چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۱

عربستان ۱۵۲ تن را در سال ۲۰۱۵ گردن زد

جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 463493
با اجرای حکم اعدام یک شهروند عربستانی دیگر در شهر الدمام در شرق این کشور،‌ تعداد کسانی که با شیوه گردن زدن در سال ۲۰۱۵ به دست دستگاه قضایی سعودی اعدام شده‌اند به ۱۵۲ تن رسید.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، طبق آماری که خبرگزاری فرانسه از اعدام به شیوه گردن‌ زدن در عربستان منتشر کرده، تعداد کسانی که در این کشور در سال ۲۰۱۵ به این شیوه اعدام شده‌اند،‌ دستکم ۱۵۲ تن است و ممکن است به مراتب بیشتر از میزان اعلام شده باشد. این تعداد نسبت به سال قبل که ۸۷ مورد بوده،‌ افزایش چشم‌گیری داشته است.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز اعلام کرد که وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام یک شهروند به نام "سعد بن محمد العثمان" به اتهام قتل در جریان یک درگیری خبر داد. این وزارتخانه در بیانیه خود اشاره‌ای به تاریخ اجرای حکم نکرده بود.

طبق گزارش سازمان عفو بین الملل، تعداد اعدامی‌های عربستان در سال جاری میلادی بالاترین رقم از سال ۱۹۹۵ در این کشور است. در آن سال مسئولان سعودی ۱۹۲ تن را اعدام کرده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر حسین
در عربستان قانون اسلامی دقیق رعایت میشه به این خاطر قتل و سرقت و ... بسیار پایینه ، آفرین براین مملکتداری