دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

دو مانع مهم در وحدت اسلامی ملتها

شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 462169
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تشیع انگلیسی و تسنن تکفیری و وهابی مکمل یکدیگر در مقابل وحدت جامعه اسلام بوده و اگر از این دو پیروی کنیم یقینا متضرر می شویم.
به گزارش جهان به نقل از شهید نیوز، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، با گرامیداشت فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار کرد: شیعیان و اهل سنت در مورد سالروز ولادت حضرت محمد(ص) اختلافی یک هفته ای دارند که برای از بین رفتن این اختلاف، این یک هفته به عنوان هفته وحدت نامیده شده است.

وی با بیان اینکه هفته وحدت می بایست از سوی شیعیان و اهل سنت گرامی داشته شود، افزود: در این هفته می بایست شیعیان به مراسم و برنامه های شادمانی اهل سنت رفته و متقابلا اهل سنت نیز در برنامه های جشن و سرور شیعیان شرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه هفته وحدت فرصت مناسبی برای نمایش وحدت و انسجام بین امت اسلام به دشمنان است، خاطرنشان کرد: شادمانی اهل سنت و شیعیان در هفته وحدت یک تاکتیک نیست بلکه سنتی نیک و اسلامی است که باید روز به روز تقویت شود.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام مخالف وحدت مسلمانان بوده و در این میان شیعه انگلیسی و سنی وهابی و تکفیری نیز همنوا با دشمنان، آتش بیار معرکه شده اند، اضافه کرد: تشیع انگلیسی و تسنن تکفیری و وهابی ابزار و توطئه دشمنان در برابر وحدت امت اسلام بوده و امروز به عنوان مکمل یکدیگر در مقابل وحدت جامعه اسلام ایستاده اند.

وی تصریح کرد: کشت و کشتارهایی که امروز در جهان به وقوع می پیوندد از اینجا ناشی می شود که تشیع لندنی و تسنن تکفیری و وهابی آتش بیار دنیای کنونی شده و با مدیریت دشمنان و استکبار، مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته اند.

 با تأکید بر اینکه امروز باید همه مسلمانان از شیعه متحجر انگلیسی و سنی تکفیری و وهابی برائت جویند، اظهار کرد: وقتی شیعیان و اهل سنت به جان یکدیگر بیفتند فرصت برای دشمنان و مهره های آنها از جمله آل سعود فراهم می شود تا دست به کشتار و جنایت در بین امت اسلام بزنند.

وی اضافه کرد: تشیع انگلیسی و تسنن تکفیری و وهابی مکمل یکدیگر در مقابل وحدت جامعه اسلام بوده و اگر از این دو پیروی کنیم یقینا متضرر می شویم.

* اهمال دولت و صدا و سیما در قبال جنایت کشتار شیعیان نیجریه


 حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن کشتار مسلمانان در نیجریه، افزود: ۶۰ درصد از جمعیت ۱۷۰ میلیونی نیجریه مسلمان و ۱۲ درصد آن شیعیان امامی هستند که در سال های اخیر به واسطه فعالیت عالمی آگاه و فرهیخته، شمار آنها روز به روز در حال افزایش بود و این موضوع سبب خشم دشمنان شده بود.

وی با بیان اینکه ۱۲ درصد جمعیت شیعه امامی موجود در نیجریه به خمینیون معروف هستند و به همین دلیل نیز به آنها حمله شد، خاطرنشان کرد: در حالی که در آستانه هفته وحدت قرار داریم اما هم اکنون شاهد قتل عام شیعیان مظلوم و بی دفاع نیجریه هستیم که این جنایت ها نتیجه تفکرات شیعه انگلیسی و سنی تکفیری وهابی در تفرقه بین امت اسلام است.

 ایشان در ادامه از اهمال و کم کاری صدا و سیما و دولت در رابطه با جنایت کشتار شیعیان نیجریه انتقاد کرد و گفت: در ماه اخیر جنایت تروریستی در فرانسه به وقوع پیوست که این جنایت بزرگ جلوه داده شد و در پی آن پیام های تسلیت فراوانی به این کشور ارسال شد اما به جنایت نیجریه آن چنان که باید و شاید پرداخته نشد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در حالی که باید به دلیل کشته شدن این تعداد شیعه در نیجریه انقلابی در کشور ما روی می داد اما متأسفانه صدا و سیما و دولت آن چنان این جنایت را پوشش نداده و به آن نپرداختند.

وی ادامه داد: رسانه ها و مجامع بین المللی هم که حادثه فرانسه را به صورت کامل و گسترده پوشش داده و آن را محکوم کردند در مورد کشتار شیعیان نیجریه سکوت اختیار کرده و سخنی نمی گویند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: با وجود این انتظار می رود دولت و صدا و سیما و رسانه های داخلی به این موضوع حساس جهان اسلام توجه بیشتری داشته و در این رابطه فعال تر شوند.

* هدف ائتلاف کذایی عربستان نابودی شیعیان است
وی با اشاره به تشکیل ائتلاف به اصطلاح ضد تروریستی به سرکردگی عربستان سعودی، اظهار کرد: هدف از تشکیل این ائتلاف از سوی آل سعود کشتار شیعیان در مناطق مختلف جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در حالی که عربستان و برخی از کشورهای عضو این ائتلاف کذایی خود عامل و تقویت کننده تروریسم در منطقه و جهان هستند چگونه می خواهند با تروریسم مقابله کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *