جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

سود بانکی زیر ذره بین شورای پول

چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 463153
مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: شورای پول و اعتبار در این زمینه تعیین تکلیف می‌کند و ما منتظر هستیم تا فرامین به ما ابلاغ شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مرتضی شهیدزاده مدیرعامل بانک کشاورزی امروز در نشست خبری در مورد کاهش نرخ سود برای بخش کشاورزی، گفت: شورای پول و اعتبار در این زمینه تعیین تکلیف می‌کند و ما منتظر هستیم تا فرامین به ما ابلاغ شود.

وی افزود: مهم‌ترین تعاملات و همکاری‌های بین‌المللی بانک کشاورزی عضویت در سازمان‌های معتبر بین‌المللی و مرتبط با کشاورزی است.

شهیدزاده تصریح کرد: در حال حاضر بانک کشاورزی در اتحادیه اعتبارات روستایی و کشاورزی آسیا و اقیانوسیه (آپراکا) که مقر آن در بانکوک قرار دارد، عضو است.

وی افزود: در این اتحادیه ۷۶ عضو از ۲۳ کشور آسیا و اقیانوسیه عضویت دارند که برخی از مزایای عضویت در ان برخورداری از فرصت تبادل اطلاعات و تجربیات ما بین کشورها و موسسات عضو و امکان آشنایی و مشارکت در طرح‌های موفق اعتبارات خرد و فقرزدایی در چندین کشور عضو است.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به پروژه مشترک بانک کشاورزی و سازمان ملل اظهار داشت: با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل (یونیدو) و با هدف کمک به افزایش تولید زعفران در بخش کشاورزی، ارتقای فناوری‌های فرآوری و افزایش سهم مستقیم بنگاه‌های خرد و متوسط ایران در بازار جهانی زعفران که محل اجرای آن خراسان رضوی پروژه بهسازی زنجیره ارزش زعفران اجرا می‌شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی اشاره کرد: پروژه بانکداری سبز در راستای توسعه پایدار و رشد فراگیر با همکاری دفتر عمران سازمان ملل متحد به عنوان اولین پروژه مشترک سازمان ملل متحد و بانک تخصصی کشاورزی ایران در دنیا است.

وی افزود: هدف این پروژه که تحت رهبری جامع و مدیریت بانک کشاورزی و با همکاری دفتر عمران سازمان ملل انجام می‌شود ارتقای نقش سیستم اعتباری بانک و بهبود روند اختصاص منابع با رویکرد اطمینان از رشد فراگیر و توسعه پایدار و با به کارگیری شاخص‌های محیط زیستی است.

شهیدزاده تصریح کرد: پروژه مشترک فقرزدایی و بانکداری پیوندی با همکاری صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی (ایپاد) و پروژه مرکز تعالی بانوان با همکاری اتحادیه اعتبارات روستایی و کشاورزی آسیا و اقیانوسیه با هدف افزایش اعتبار منطقه‌ای در بخش تامین مالی روستایی، ارتقای تخصص کارکنان، توسعه ظرفیت‌های سازمانی و ایجاد زمینه نوآوری و خلاقیت از دیگر پروژه‌ها محسوب می‌شود.

وی گفت: به دنبال تصمیم بانک در مورد همکاری‌های کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی و اولین اجلاس علوم و فناوری کشورهای اسلامی، پیشنهاد همکاری بانک کشاورزی و دبیرخانه توسعه علوم فناوری کشورهای اسلامی مطرح شده و بانک تصمیم گرفت در راستای فعالیت‌های بین‌المللی خود همکاری با کشورهای اسلامی را نیز در دستور کار قرار دهد.

شهیدزاده تصریح کرد: در این ارتباط جلسات مختلفی با حضور نمایندگان دبیرخانه توسعه علوم و فنون کشورهای اسلامی و واحدهای مرتبط بانک برگزار شده و پیشنهادهای مختلفی مطرح و مورد توافق قرار گرفت.

وی افزود: از جمله مهمترین آن‌ها این است که بانک کشاورزی در نظر دارد، به عنوان اولین حامی فناوری‌های نوین کشاورزی در کشورهای اسلامی فعالیت کند و همچنین در نظر دارد تا طرح حمایت از کسب و کارهای نوپا در ایران و کشورهای اسلامی را به اجرا درآورد.

وی افزود: بانک کشاورزی با هدف سهولت انجام امور بانکی و خلق ارزش افزوده برای مردم و مشتریان بر اساس نیازهای امروزی یک دهه است که بانکداری متمرکز متعارف در دنیا را منطبق با بانکداری بدون ربا در ایران بومی‌سازی کرده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی اظهار داشت: امکان انجام تا ۹ هزار و ۴۵ تراکنش در ثانیه برخی از قابلیت‌های سیستم بانکداری یکپارچه است.

شهیدزاده تصریح کرد: بانکداری اسلامی در همه حال از جمله مباحث اصلی و دغدغه مدیران بانک کشاورزی بوده و بر اساس این رویکرد هدف از استقرار نظام بانکداری اسلامی، تنها حذف ربا در معاملات نیست، بلکه تصدیق رفتار کاری، بازرگانی و بانکی با عقود اسلامی و تفکر اسلامی است.

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات بانک کشاورزی در این زمینه راه‌اندازی کارگروه بانکداری اسلامی در بانک است.

بر اساس این گزارش بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی و اولین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی ۶ تا ۸ دی ماه در تهران برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *