جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

ذوق زدگی اوباما بابت سفر به کوبا

دوشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب: 480822
رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا سفر خود به کوبا را فرصتی تاریخی خوانده است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از «تله سور» خبر داد، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا روز گذشته ضمن انتشار بیانیه‌ای سفر خود به کوبا را فرصتی تاریخی خواند.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در چارچوب یک سفر تاریخی به همراه اعضای خانواده‌اش وارد «هاوانا» (پایتخت کوبا) شد.

وی در این راستا پس از بازدید شخصی از سفارتخانه آمریکا در «هاوانا» (پایتخت کوبا) خطاب به کارکنان این سفارتخانه گفت:  مهمترین کارکنان سفارتخانه آمریکا در دنیا شما هستید که در کوبا کار می‌کنید. 

«اوباما» خطاب به کارکنان سفارت دوباره بازگشایی‌شده آمریکا همچنین اعلام کرد: با داشتن یک سفارتخانه در این اینجا، بهتر می‌توانیم ارزش‌های خود را تبلیغ کرده و از منافع خود حمایت کنیم و از خواسته‌های مردم کوبا درک بهتری خواهیم داشت.

رئیس جمهور آمریکا در این سفر با «رائول کاسترو» همتای کوبایی خود دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد؛ صحنه‌ای که تا همین چند سال قبل حتی تصورش هم ممکن نبود.

وی از دیدار با شهروندان کوبایی و تحکیم روابط خود با رئیس جمهور کوبا به عنوان دو هدف مهم از سفر خود به کوبا یاد کرد.

«اوباما» پس از ورود به «هاوانا» وارد یک منطقه قدیمی از پایتخت شد و به همراه همسر و دو دخترش از یک کلیسا بازدید کرد و مورد استقبال جمعی از شهروندان کوبایی قرار گرفت.

کاخ سفید اعلام کرده است «اوباما» در جریان این سفر دو روزه با گروه‌هایی از مخالفان حکومت کوبا از جمله با نمایندگانی از گروه بانوان سفید پوش ملاقات خواهد کرد.

«اوباما»، نخستین رئیس‌جمهور آمریکایی است، که طی نزدیک به 88 سال گذشته در سفری رسمی وارد کوبا شده‌است؛ این سفر در پی بازگشت «هاوانا» و «واشنگتن» به مناسبات دیپلماتیک صورت می‌گیرد.

کوبا پس از انقلاب کمونیستی در سال 1959 با آمریکا روابط سیاسی نداشته است و آمریکا نیز کوبا را تحت تحریم‌های شدید اقتصادی و سیاسی قرار داده است.

آمریکا و کوبا دو دشمن سابق جنگ سرد پس از نیم قرن متارکه اکنون بار دیگر روابط خود را آغاز کرده‌اند.

«اوباما» و «کاسترو»، در دسامبر سال 2014 در خبری غیرمنتظره از قصد برای عادی‌سازی روابط دو کشور بعد از 54 سال روابط خصمانه خبر داده بودند.

دو کشور در ماه جولای سال 2015، با بازگشایی سفارت‌های یکدیگر روابط دیپلماتیک را از سرگرفتند. آمریکا علی‌رغم این هنوز تحریم‌های تجاری علیه کوبا را رفع نکرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *