جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

رونمایی از راهنمای ملی مصرف خون

يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 460980
دبیر سومین کنگره بین‌المللی طب انتقال خون از رونمایی راهنمای ملی مصرف خون در کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مهسا مقصودلو در نشست خبری سومین کنگره بین‌المللی طب انتقال خون اظهار داشت: این کنگره ۲۴ تا ۲۶ آذرماه سال جاری با ۱۶ امتیاز بازآموزی برای گروه‌های مختلف پزشکی، علوم پایه و داروسازی برگزار شده و ۱۶ پنل تخصصی برای این کنگره در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بخش‌هایی همچون انتقال خون در عمل جراحی، انتقال خون در اطفال و حین زایمان از جمله موضوعاتی است که در پنل‌های تخصصی مورد بررسی و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

دبیر سومین کنگره بین‌المللی طب انتقال خون در حاشیه برگزاری کنگره نیز چندین کارگاه تخصصی همچون کارگاه صنعت پلاسما و جذب اهدا کنندگان برگزار می‌شود.

مقصودلو با بیان اینکه ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه سومین کنگره انتقال خون ارسال شده است گفت: ۱۱۰ خلاصه مقاله در این میان پذیرفته شد. در واقع با استقبال خوبی در زمینه ارسال آثار مواجه بودیم. همچنین ۶۰۰ نفر برای شرکت در این کنگره ثبت نام کردند که در این جهت اطلاع رسانی‌ها به خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی از رونمایی گایدلاین انتقال خون یا راهنمای ملی مصرف خون در اختتامیه این کنگره با همکاری سازمان نظام پزشکی خبر داد و اعلام کرد: راهنمای ملی مصرف خون در قالب یک کتاب در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد تا علاوه بر نظارت از مصرف بی‌رویه خون در کشور جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: طبق تحقیقات سال ۲۰۱۳ در جهان بعد از مصرف آنتی بیوتیک تزریق خون در تمام دنیا دومین درمان بیش از حد اندازه بوده است که امیدواریم با تدوین راهنمای ملی مصرف خون قدمی موثر در این زمینه برداریم.

دبیر سومین کنگره بین‌المللی طب انتقال خون گفت: این راهنما از سال گذشته با همکاری انجمن تخصصی و نظام پزشکی تدوین آن آغاز و امسال در اختتامیه سومین کنگره طب انتقال خون رونمایی می‌شود.

وی تدوین گایدلاین را اولین قدم مصرف صحیح خون دانست و گفت مراکز درمانی ملزم بر استفاده از این راهنمای ملی خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: راهنمای ملی مصرف خون شامل ۶ بخش در حوزه کودکان، زنان، بیهوشی، آزمایش قبل از اهدا، آی سی یو و آنکولوژی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *