جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
شاخص اهدای خون در کشور

چند ایرانی در سال گذشته خون اهدا کردند؟

جمعه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 443792
مدیرکل دفتر مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مراجعه ۲.۵ میلیون نفر در سال ۹۳ به پایگاه های انتقال خون سراسر کشور برای اهدای خون خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر بشیر حاجی بیگی با عنوان این مطلب که ۹۲۰ بیمارستان در کشور داریم که وظیفه تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز این مراکز درمانی بر عهده سازمان انتقال خون است، به خبرنگار مهر گفت: اهدای خون در کشور به صورت صد درصد داوطلبانه انجام می شود.

وی با اشاره به ورود تکنولوژی های حدید حوزه خونگیری و همچنین آموزش طب انتقال خون به نیروهای مراکز خونگیری در کشور، اظهارداشت: ایران جزء برترین کشورها در زمینه طب انتقال خون به شمار می آید.

حاجی بیگی با بیان اینکه تامین کیسه های فیلتردار جهت بیماران تالاسمی را مورد اشاره قرار داد و گفت: سازمان انتقال خون در سال های اخیر توانسته است با تامین کیسه های فیلتردار و سایر نیازهای درمانی بیماران تالاسمی، موجب ارتقای کیفیت زندگی آنها شود

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، به شاخص اهدای خون در کشور اشاره کرد و افزود: این شاخص به طور متوسط ۲۷ اهدا کننده به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعيت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *