومی سازمان بود  لذا  جمعه شب ساعت 10:30 از شبکه افق مجدداً پخش شد.
 
 نقویان ادامه داد: در فیلمسازی با هر موضوعی که کار شود طبیعتاً سختی های  موجود است ولی چون موضوع این مستند موضوعی است که هنوز برای بعضی هاجای سؤال دارد که اتفاقات سال 88 چه بوده و چه اتفاقی افتاده است و این موضوع باعث می شد که  سختی هایی را به سختی های معمول کار اضافه می شود.
 
مستند ساز ارزشی کشور بیان نظرات موافق و مخالف افزود:  روز جمعه وقتی که برنامه پخش شد دوستان گفتمان انقلاب اسلامی محبت های ویژه ایی به اینجانب و برنامه ابراز کردند ولی دوستانی هم که آن طرف جریان بودند  فیلم را دیده بودند یعنی فیلم آنها را جذب کرده بود و در ادامه حرفهایی در مورد مستند  می زدند که من هم به همه آنها گفتم که همه کار و فیلم برپایه مستندات ساخته شد و اگر شما مستندات دارید بیاورید تا مناظره کنیم.
 
نقویان در پایان اضافه کرد: پیش از این برای شهدا نیز برنامه ساخته بودم ولی انصافا ویژه بودن شهید نوروزی باعث شد که این کار بیشتر دیده بشود و اتفاقی هم که در جریان ساخت فیلم افتاد اگر عنایت خود شهید نبود روال فیلم اینگونه نمی شد یعنی خیلی از چیزهایی که برای من پیش بینی شده نبود در حین کارآرام آرام اتفاقاتی رقم خورد که در نهایت نتیجه کار این شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


همینه
France
مستند عالی بود خدا خیرت بده من از تلویزیون دوبار دیدم و از اینترنت هم دانلودش کردم