شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

آمریکا دوباره به پای کوبا پیچید

پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 477737
معاون وزیر خارجه آمریکا در شرایطی افزایش بازداشت فعالان سیاسی در کوبا را محکوم کرده است که باراک اوباما قرار است ۳ هفته دیگر سفر تاریخی به این کشور داشته باشد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز خبر داد، آنتونی بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: اوباما در سفر 21 و 22 مارس یعنی دوم و سوم فروردین 1395 به کوبا بر لزوم دستیابی به دموکراسی و آزادی بیان سیاسی در این کشور تاکید خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: در کوبا، ما به شدت نگران استفاده دولت از بازداشت های کوتاه مدت فعالان سیاسی هستیم که در ماه ژانویه به رکورد بالایی رسیده است.

بلینکن تصریح کرد: ما از دولت کوبا می خواهیم تا این تاکتیک را به عنوان ابزاری برای سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز، متوقف کند.

کاخ سفید سفر آتی اوباما به کوبا را به عنوان یک "لحظه تاریخی شبیه دیوار برلین" توصیف کرده است.

اوباما نخستین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که از سال 1928 میلادی تاکنون به کوبا سفر می کند. انقلاب کوبا در سال 1959 میلادی به پیروزی رسیده است.

اوباما گفته است که در این سفر مساله حقوق بشر یکی از حساس ترین موضوعات در مذاکرات دو کشور خواهد بود.

کاخ سفید اعلام کرده است که رئیس جمهور آمریکا با رهبران گروه های مدنی کوبا که زیر فشار دولت هستند، دیدار و گفتگو خواهد کرد.

اوباما و رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا در دسامبر 2014 میلادی از سرگیری روابط دو کشور را اعلام کردند. جمهوریخواهان کنگره آمریکا به شدت از اقدام اوباما در برقراری روابط با کوبا انتقاد کرده و با درخواست اوباما برای لغو تحریمها علیه هاوانا مخالفت نموده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *