جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۱
۶۰
درد دل انتخاباتی با انگلیسی‌ها؛

مردم تهران اسیر آلودگی هوا؛ "ابتکار" درگیر انتقاد از شورای نگهبان در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی!

سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 468686
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در سالروز هوای پاک و همزمان با تعطیلی مدارس پایتخت در اوج آلودگی هوا، با یک رسانه انگلیسی به گفتگوی سیاسی و دیپلماتیک نشست و ضمن دخالت در وظایف قوه مقننه، از روند اقدامات شورای نگهبان قانون اساسی، ابراز نگرانی کرد.
مردم تهران اسیر آلودگی هوا؛ "ابتکار" درگیر انتقاد از شورای نگهبان در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی!
گروه سیاست جهان نيوزـ «معصومه ابتکار» معاون رئیس‌جمهور ایران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌‌وگو با روزنامه انگلیسی «گاردین» و در سالروز هوای پاک، نسبت به روابط آتی ایران با غرب به ویژه آمریکا ابراز نظر کرد.

ابتکار در این گفت‌و‌گوی تفصیلی که در صفحه 14 شماره امروز این نشریه انگلیسی به چاپ رسیده است، رفع تحریم‌ها را ناشی از موفقیت دیپلماسی و مذاکرات خواند و گفت: شواهد مستحکمی وجود دارد که ایران می‌تواند بسیاری از ستیزهای مهم بین‌المللی را بدون استفاده از نیروی نظامی و تنش رفع کند.
 
ابتکار در گفتگو با گاردین علیه شورای نگهبان گارد گرفت
 
به گزارش فارس، وی در بخشی دیگر از این گفت‌‌وگو افزود که عملکرد آمریکا در دوره پسابرجام تعیین‌کننده طیف بیشتری از روابط امن دوجانبه بین تهران و واشنگتن است.

وی که از فعالان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران بوده است، در پاسخ به سؤالی درباره سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به تهران برای اولین بار بعد از انقلاب گفت: «فکر می‌کنم که چگونگی اقدام‌های آینده آمریکا در اجرای توافق هسته‌ای در ابعاد و جنبه‌های مختلف بسیار مهم است. البته اشتیاق زیادی بین شرکت‌های آمریکایی و بخش خصوص این کشور  برای تعامل با ایران وجود دارد. همچنین فکر می‌کنم که اشتیاق زیادی در بین بخش‌های خصوصی و علمی در ایران نیز در این زمینه  وجود دارد. من فکر می‌کنم دیپلماسی (روابط) عمومی بسیاری وجود خواهد داشت، شاید شاهد خیل عظیم رفت و آمد گردشگران باشیم.»

معاون رئیس‌جمهور ایران در ادامه با ارسال یک سیگنال سیاسی، به خبرنگار گاردین اعلام کرده است که مهم‌ترین موضوعی که دولت روحانی با آن مواجهه خواهد داشت، انتخابات ماه فوریه پارلمان و مجلس خبرگان است.

ابتکار در این زمینه گفت: «نگرانی‌هایی در زمینه فرآیند بررسی و تفحص شورای نگهبان وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم بر نگرانی‌ها غالب شویم. همه چشم انتظار انتخابات عادلانه و رقابت سالم هستند و این مهمترین موضوعی است که ما در پیش داریم. دولت در پی اطمینان یافتن از انجام درست انتخابات بر اساس قانون و اصولی است که ما برای چشم انداز دموکراسی در کشور داریم.»

معصومه ابتکار در زمینه روابط تهران-ریاض هم گفته: «فکر می‌کنم ایران به ویژه در دولت دکتر روحانی نشان داده که نیات خوبی به همه همسایگان دارد و در پی پیشبرد صلح و امنیت است. البته تلاش‌هایی برای ایجاد حس ایران هراسی مشاهده می‌شود. ولی دلیلی برای ترس از ایران که کشوری مستقل در منطقه است، وجود ندارد. ایران به طور کامل آماده دفاع از خود است در عین حال آماده همکاری کامل با همسایگان جهت صلح و رفاه و بهبود روابط است.»

این اظهار نظر معصومه ابتکار در گفتگو با یک نشریه بیگانه و دخالت در امور داخلی شورای نگهبان در حالی صورت می‌پذیرد که:

1- معاونان رئیس جمهور و دولتمردان حق دخالت در امور مربوط به نظارت بر انتخابات را ندارند چه رسد به اینکه در گفتگو با نشریه‌ای بیگانه، بخواهند سفره دل خود و جناح متبوع‌شان را باز کنند و از خود، اظهار نگرانی بروز دهند.

2- این اظهار نظر و دخالت در امور و وظایف شورای نگهبان قانون اساسی، در حالی است که تا به حال، چهار نفر از استانداران دولت یازدهم هم در امور داخلی شورای نگهبان دخالت کرده و به این شورا تهمت‌های رنگارنگی را نسبت داده‌اند.

3- اگرچه معصومه ابتکار مانند برخی استانداران پایش را بیش از گلیم خود دراز کرده و باید جواب درخور شأنی به وی داده شود، ولی مروری بر موضوع ورود انگلیسی‌ها در برخی انتخابات‌های کشور بویژه در برهه انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 و فتنه و آشوب پس از آن و چه در جریان انتخابات هفتمین دوره ریاست جمهوری و گفتگوی یکی از حامیان علی‌اکبر ناطق نوری در آن انتخابات با یک مسؤول انگلیسی، باعث شد برخی اصلاح‌طلبان، به‌درستی انتقاد کنند که چرا موضوعات داخلی در جریان گفتگو با بیگانگان بازگو شده است.

اکنون نیز مردم، در آستانه انتخابات، از مسؤولان و فعالان سیاسی جریانات مختلف، انتظار دارند که اولاً از دخالت در امور داخلی و وظایف دیگر قوا بپرهیزند و ثانیاً سفره دل خود را پیش پای انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها و بیگانگان نگشایند و از همسوسازی طرح مطالبات سیاسی خود در داخل کشور با رسانه‌های غربی خودداری کنند.

همچنین انتظار افکار عمومی از مقامات دولتی این است که به جای ساعت‌ها وقت گذاشتن برای انجام مصاحبه‌های سیاسی، کمی به مسائل مربوط به حوزه کاری خود بیندیشند و دست‌کم در زمانی که مرگ و میر مردم بر اثر بی‌تدبیری‌های آنان، رو به وخامت گذاشته، مقابل بیگانگان سفره دل نگشایند.
منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
سرکار خانم ابتکار به جرات یکی از بهترین مدیران حوزه محیط زیست در دنیا هستند
این رو میشه از تعداد پر شمار مصاحبه ای بین المللی ایشون فهمید
ایرونی
چرا راه دور میری؟
از هوای بسیار آلوده تهران هم میشه به یکی از بهترینها بودن ایشون پی برد!!
کشورهای مث چین و هند و ...نتونستن تو شهرهای بزرگ مشکل آلودگی را حل کنن حالازورتون به یک مسئول با بودجه اندک میرسه و بی انصافها
ناشنای
عزیزم آلودگی هوا یکی از مصادیق کم کاری این خانمه.مگ یه خط در میون یوزپلنگها بنزین وارداتی که ادعا کرد استاندارد است و.... و بنزین داخلی که انگ غیر ایتانداردبهش زد از نمونه های دیگر فعالیت ایشونه
سرور
Romania
یعنی اونا هم بنزین یورو۴ وارد می کنند؟!
ریه مبارکت از کار که افتاد و در جوامع بین الملل دنبال ریه گشتی دعای خیر برای ایشون فراموش نشه . آره بابا
حسین
United States
بسی خنده شد!
احمدی
از روند بهبود هوای شهر های مختلف کشور بر اساس فعالیتهای وسیع و بین المللی مشارالیها مشخص است.
Iran, Islamic Republic of
بوی فتنه بزرگی به مشام میرسد
مصاحبه های بین المللی ایشان هیچ ارتباطی به کار ایشان ندارد...
عباس
Germany
خوب میشی
مرتضی
Germany
یکی از مدیرانیست که باید بهش گفت دقیقا کجایی؟؟ یکی رو باید استخدام کنن وظیفه ایشون رو بهشون یاد آوری کنه .
اکبرشاه!
یعنی اگه یک مدیر تعداد مصاحبه پرشمار!!! دولتی نداشته باشه مدیر نسشت؟؟؟
اینجوری احمدی نژاد که از روحانی مدیرتره!!!کافیه تعداد مصاحبه احمدی نژاد با رسانه های خارجی رو با روحانی مقایسه کنید!!!
شک نکن که احمدی نژاد با تمام حرف و حدیثهای بجا و بیجا از روحانی خیلی مدیرتر و مدبرتر و دلسوزتر بود.
بله در تخریب ...خودی ها و تکیه بر اجنبی ها بهترین است
کاظمی
Estonia
البته برای اینکه کلام عزیزتان شهید نشه باید "محیط زیست " را از نو تعریف کنند! ...
یعنی اگر کشورهای غربی برای فریب دادن مردم، ...
یکی
زرشک
نه بابا خخخ
سعید علی نیا
و همینطور از... که هرز گاهی میگه میشه به بهترین!!! بودنش پی برد
حميد
بعضي ها بقول حضرت آقا به مرض ترديد در سلامت انتخابات دچار هستند .... خدا شفا بده ايشالله .
چرا نبايد در مسائل سياسي مصاحبه کنند اگه حزب ايشون سرکار نباشه ديگه رياستي وجود نخواهد داشت که بخوان از محيط زيست مراقبت کنند و احياناً از مزايايش استفاده ببرند! پس حفظ حزب متبوعش بطريق اولي واجب تره.
Iran, Islamic Republic of
تو را به رخت و چوب شبانی فریفته اند و گرنه این حزب سال ها ست با .......
رفتارتون خيلي زشته
مطمان باشيد نتيجه عكس ميده
هوا هميشه الوده بوده مگه زمان احمدي نژاد نبود أون موقع سايت جهان هم بود ولي مصلحت در سكوت ميدونست احتمالا
مجتبی
عزیزم یادت رفته جناح همفکر ایشون چه فضایی رو ایجاد کرده...
Romania
پس قبول دارید که هر جفت این رسانه ها از یه قماشن؟
...
در دولت قبل رئیس محیط زیست سیاسی کاری نمی کرد و با بی بی سی مصاحبه نداشت .
رضا
Iran, Islamic Republic of
زنده باد احمدی نژاد قهرمان ، انشاا... سال 96 چشم انتظار حاج محمود هستیم تا بساط ... را برچیند
Iran, Islamic Republic of
آقا اون زمان با ابتکار معجزه هزاره سوم تهران آب پاشی می شد که تاثیر شگرفی بر کاهش آلودگی داشت.
نه الان خوبه که به شدت بنزین بی کیفیت شوهر بعضیا وارد میکنه
مردم
دوست عزیز زمان احمدی نژاد با مردم روراست نبودند خودش یک ایراد بزرگ و حالا هم به فکر مردم نبودن گناهی نابخشودنی این طور از ته دل خندیدن و به فکر مردم نبودن عاقبت خوبی نخواهد داشت
فریبا لاهوتی
عزیزم قبول دارم اون زمان هم هوا آلوده بود
ولی این خانم اگر...
البته الان یه عده میگن هوا از دولت قبل بهتر شده شما این و یادت رفته که با این هوای آلوده اونم بعد گذشتن دو سال و چند ماه از دولت فعلی بازم اینجوری حرف میزنن
United States
نمیدونم چرا از این خانم ابتکار خوشم نمیاد
حاجیه خانم !برو کنار بادبیاد!دوروزه بچهها تعطیل شدن! بیمارستان‌ها پر بیمارشده!!! از پول بنزین وارداتی جیب بعضیها پر پول شده!! جنگلامون مثل زمین فوتبال شده !!! غذای اعیان گوشت غزال شده!! سیب زمینی زیر خاک شده !!! قبل اراک پر سیمان شده !!! حجمون توی مناداغ شده!!معلما تو امارات زندان شدن!!!پاسپورتمون پر اعتبار شده!! جیبوتی مون ازما بیزار شده !!! برو کنار باد بیاد برو کنار باد بیاد !!!!!!!
امیر
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا این خانومو اینقدر اذیت نکنید
اصلا مگه آلودگی هوا به ایشون مربوطه!!!! دلتون پاک پاک باشه به هوا چکار دارین
Iran, Islamic Republic of
همین خنده اش بزرگترین مجازات الهی برای انگلیسی هاست
صاحب زیباترین لبخند دنیا! خخخ
رضایی
خانم ابتکار بیسیم های محیط زیست را ...
این خانم بایدبره همسرداریش را انجام بده چه برسه به محیط زیست
کارشناس محیط زیست
این خانم باید بازداشت بشه
...
خدایشش .. هستی
...
فقط دنبال حاشیه برای دولت و ارگانهای منتخب ملت
عباس
خانم ابتکار شما چرا استعفا نمیدید؟...
ایرانی
یکی از ارکان آلودگی هوای تهران ...
بوسجین
ای نمایندگان در خواب مجلس اگر رد صلاحیتشدید های و هوی راه نیاندازید چرا که نظر شورای نگهبان درست است برای اینکه شما اصلا" با مشکلات مردم کاری ندارید این خانم هوای الوده مردم را می کشد و زندگی مردم در خطر است ان موقع به جای اشک ریختن دنبال فرو کر سیاسی است دل در گرو جای دیگر دارد وکسی هم بر اساس وظیفه نظارت و کنترل مجلس با ان برخورد نکرده هر کسدنبال منافع خود در قدرت و ثروت است با دولت که کاری نداریم یک عنادی در رابطه با انتفادات دارد ولی این مجلسی ها چرا اینقدر خواب و یا عافیت طلب بابا کشور های کافر دنیا وقتی دو نفر در اثر قصور میمیرد مسئول ان قسمت ان قدر وجدان دارد که استفا. می دهد اما در کشور نه استفا. نمی دهند بلکه طلب کار هم هستند خواهشا" اگر این نوع انجام وظیفه را شرعی می دانند از شرع مایه نگذارند ما وظیفه شرعی اینهان خیری ندیدیم اگر تحت تاثیر فرهنگ غربی حزب بازی در می اورند و ادعای روشنفکری و اصلاحات به سبک غربی این موارد را هم از انها هم از انها یاد بگیرند که در صورت عدم توانایی و یا فراهم نبودن شرایط کاری وحدان داشته باشند و استفا. دهند و با استفای خود ما را مرهون ان اقدام انقلابی خود قرار دهند
علی
خندیدن به..مردم تنها ابتکار خانم مبتکر است
... میگن اینه دیگه
رامــــــــــــــــــــــــــین
اظهارات خانم ابتکار در مورد شورای نگهبان نوعی موازی کاری و تداخل در وظایف محسوب میشود کما اینکه شورای نگهبان برای اولین بار نیست که صلاحیت نمایندگان را بررسی میکند و از اول انقلاب تاکنون این وظیفه خطیر را بنحو احسن انجام داده تا جایی که مخالفین نظام در داخل کشور هم به صداقت شورای نگهبان اذعان نموده اند.
حضرت امام در مورد شورای نگهبان فرموده اند:
"شورای نگهبان، موردتایید اینجانب می‌باشند شورای محترم نگهبان، که حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی هستند، موردتایید اینجانب می باشند. و وظیفه آنان بسیار مقدس و مهم است . و باید با قاطعیت به وظایف خود عمل نمایند. البته توجه به اهمیت حفظ نظام جمهوری دارند که با آن هیچ حکم و امری مزاحمت نمی کند و برای حفظ آن از هیچ کوششی نباید مضایقه کرد ومعلوم است آقایان با تعهدی که دارند تحت تاثیر هیچ جوی واقع نمی شوند. ان شاءالله موید باشند."

(صحیفه امام ج19ص155)
Iran, Islamic Republic of
هرکس شورای نگهبان و قانون را تقبیح کند مفسد و فتنه گر است والسلام
میشه نخندید .یا خدا .چقدروحشتناک.............
فرهاد
خدایا، پروردگارا!
چه میشد این خانم دکتر ابتکار هم مانند خانم مرضیه افخم (سخنگوی اسبق وزارت معظم خارجه) سفیر ایران در یکی از کشورهای آفریقایی یا آسیایی میشد و ما او را دیگر نمیدیدیم. خدایا چه میشد؟؟؟
طالقانی
United States
مصاحبه خارجی انهم در ارتباط نبودن در رابطه با کار همان پرورش یه ...
مجابی
آخه یکی نیست بگه بی ابتکار!!!
...
ایرانی باشیم
شورای نگهبان درست منطقی و با دلیل افرادی را رد نمودند و به جناحی نیز توجه ندارند
ای خدا سازمان محیط زیست کی از دست این خانم نجات پیدا میکنن
ما کارمندهای محیط زیست همش داریم فحشش میدم ذره ای کار نمیکنه ضیفه پیر خرف شده دست از قدرت برنمیداره چقدر حریصن
داوود
ابتکار ثابت کرده که عرضه تصدی مقامی که اشغال کرده نداره و باید هر چه زودتر جایگزین بشه. البته بعید می دونم عرضه مقام دیگری را هم داشته باشه.
علی
این خانم برود خانه داری کند بهتر است چون انقدر که حرف احساسی می زند حرف عقلانی نمی زند
تو هم كه مثل رئيس فدراسيون فوتبال همه اش مي خندي و دندانهايت را به مردم نشان مي دهي چه خبره
منتظران
این خانوم باید سخنگوی دولت میشد نه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست
خنده هاي ...