دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۴
۴
سازمان مدیریت در لایحه پیشنهادی برنامه ششم مطرح کرد

طرح دولت یازدهم برای انحلال وزارت نیرو

«وزارت انرژی» می‌آید
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 460770
سازمان مدیریت در پیش‌نویس لایحه برنامه ششم توسعه به دولت پیشنهاد کرد، ماموریت‌ها، وظایف و موسسات و شرکتهای مرتبط با بخش انرژی از وزارت نیرو تفکیک و پس از ادغام با وزارت نفت، وزارت جدید انرژی تشکیل شود.
طرح دولت یازدهم برای انحلال وزارت نیرو
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه به دولت که پس از تصویب دولت و مجلس نهایی می شود و خبرگزاری تسنیم به نسخه‌ای از این لایحه پیشنهای دست یافته، آمده است: به منظور ایجاد هماهنگی، انسجام بخشی و ارتقای بهره وری انرژی و نیز مدیریت جامع، هماهنگ و نظام مند منابع حیاتی ( از قبل هوا، آب، خاک و تنوع زیستی) مبتنی بر توان و پایداری زیست بوم به ویژه با افزایش ظرفیت ها و توانمندی های حقوقی و ساختاری مناسب همراه با رویکرد مشارکت مردمی، تا پایان سال اول برنامه، «وزارت انرژی» از محل تفکیک ماموریت ها، وظایف و موسسات و شرکتهای مرتبط با بخش انرژی از وزارت نیرو و همچنین ادغام با وزارت نفت و «سازمان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آب» از محل تجمیع ماموریت‌های امور آب به همراه سازمان ها و شرکتهای وابسته از وزارت نیرو، سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست ، با تجمیع تمامی منابع، امکانات و اختیارات موجود تشکل و زیر نظر رئیس جمهور اداره می شود.

بر اساس این پیشنهاد، پس از تمجیع وظایف، ماموریت های واحدهای ادغامی یاد شده به پیشنهاد سازمان (مدیریت) به تصویب هیات وزیران می رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسين
قسمت هاي ديگه را نميدونم ولي واقعا اگه کارمندان شرکت مديريت منابع آب و شرکت هاي تابع به يک سوم هم کاهش پيدا کنن هيچ اتفاقي نمي افته.
مرتضی
اگر برخی سازمان های قوی اقتصادی به محیط زیست ملحق شوند به اداره آن کمک خواهد شد.چرا که محیط زیست از لحاظ توان اقتصادی در حوزه هایی مانند پرسنلی و اجرای ماموریت های محوله رنج می برد
ضرر نکنی
سازمان محیط زیست فعلا تبدیل شده به
سازمان سیاست زیست
با الطاف و فعالیت های سیاسی بیش از حد خانم ابتکار

عملا یادشون رفته وظیفه سازمان محیط زیست چی هست به چه دردی می خوره