کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لاریجانی: مشکل ما انبوه قانون است

24 آذر 1394 ساعت 13:57

رئیس مجلس تصویب حجم زیادی از قوانین در ۱۰۰ سال اخیر را موجب ایجاد لغزندگی در کشور برشمرد گفت: در لسان رسانه‌ای کشور این وجود دارد که کشور با تنگناهای قانونی مواجه است اما ما با انبوه قانون هم مواجهیم


به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه در چهارمین همایش نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری و هنگام تجلیل از برگزیدگان گفت:‌ شرایط کشور اقتضا می‌کند که نگاه ما به موضوعات، علمی باشد و مرکز پژوهش‌های مجلس پشتوانه کارهای علمی مجلس است.

وی برخی محصولات این مرکز را الگوهای ابتدایی برای اینکه همه بدانند در بعد تصمیم‌گیری در چه نقطه‌ای قرار دارند برشمرد و اظهار داشت:‌ اینگونه کارها باید در حوزه‌های اجرایی و امنیتی هم صورت گیرد.

لاریجانی در ادامه گفت: در لسان رسانه‌ای کشور این وجود دارد که کشور با تنگناهای قانونی مواجه است اما با پدیده‌ای بر خلاف جهت آن نیز مواجهیم و آن انبوه قانون است.

وی تصویب حجم زیادی از قوانین در ۱۰۰ سال اخیر را موجب ایجاد لغزندگی در کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: اینقدر مقررات در کشور تصویب می‌شود که سرمایه‌گذاران سردرگم می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به آغاز کار تنظیم قوانین در مجلس اشاره کرد و گفت:‌ از مجموع ۵۰ و خرده‌ای سرفصل ۸ عنوان مورد تنقیح قرار گرفته است که مشخص می‌کند در کجا نسخ قانون و در کجا نسخ ضمنی داریم و یا خلا‌ء‌ها کجاست.


کد مطلب: 461474

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/461474/لاریجانی-مشکل-انبوه-قانون

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com