يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

برقراری خط هوایی میان آمریکا و کوبا

جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب: 461922
آمریکا و کوبا روز پنجشنبه یک خط هوایی منظم برقرار کردند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه خبرداد: وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد بر اساس مذاکراتی که صورت گرفته آمریکا و کوبا از امروز پنجشنبه یک خط هوایی منظم برقرار کردند.
 
ماه گذشته یک مقام ارشد کوبایی تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا و کوبا احتمالا تا پایان امسال توافقنامه مربوط به از سرگیری پروازهای شرکت‌های هواپیمایی و خدمات پستی را اعلام خواهند کرد.
 
از سوی دیگر گمانه‌زنه‌های گسترده‌ای در مورد دیدار اوباما از کوبا در سال آخر ریاست جمهوری وی به عنوان نشانه‌ای از تصمیم تاریخی وی برای گشودن روابط با این جزیره کمونیست پس از 5 دهه تنش وجود دارد.
 
اوباما اخیرا طی مصاحبه‌ای با اشاره به اعمال 5 دهه تحریم بر کوبا می‌گوید که وی بارها و بارها طی سال آخر ریاست جمهوری خود این موضوع را مطرح خواهد کرد که تحریم یک سیاست شکست‌خورده است. وی گفت: «قابل تصور است که کنگره سال آتی اتخاذ برخی اقدامات را تأیید کند».
 
آمریکا و کوبا اخیرا پس از 54 سال با افتتاح سفارتخانه، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را از سرگرفته اند. در دسامبر 2014 میلادی، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود را برای از سرگیری روابط سیاسی با کوبا اعلام کرد. 16 ژانویه ، آمریکا بازنگری قوانین مربوط به تسهیل سیاست های تجاری و سفر با کوبا را آغاز کرده است. آمریکا از سال 1961 میلادی تحریم های زیادی را علیه دولت کوبا اعمال کرده است.
 
کوبا اعلام کرده است که تحریمها و محدودیت هایی که طی دهه های اخیر از سوی آمریکا اعمال شده، بیش از 830 میلیارد دلار به اقتصاد کوبا لطمه وارد کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *