جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

اتفاقی بی‌سابقه در ۹۲ سال هتل‌سازی ایران

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 464493
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اتفاقی بی‌سابقه در ۹۲ سال هتل‌سازی ایران گفت: حدود ۱۲۵ هتل چهار و پنج ستاره از مرحله صدور مجوز گذشته و با پیشرفت فیزیکی تا ۹۵ درصد مواجه هستند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آئین گشایش هتل اسپیناس پالاس (بزرگترین هتل پنج ستاره کشور) اظهار داشت: اگر موفق شویم با کمک دولت سیستم بانکی و صندوق توسعه ملی ظرف چهار و پنج سال آینده تسهیلات مورد نیاز را تامین کنیم می‌توان ادعا کرد تمام تاریخ هتل‌سازی ایران از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۹۲ یک طرف و این دولت در طرف دیگر قرار دارد.

سلطانی‌فر سپس از معاون رییس‌جمهور درخواست کرد با اهتمامی که دارد اوامر لازم را صادر کند تا از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی منابع مالی لازم برای تکمیل این پروژه‌ها تامین شود.

وی یادآور شد: ایران در حال حاضر ۱۱۰۰ به اضافه ۶۰۰ هتل آپارتمان دارد که از این میان ۱۳۰ هتل چهار و پنج ستاره هستند که تلاش می‌کنیم کیفیت آنها را استانداردسازی کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین گردشگری را موتور محرکی برای خروج ایران از رکود دانست و گفت: گردشگری گنج پنهانی است که ظرفیت دارد در دو برنامه ششم و هفتم توسعه اقتصاد ایران را متحول کند.

وی با اشاره به مصوبه اخیر دولت آمریکا گفت: تاکنون از سوی ۹ نشریه خارجی و سازمان بین‌المللی ایران به عنوان مقصد اول گردشگری یا جزو پنج مقصد نخست پیشنهادی قرار گرفته است. این نشان می‌دهد مصوبه آمریکا تاثیر چندان جدی در صنعت گردشگری ایران نداشته باشد.

سلطانی فر گفت: لبخند رئیس جمهوری از دو سال قبل با رویکرد مثبت و تعامل گسترده ای که به دنیا نشان داد سبب شد صنعت گردشگری حیات جدیدی را آغاز کند و با وجود مشکلات پیش رو با حرکت های جهادگونه همه فعالان این بخش کارنامه خوبی را از خود به جای بگذارد.

وی ادامه داد: رشد ۱۲ درصدی ما در گردشگری که سه برابر میانگین جهانی آن در دو سال اخیر بود مرهون مدیریت رهبر معظم انقلاب درمذاکرات هسته ای، تدبیر رئیس جمهوری و تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای و زحمات همه مجموعه گردشگری کشور بود.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: برای فضای پساتحریم یک هزار و ۵۰۰ پروژه پیشنهادی را در بسته پیشنهادی گردشگری برای ارائه به بخش خصوصی داخلی و بین المللی آماده کرده ایم که به تدریج ارائه خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر برنامه ریزی‌های انجام شده برای میزبانی ایران در سال ۲۰۱۶ از چند اجلاس جهانی گردشگری گفت: سوم ژانویه برابر با ۱۳ دی ماه همایش بین المللی برند گردشگری در اصفهان، همایش کشورهای راه ابریشم در ارومیه، نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران در اواخر بهمن و اجلاس جهانی راهنمایان گردشگری در ابتدای ۲۰۱۷ را بین کشورهای مختلف میزبانی خواهیم کرد.

به گزارش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هتل اسپیناس پالاس با ۷۵ هزار مترمربع زیربنا و ۱۲ سالن همایش و آمفی‌تئا‌تر با ظرفیت ۵۰ تا ۱۲۰۰ نفر، ۴۳ اتاق و دفتر کار و همچنین بیش از ۵۰۰ اتاق و سوئیت پذیرایی از مسافران و مهمانان به مساحت ۱۳۰ تا ۷۰۰ متر دارد که ۵۶ سوئیت آن پرزیدنتال است. هتل اسپیناس پالاس واقع در شمال غربی تهران با حدود ۱۵ هزار متر مربع زمین در برگیرنده امکاناتی شامل مراکز اقامتی و ورزشی و پذیرایی، ۱۴ سالن اجتماع و یک کنسرت هال با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پس بالاخره یکی از پیش شعبات مکدونالد زیباکلام در غرب تهران افتتاح شد!
با کدوم سرمایه اون وقت؟