شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

شرط کوبا برای مذاکره با آمریکا

يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 332900
رئیس‌جمهور کوبا تصریح کرد در صورتی حاضر است با آمریکا وارد گفت‌‌وگو شود که به استقلال و سیستم سیاسی کشورش احترام گذاشته شود.
به گزارش جهان، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: «رائول کاسترو»، رئیس‌جمهور کوبا، طی سخنرانی خود در پارلمان کشورش تصریح کرد که اگر به استقلال و سیستم سیاسی کوبا احترام گذاشته شود، حاضر است با آمریکا گفت‌وگو کند.

وی در ادامه تأکید کرد اگر غیر از این باشد، حاضر است ۵۵ سال دیگر محاصره اقتصادی آمریکا را تحمل کند اما وارد گفت‌وگو با واشنگتن نشود.

رئیس‌جمهور کوبا گفت: اگر ما واقعا خواهان پیشرفت روابط دوجانبه هستیم، باید یاد بگیریم به تفاوت‌های یکدیگر و به زندگی مسالمت‌آمیز احترام بگذاریم. تنها راه این است.

کاسترو ادامه داد: ما در موارد متعدد شرایط خود را برای یک گفت‌وگوی احترام‌آمیز، برابر و بدون به خطر انداختن استقلال، حاکمیت ملی و حق تعیین سرنوشت ملت، با آمریکا اعلام کرده‌ایم. ما از آمریکا نمی‌خواهیم که سیستم سیاسی و اجتماعی خود را تغییر دهد و همین را برای مذاکره در مورد خود نیز می‌خواهیم.

چندی پیش در جریان برگزاری مراسم یادبود «نلسون ماندلا»، رهبر جنبش ضدآپارتاید آفریقای جنوبی در «ژوهانسبورگ»، «رائول کاسترو» و «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا علیرغم آنکه کوبا و ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۶۱ تاکنون روابط دیپلماتیک نداشته‌اند، دیدار کوتاهی با هم داشتند و با یکدیگر دست دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *