شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

‌هتل قطار ایرانی در‌خدمت توریست‌خارجی

شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 452886
معاون وزیر راه و شهرسازی از آماده سازی اولین هتل قطار ایران تا پایان امسال خبر داد.
‌هتل قطار ایرانی در‌خدمت توریست‌خارجی
به گزارش جهان به نقل از اقتصاد نیوز، محسن پور سیدآقایی با اشاره به ورود شرکت‌های خارجی در سه ماه اخیر پس از موفقیت ایران و گروه ۱+۵ و ورود هتل‌ قطارها به کشور اظهار کرد: ورود شرکت‌های خارجی و استقبال حضور آن‌ها درایران، برای ایران شوکه کننده بود چرا که تقاضا در این مدت کم افزایش یافت.

وی افزود: گرچه قرار بود پس از این موفقیت هتل قطارهای بیشتری وارد کشور شوند و سفر توریست‌ها با قطارها صورت گیرد، اما به دلیل مسائل نا امنی ترکیه به طور کلی مسیر ترکیه بهم خورد و اندکی وقفه در این فعالیت افتاد.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن ایران تصریح کرد: در حال حاضر دو فعالیت موازی در بخش هتل قطارها در حال انجام است.

در این زمان برخی شرکت‌های خارجی خود هماهنگ کننده سفرها هستند به گونه‌ای که در حال حاضر مقرر شده است این قطار ها از مسیر روسیه و سرخس وارد کشور شوند.

وی ادامه داد: فعالیت دیگر در این زمینه ورود این توریست‌ها توسط هواپیما و سفر با قطارهای داخلی است.

که این امکان فراهم می‌شود به دلیل نا امنی در برخی مسیرها و میسر شدن سفر توریست‌ها، رفت و آمد اولیه با هواپیما صورت گیرد اما سفر توریست‌ها در داخل کشور با قطار باشد.

پور سیدآقایی گفت: تاکنون دو سفر به این صورت برگزار شده‌است که توریست‌های خارجی به ایران آمده‌اند و توسط قطارهای معمولی راه‌آهن در ایران سفر کرده‎اند.

وی افزود: در حال حاضر یک شرکت خصوصی در حال ساخت هتل قطار ایرانی است که مقرر شده است تا پایان امسال این هتل قطار در کشور اماده شود تا از ابتدی سال آینده اولین هتل قطار ایران به حرکت در آید و این قطار نیز در کنار ورود هتل قطارهای خارجی بتواند جاذب توریست باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *