يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱۱
۸۳
هوا مه‌آلود است نه آلوده!

مردم در حال خفه شدن، "ابتکار" در سفر انتخاباتی/ وقتی "هوای سیاست" مهم‌تر از "هوای مردم" است!

يکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 463887
درحالی‌که مردم تهران نزدیک به سه هفته است با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند و منتظر هستند تا رئیس سازمان محیط زیست ابتکاری نو دراندازد تا شاید بخشی از مشکل آلودگی هوا حل شود، اما خانم رئیس رفتن به سفر را به ماندن در خطر ترجیح داده است تا مبادا دود آلودگی به چشمانش برود.
مردم در حال خفه شدن، "ابتکار" در سفر انتخاباتی/ وقتی "هوای سیاست" مهم‌تر از "هوای مردم" است!
گروه جامعه جهان نيوز: هوای تهران این روزها در شرایط بدی است هرچند که مسئولان معتقدند که هنوز وضعیت هوا به حد بحران نرسیده است و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد اما چیزی که مردم لمس می‌کنند چیزی بیشتر از آلودگی هوایی است که تنها گروه‌های حساس را آزار دهد.

کاهش میدان دید را به مه ارتباط می‌دهند و می‌گویند نباید کاهش میدان دید را به افزایش میزان آلاینده‌ها در سطح شهر نسبت داد چیزی که باورش برای مردمی که از آلودگی هوا سینه‌هایشان خس خس می‌کند و چشمهایشان می‌سوز باور کردنی نیست.

در این شرایط یکی از سازمان‌هایی که باید کمر همت را ببندد و برای حل مشکل آلودگی هوا با تمام قوا وارد میدان شود سازمانی است که از ابتدای دولت یازدهم با سرکار آمدن بانوی سبز پوش دولت، به اذعان کارشناسان محیط زیست و نمایندگان مردم در خانه ملت بیشتر از آنکه دغدغه حل مشکلات زیست محیطی را داشته باشد به نهادی تبدیل شده است که به انجام کارهای سیاسی بپردازد، این سازمان سازمانی است که نام محیط زیست و حفاظت از آن را بر سر در خود دارد اما چیزی که در آن نمی‌توان پیدا کرد دلسوزی برای حفاظت محیط زیست است.

فرخ مصطفایی یک کارشناس محیط زیست با انتقاد از عملکرد معصومه ابتکار در ریاست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رئیس سازمان محیط زیست یک فرد نمایشی است و توانایی امور اجرایی را ندارد، شاید برای یک خانم مشکل باشد بر یک سازمانی که بخشی از آنها محیط‌بانان را تشکیل می‌دهند و کار آنها نظامی است احاطه داشته باشد.

این کارشناس محیط زیست تصریح کرد: مدیریت فعلی سازمان محیط زیست ممکن است دور نمای خوبی داشته باشد اما به لحاظ اجرایی این توان در او وجود ندارد که بتواند نیازهای محیط زیست ایران را پاسخ دهد به عنوان مثال در مورد گرد و غبار و آلودگی محیط زیست که هموطنانمان روزانه با این مشکل درگیر هستند نیز علی رغم صحبت‌های انجام شده اقدام مفیدی صورت نگرفته است.

مصطفایی افزود: سازمان محیط زیست با مدیریت فعلی نمی‌تواند در جهت سیاست‌های ابلاغی محیط زیست حرکت کند و از سوی دیگر چون در اطرافیان رئیس جمهور باید تعدادی خانم وجود داشته باشد تا تعادلی میان مردان و زنان در کابینه ایجاد شود این انتخاب‌ها صورت گرفته است اما برای اینکه ایران نجات پیدا کند و مشکلات محیط زیست حل شود اراده‌ای دیده نمی‌شود، از طرف دیگر چون سازمان محیط زیست گزارش عملکرد خود را در زمینه عرصه‌های طبیعی و حیات وحش ارائه نمی‌دهد نمی‌توان عملکرد این سازمان را مورد بررسی قرار دارد.

وی اظهار داشت: ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری نشان از اهمیت این موضوع دارد ولی ساختارهای فعلی برای اجرایی شدن آنها مناسب نیست.

در این روزها که فریاد همه از آلودگی هوا بلند است جالب است بدانیم رئیس این سازمان عریض و طویل مشغول چه کارهایی است و در بیان عملکرد این سازمان برای بهبود وضعیت هوای پایتخت چه می‌گوید، اگر به مصاحبه‌های اخیر ابتکار نگاهی کنیم متوجه می‌شویم که در اکثر مصاحبه‌ها واردات بنزین را از جمله افتخارات خود در کنترل وضعیت آلودگی هوای تهران بیان می‌کند و معتقد است اقداماتی انجام شده است که توانسته در کاهش میزان آلاینده‌ها مؤثر باشد اما اینکه این اقدامات چیست و از چه زمانی آغاز شده است چیزی نمی‌گوید.


بنزینی که خود به قصه هزار و یک شبی تبدیل شده است که نمایندگان با یورو ۴ بودن آن مشکل دارند و معتقدند بنزین‌های وارداتی ربطی به کاهش آلودگی هوا نداشت و تنها جیب برخی از مسئولان و وابستگان آنها را پر کرده است و برخی دیگر می‌گویند این بنزین‌ها حتی کیفیت بنزین‌های پتروشیمی را هم ندارند چه برسد به استانداردهای اروپایی و یورو ۴!

سیاسی شدن فضای سازمانی که باید دغدغه اولش حفاظت از محیط زیست کشور باشد موضوعی است که دیگر نمی‌توان آن را کتمان کرد و این موضوع بر کسی پوشیده نیست این روزها که هوای شهر تهران هر روز آلوده‌تر از روزهای قبل می‌شود گویی تحمل آلودگی هوا برای خانم رئیس دشوار است که رفتن به سفر را به ماندن در خطر ترجیح داده است.

همزمان با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت‌های سیاسی خانم رئیس نیز رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته است. شهربانو امانی، مشاور امور بانوان ابتکار و نماینده دوره ششم مجلس در ارومیه، برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران کاندیدا شده است و دیگر فصل درو کردن فعالیت‌‌هایی است که از مدت‌ها قبل آغاز شده بود. فعالیت‌هایی که تحت عنوان توانمندسازی زنان روستایی بخشی از بودجه‌های سازمان را صرف انجام کارهای سیاسی در روستاهای آذربایجان شرقی می‌کرد.

خبر دار شدیم این روزها دست بر قضا ابتکار نیز به یاد دریاچه ارومیه و احیای آن افتاده است و راهی سفر به ارومیه شده است تا دریاچه ارومیه را احیا کند، و چه همزمانی جالبی!

ابتکار گفته بود در این سفر نشستی برای تبادل نظر با اساتید و کارشناسان و مدیران استانی درباره مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا و مدیریت پسماند طرح ریزی شده است.

همچنین دیدار میدانی از دریاچه ارومیه و نیز نشست با دانشجویان استان، نشست مطبوعاتی با خبرنگاران ، حضور در شورای اداری آذربایجان غربی و نیز نشست با تشکل‌های زیست محیطی آذربایجان غربی از جمله برنامه‌های ابتکار در این سفر بوده است.

وی در جلسه شورای اداری استان حاضر شده و در مورد حفاظت از محیط زیست در دولت یازدهم گفته است: محیط زیست ایران بالاتر از حد ظرفیت مورد بهره‌برداری و تخریب قرار گرفته‌است و اگر اقدامات دولت یازدهم صورت نمی‌گرفت دریاچه ارومیه به طور کامل تخریب شده‌ بود.

تصاحب مجلس برای مسئولان محیط زیست از جان مردم مهم‌تر است!

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس نیز با انتقاد از وضعیت تشدید آلودگی هوا در تهران گفت: آلودگی هوا از موضوعاتی است که مردم در زندگی خود آن را لمس می‌کنند. چهارشنبه مدرسه‌های تهران به دلایلی تعطیل نشد اما آیا می‌شود با پاک کردن صورت مسئله مشکل آلودگی هوا را نیز حل کرد.

وی ادامه داد: این وضعیت فعلی برای کودکان مضر است و جالب است افرادی که مدعی حمایت از کودکان هستند در اینگونه مواقع سکوت می‌کنند شاید به گونه‌ای بتوان گفت همه چیز تحت‌الشعاع سفر استانی رئیس جمهور قرار گرفته است و جلسه دیروز نمایندگان استان تهران نیز به درخواست استاندار تهران به دلیل سفر رئیس جمهور لغو شد.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیشنهاداتی مانند ابرهای مصنوعی و ابرهای باران‌زا در گذشته مطرح شده بود که حتی نتایج این پیشنهادات گفته نشد که آیا اصلا چنین طرح‌ها عملیاتی می‌شود یا خیر، این‌ها جزو وظایف سازمان محیط زیست است و هم اکنون مدیریت محیط زیست در قبال وضعیت فعلی مسئولیت دارد و از آنجا که خانم ابتکار در دولت‌های قبلی نیز مسئولیت سازمان محیط زیست را بر عهده داشته است بنابراین نمی‌توان گفت در این زمینه بی‌تجربه است و علی بی‌توجهی‌ها همانگونه که برخی مدیران و افکار عمومی معتقد هستند این است که گویا مجلس بعدی برای مسئولان محیط زیست از جان مردم با اهمیت‌تر است.

ابتکار که این روزها باید درگیر ارائه راه حل برای حل مشکل آلودگی هوا باشد روز سه شنبه هفته گذشته نیز همراه معاون اول رئیس جمهور به کیش سفر می‌کند تا نکند آلودگی هوای تهران باعث آزرده خاطر شدن بانوی محیط زیست کشور شود.


سفر به ارومیه و سفر به جزیره کیش در اوج آلودگی هوای تهران و در کنار آن اظهارات رئیس سازمان محیط زیست که باید برای آمدن باد و باران دعا کنیم، نشان می‌دهد تا چه حد این سازمان دغدغه مسائل زیست محیطی دارد و نگران آلودگی هوای پایتخت است.

البته چند روز گذشته کار گروه ملی آلودگی هوا به ریاست ابتکار در سازمان محیط زیست برگزار شد که به رسم دولت یازدهم تقصیر آلودگی هوا در آن جلسه به گردن دولت قبل افتاد که اگر آنها برنامه ۱۰ یا ۱۵ ساله کاهش آلودگی هوا را اجرا می‌کردند هم اکنون شاهد این مشکلات نبودیم.

با این اوصاف به نظر می‌رسد به گفته محمد آصفری نماینده مجلس شورای اسلامی نباید امیدی به دولت برای حل مشکل آلودگی هوا داشته باشیم و بهتر است مردم برای بهتر شدن هوا و آمدن باد و باران ختم «امن یجیب» بگیرند.

در حالیکه هر روز تعداد زیادی از همشهریانمان و در دیگر کلانشهرها هموطنانمان با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند و روانه بیمارستان‌ها می‌شوند، مسئول مورد نظر سفر به شهرهای خوش آب و هوا را ترجیح می‌دهد تا مبادا برنجد بانوی محیط زیست کشور!
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مگه ابتکار برای گردو خاک و الودگی خوزستان که مردم رو به مرز خفگی میکشونه چیکار کرده که برای تهران انجام بده؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
به خوزستان گفت باید بسازید به تهران هم چند روز دیگه همینو میگه.
من موندم بعضیها واقعا با چه جراتی صندلیهای دولت رو اشغال میکنن در حالیکه میدونن به درد خونه نشینی بیشتر میخورن.خدا از سر تقصیراتشون نگذره
کل کشور با مشکل زیست محیطی دارد مگر فقط تهران است
شهروند
خدا از سر تقصیرات برخی ها نگذره که این قدر بی ادبانه حرف میزنن
دوره قبل خانم ابتکار چه کسی بود ؟ اون موقع آلودگی نداشتیم ؟ سال 90 آلودگیش شدید نبود؟ شما اگه پیشنهادی داری برو سازمان محیط زیست ارائه کن آلودگی کشک که نیستش که به این زودی برطرف بشه قبول دارم سوء مدیریت هم دخیله در این موضوع اما خیلی بی انصافیه همه رو گردن ابتکار بندازیم
کسی که حتی کارمندان و کارشناسان تحت امرش از جمله شوهرش هم از اون راضی نیستن و هر روز دست به اعتراض میزندد مشخصه سواد لازم برای اداره سازمان خودش رو هم نداره چه باشه که بخواد برای آلودگی و محیط زیست چاره بیاندیشه. ایشان را از اول انقلاب تا به الان صرفا در حال میتینگ سیاسی و شو دادن دیده ایم.به اعتقاد من تنها راه برطرف شدن آلودگی سپردن مساله به شهرداریها با اختیارات تام هست.
شما تشریف ببرید و با دستور آلودگی را کم کنید!
Canada
دستور و اراده سیاسی و مالی مشکل آلودگی را کم میکند. همانطوری که در اجلاس زیست محیطی پاریس همین چند هفته ی پیش تصمیم سیاسی و مالی گرفته شد تا جلوی گرم شدن بیش از حد زمین گرفته شود.
منع خودروها و موتور سیکلت ها از تردد در چند روز آلودگی هوا. جلوگیری اکید از زباله سوزیهای جنوب تهران.سیاست سرمایه گذاری برای تولید و واردات موتورها و اتومبیلهای برقی.....ووووو. همگی راههای جلوگیری از آلودگی هواست.
بخدا قسم اونی که از دولت خوشش بیاد با این .. بازیهای شما در تخریب خانم ابتکار ودولت نظرش برنمیگرده...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقا یا خانم نسبتاً محترم که ادب هم نداری. چرا مسائل را با هم قاطی میکنی ...
آخه مسئله این است که ما با هرکی صحبت میکنیم از دست این دولت ناله میکند و اینها خواهان ندارند .
از احمدی نزاد بهترن
مریم
این خانم نیازی به تخریب نداره چون کارنامه اش از دوران اصطلاحات خرابه و تو دولت .. تدبیری هم خرابتر شده کارنامه اش....
Iran, Islamic Republic of
چه بی ادب
میگن عاشقی آدمو کورو کر میکنه! ...
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز اگر نمی توانی در صحبت هایت ادب را رعایت کنی لطفا وارد این سایت نشو اینجا افراد با ادب و با خانواده وارد می شوند اصلا اشتباهی توی این سایت آمدی برو توی همون سایت اصلاح طلبان که وقتی کم میارند از این حرف ها به هم می زنند ضمنا روحانی مجکریم
من ایرانی هستم
درود برتو
دقیقا درست میفرمائید چون خوشتان می اید و خوش آمدن احساس است نه تعقل و باور واقعیات ...خوش باشید
Iran, Islamic Republic of
برخی زمین مقدسشان جایی دیگر است
این زمین برایشان مقدس نیست
اگر بود ...
نگار
ساقول
چه گل گفتی
امیر رضا
به نظر شما خانم ابتکار چی کار باید بکنه . شما پیشهناد بدین و راه حل ارائه کنین . انتقاد باید کارشناسانه و همراه با ادله باشد در غیر این صورت ره به جایی نبرد .
جناب امیر خان بانو اصلا تو باغ نیستن که بخوان کاری بکنن
شهروند
آقای محترم شما اگه توی باغ هستی یک پیشنهاد بده .
جناب شهروند پیشنهاد زیاد است ولی بانو فرصت گوش دادند ندارن!!!به عنوان نمونه قدرت اداره سازمانی را که با جان مردم در ارتباط است نداری رها کن و...
مجید
دوست عزیز اگر این خانم هیچ راهکاری برای رفع آلودگی هوا ندارد بیجا کرده جای کس دیگر را گرفته.
مگه شهردار تهران نگفت مسئولیت مبارزه با آلودگی هوا را به شهرداری بسپارید بعد ببینید چکارهایی میشود انجام داد. ولی باید اختیارات هم بدهید.
پس چطور این خانم هیچ راه حلی ندارد؟
آیا راه حل ندارد در اجتماعات از رفع حصر سران فتنه صحبت میکند؟ راه حل ندارد به سفر پاریس میرود؟ و...
ساده ترین راه حل تعطیل شدن مدارس در این روزها بود که باعث کم شدن تردد خودروها میشد. ولی بجای تعطیلی مدارس برای استقبال از رئیس دولت راستگویان بچه های مردم را به استقبال خودجوش بردند.
پس میشه کار کرد و این خانم لیاقت خدمت ندارد.
این خانم دوره قبل خودکشی کرد که هوا آلوده است و شدید ترین هجمه رو روی دولت به خاطر هوای آلوده داشت
چقدر سر هوای آلوده داد و فریاد کرد
تولید بنزین داخل رو متوقف کردن به خاطر داد و بی داد های این خانم


خوب حالا که بنزین خارجی هم وارد شده دیگه داخلی نیست
اگر نمیشه کاری کرد چرا اونقدر رجز خوند و دولت دهم رو کوبید؟
خوب این گوی و این میدون حالا ایشون باید راهکار بده و اگر راهکار نداشته و فقط داد و بی داد الکی می کرده باید پاسخگو باشه چرا؟
مجتبی
اخه اون موقع دست دلالان بنزین قطع شده بود
لازم به ذکر است که شوهر این خانم ...
به جای واردات بنزین یورو 2 با نام یورو 4 به بهبود بنزین داخلی میپرداتم
مرسی ابتکار!
احسنت
اصلا راه رشد همینه
اگر دولت دهم بنزین داخلی تولید کرد و اشکالی داشت
اینا باید مشکل رو بر طرف می کردن نه اینکه تعطیلش کنن
بعد برن از خارج بیارن اونم چه بنزینی رو !
اروپا هم همین طوری رشد کرد
یک چیزی درست کردن بعد به مرور زمان نقایص اون رو برطرف کردن
کاری که این دولت در مورد بنزین انجام داد پس رفت بود و کلاه گشادی که پولش رو از جیب مردم برداشتن و سر مردم گذاشتن
Iran, Islamic Republic of
اگر اين دولت همين پسرفت را داشت باز قابل تحمل بود
Iran, Islamic Republic of
همین که خانم ابتکار از این سازمان برن خیلی کارها توسط دولت انجام می شه مثل لنتقال آب از دریای خزروخلیج همیشه فارس ودریای عمان به کویر و فلات ایران با 1/5 میلیارد دلار و درادامه آن جند میلیون شغل ایجاد شده و ایران از این آب وهوا کمی خارج می شه و لی حالا دولت می گه این طرح که در دولت قبل کلید خورد این خانم اجازه نمی دهد این انتقال آب انجام بشه ؟؟؟؟ و مابقی مسائل باخودتان یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد
به نظر من واقعا باید بنزین یورو 4 رو در شهرهای صنعتی توزیع کنن نه شعاری واقعا باید خودروهای فرسوده رو از رده خارج کنن ناوگان حمل و نقل عمومی رو واقعا باید توسعه بدن ضمنا این تیتر هم مناسب نیست مردم در حال خفه شدن نیستن در حال سرطان گرفتنن خفگی که خوبه یه لحظه ادم و میکشه سرطان ریه خیلی بده من خودم مشکل ریوی دارم کی با این وضع هوا و شرایط زندگیم سرطان میگیرم خدا میدونه ان شاء الله که هیچکس نگیره منم نگیرم و هرکس هم سرطان داره خوب بشه
مجتبی
به نظرم استعفا

...
اینو ما نباید بگیم. خانم ابتکار وقتی پست ریاست سازمان محیط زیست رو قبول می کنن باید برنامه هم داشته باشن. ضمنا یکی از اساتید ما می گفت من یه برنامه کاربردی برای آلودگی هوای شهر تهران برای همیشه داشتم که کسی اونو عملی نکرد. اینجور ایده ها تو مملکت ما زیاده اگر کسی بخواد اونا رو عملی کنه.
باید دعا کنه
و احتمالا ایشون وزیر ومسول محیط زیست هست
ورزشکار را ایشون باید ارائه بدن وگرنه فرق ما واستون چیه؟بلد نیستی لطفا برو
احسنت بر این مطلب
Iran, Islamic Republic of
خدایا چرا وچگونه پر روئی و بی حیایی برخی پایانی ندارد . نزدیک به 3 سال است با همه چیز بازی می کنند و خم به ابرو هم نمی اورند.
حمزه
Iran, Islamic Republic of
آی گفتی ... واقعا پررو هستند این .... ولله اگر یکذره فقط یکذره ، حتی به اندازه ی یک ارزن این قوم حیا و نجابت داشتند بخدا خجالت میکشیدن و از این حرفا و کارها نمیکردن... ...
... این 3 سالو فهمیدی
انتخاب خودمون بود
وقتی طمع کردیم به یک لقمه نون اضافی
و به جای توجه به راه امام و شهدا
و کلام حضرت آقا به کسانی رأی دادیم که حامی فتنه بودند
به کدخدا باورانی رأی دادیم که تحت حمایت اسراییل بودن
اینم ثمره رأی خودمونه دیگه
شهروند
در این سه سال با همه چیز بازی شده یا در 8 سال دولت قبل؟
واقعا که پررو هستین
مجید
رئیس دولت راستگویان جناب حاج حسن آقای روحانی با انتخاب خانم ابتکار و حمایت از او علیرغم بی کفایتی و رسیدگی به امور موظفه در مقابل مردم قرار گرفته است.
مطمئنا مردم این موضوع را بخوبی درک کرده و جواب بی احترامی به خود و سلامت فرزندان خود را در انتخابات با تندترین لفظ ممکن خواهند داد.
حمزه
Iran, Islamic Republic of
ان شاءلله ...
Norway
...
جوانان ما کی باید به قدرت برسند خدا می داند؟
..
Iran, Islamic Republic of
فعلا" تا فرزندان امپراتور در اين كشور . صاحب مال و منال و زور و تزوير و قدرت و .......... اند
فرزندان ما بايد بروند و كشك خود را بسايند !!!
سلام جهان
دلیل اینکه هوای تهران و کلان شهرها الوده هست به خاطر بنزین بی کیفیتی هست که وارد میکنند...حالا چرا مسولان کشور و همین خانم حرفی نمیزنند ...اگر براتون مقدور هست در مورد همسر ایشون اشکار سازی کنید
عالی گفتی
نمایندگان مجلس فکر کردند این دولت مثل دولت فبلی هست که بخاطر پاسخگو کردن سازمان تربیت بدنی ، اون رو به اجبار وزارتخونه کردند . حالا اگه زورتون می رسه محیط زیست رو ، وزارتخونه بکنید تا شاید این خانم وقت کرد جواب شما رو بده . خوشم میاد که این دولت و اعوان و انصارش ، حرف شما نماینده ها رو ... خودشون هم حساب نمی کنند
Iran, Islamic Republic of
خوب واقعا تقصیر خود مردم هست وقتی که به این دولت رای می دادند باید فکر این جاهاش رو هم میکردن. ادم عاقل که از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه. مردم که 8 سال اصلاحات رو تجربه کرده بودن چرا دوباره خواستن 4 سال دیگه هم تجربه کنن؟!! مگر در اون 8 سال جز سیاسی کاری؛ کاری انجام شد؟!!! خود مردم خواستند دوباره برگردن به دوران اصلاحات.بقیه هم که نخواستند باید به حساب خشک و تر باهم بسوزند. وقتی امر به معروف از جامعه برکنده بشه همین میشه دیگه. چرا عده ای که می دانستند اوضاع اینجوری میشه در عرصه انتخابات به کسانی که در جهل بودند آگاهی ندادند. با این برجام هم فردا پس فردا باید جلوی اوباما فرش قرمز پهن کنیم. حالا حالا بساط داریم!!!!
Iran, Islamic Republic of
با سلام با عرض پوزش موقع انتخابات که می شه تهرانی های تحت تبلیغات شدید اصلاح طلب ها یه همه اقتصاد دانان با شرف که می خوان آگاهی بدن برچسب می زنند اصلا دقت نمی کنند که اقتصاد علم هست نه حرف سیاسی که هیچ ملاک درستی برای برآورد اون وجود نداره ولی اقتصاد با عدد و رقم باید حرف بزنه پس خواهش می کنم این سری دقت کنید
جهان جان تو اون نظر سنجیت مولاوردی و حذف کن بذار همه موارد من به آخوندی رای دادم ولی واقعا حیفم اومد زنگنه نعمت زاده و ابتکار و نزنم انتخبامون و محدود کردی
مردم تهران حقشان است كه چنين بلايي بر سرشان بيايد! مگر همين مردم تهران نبودند كه بيشترين رأي را به شيخ حسن رأي روحاني دادند؟ حالاهم بايد تبعات اين انتخاب غلط را تحمل كنند. گرچه تبعات آن انتخاب ,گريبانگبر همه ملت ايران شده و بيش از پيش هم خواهد شد.
آهای اونایی که رفتید رای دادید روحانی تا یکی مثل ابتکار و بذاره توی این پست من که حلالتون نمیگنم دارم خفه میشم توی این هوا و ریه هام ایراد پیدا کرده
علی
قربون خدا برم۰ ببین چطور این خانم و دارو دستشون رو فیتیله پیچ کرده ببین چطور ناک اوتشون کرده که تو قضیه الودگی هوار جیکشون در نمیاد۰ دیگه با واردان بنزین سبز هم ندونستن ریا کاری کنن۰ مجبور شدن سکووت رادیویی داشته باشن بجای جیغ بنفش بنزین داخلی الودست۰ همین چند ماه پیش یادش بخیر همین خانم چه سخنرانی بلند اوازه ای داشت که بنزین اروپایی باید وارد کنیم تا مردم نفس بکشن ولی الان بنزین اروپایی گندش در اومده دلالی وارداتش برای دارودستشون هستش نه مردم
Iran, Islamic Republic of
این خانم باید پاسخگوی دروغ های شاخ داری باشد که طی این دوسال در خصوص رفع الودگی هوا اظهار داشت.
در دولت دهم اروپا می خواست ایران را تحریم بنزین کند
دولت دهم با تولید بنزین داخل تحریم اروپا رو بی اثر کرد
بعد این خانم بیشترین فشار رو روی دولت آورد که آلودگی هوا به خاطر بنزین داخل است و باید تولید آن متوقف شود
توی دولت یازدهم تولید بنزین داخل متوقف شد
و حالا شاهد آلودگی بدتری هستیم
این خانم باید پاسخگو باشد
آفزایش ماشین ها را فراموش مکن جوان
خاطر بانورا آزرده نفرمایید بگذارید بانو با گشت گزارشان برسن!!!!!!!!!!!!
خخخخخخخخ .
چشم!
بانو ..برو به گشت و گزارت برس!
نگران احوالات مردمی هم نباش!
خوزستان کلا خیلی خوبه و اصلا اصلا ملالی نیست!
تهران!
مشهد!
و ...!
کلا همه جا خوبه دیگه!

تو فقط به حق هر کی می پرستی برو!
بی انصافی و بی اخلاقی هم حدی دارد!
حقگو
سازتون مخالف نظر اکثریت ملت مینوازه
...
اا شما ازون ملتی هستی که عاشق دودن و جای اکسیژن سرب تنفس میکنن؟
شما فقط دنبال فتنه انگیزی و هرج و مرج هستید
بوسجین
Romania
ازموده را ازمودن خطاست یا یک مسلمان از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود من فکر نمی کنم مردم به مسئولی که در مسئولیت های مدید خود در دولت های حال گذشته نتوانسته کاری انجام دهد اقبال نشان دهد نه تنها به او بلکه به کسانی که او از انها تبلیغ می کند
این دولت ،نمی دونم چی بگم،...
.معصومه خانوم درود!
خدایا یعنی ما تو این مملکت دیگه هیچ کس رو نداریم که این مسئولیت ها رو بهشون بدند. بابا اصلا شما بهترین مدیران جهانید ولی تو رو خدا دست از سر این ملت بردارید. راستی از ژنرال چه خبر.؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مسولین جهان...شما دیگه سکوت!
سليمان هادي پور
باسلام شما حالا فهميدين...د
اصلاح طلب ها دائما در اموری که به انان مربوط نیست دخالت می کنند اگر خیلی عرضه دارند و عقل کل می باشند به خانم ابتکار که از هم حزبیشان است در خصوص رفع الودگی هوا مشاوره بدهند تا بیش از این ناتوانی اصلاح طلب ها برملا نشود .
شهروند
شما که خیلی با کفایت و با عرضه هستین در سال های دولت قبل کجا بودید؟ مخصوصا در سال 1390 کجا بودی؟ لابد اون موقع آلودگی نبود هوا تمیز بود داشت مسخره بازی در میاورد خودشو آلوده نشون بده
خجالت بکش
كسي نيست...
سركار خانم خويشان و باندي هاي جديد كه وارد سازمان كرده اي بد نگذر بهشون!!!!!!!!!!!!!
این اگر کاربلدبود دوره خاتمی کاری میکرد
جنگلهامون که به باد رفت یا زمین خوارها خوردنش یا درختان اسیر دست تبرها واره موتوری شدن یا آتیش گرفتن دریاها وضعشان بهتر از جنگل نیست آنقدر آلوده وملک حواشی آن مال ی عده بخصوص هست این هم از هوای ما!!!!!
اینجاست که رابطه کار ضابطه رو انجام میده کمیت جای کیفیت رو میگیره
مهم نیست کار بلد نیستی مهم اینه طرف کدوم حزب وگروهی..
Iran, Islamic Republic of
بعيدميدونم خانه داري هم بلدباشه. فقط سياسي كاري ميكنه وسياست زده است.
Iran, Islamic Republic of
معلومه خانم ابتكار جلوي رانت تند روها رو كرفته كه اين قدر كونشون مي سوزه!!! ياد هما تو بايتخت ٤ ميفتم ، ابتكار عزيز ما زنان ايران همه دلهامون با توهست  
اينهم از سر لطف تدبير و اميد است
ایرونی
بالاخره این دولت هم میره و روسیاهی یه عده به ذغال میمونه
یه ایرانی
Iran, Islamic Republic of
خودش که توجامعه نیست هی میگه قابل کنترل
Iran, Islamic Republic of
میخواستید به روحانی رای ندین
من به روحانی رای ندادم ولی اونیکیها هم همچین چنگی به دل نمیزدن فکرش و بکن رضایی رای میاورد یا غرضی
این خانم همیشه به کارهای نمایشی رو می اره و سیاه نمایی دولت قبل رو می کنه . مانند عموم اصلاح طلب ها.
زن نفرت انگيز!!!! ..معلومه بايد اوضاع اين بشه!