سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

لاریجانی: مشکل ما انبوه قانون است

سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 461474
رئیس مجلس تصویب حجم زیادی از قوانین در ۱۰۰ سال اخیر را موجب ایجاد لغزندگی در کشور برشمرد گفت: در لسان رسانه‌ای کشور این وجود دارد که کشور با تنگناهای قانونی مواجه است اما ما با انبوه قانون هم مواجهیم
لاریجانی: مشکل ما انبوه قانون است
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه در چهارمین همایش نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری و هنگام تجلیل از برگزیدگان گفت:‌ شرایط کشور اقتضا می‌کند که نگاه ما به موضوعات، علمی باشد و مرکز پژوهش‌های مجلس پشتوانه کارهای علمی مجلس است.

وی برخی محصولات این مرکز را الگوهای ابتدایی برای اینکه همه بدانند در بعد تصمیم‌گیری در چه نقطه‌ای قرار دارند برشمرد و اظهار داشت:‌ اینگونه کارها باید در حوزه‌های اجرایی و امنیتی هم صورت گیرد.

لاریجانی در ادامه گفت: در لسان رسانه‌ای کشور این وجود دارد که کشور با تنگناهای قانونی مواجه است اما با پدیده‌ای بر خلاف جهت آن نیز مواجهیم و آن انبوه قانون است.

وی تصویب حجم زیادی از قوانین در ۱۰۰ سال اخیر را موجب ایجاد لغزندگی در کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: اینقدر مقررات در کشور تصویب می‌شود که سرمایه‌گذاران سردرگم می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به آغاز کار تنظیم قوانین در مجلس اشاره کرد و گفت:‌ از مجموع ۵۰ و خرده‌ای سرفصل ۸ عنوان مورد تنقیح قرار گرفته است که مشخص می‌کند در کجا نسخ قانون و در کجا نسخ ضمنی داریم و یا خلا‌ء‌ها کجاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *