جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۰
۵۳
ادامه فعالیت بدون مجوز کارگاه پروژه تونل انتقال آب گلاب-۲؛

تعجب وزیر نیرو از ادامه احداث پروژه بدون‌مجوز / وقتی مسئولان استانی زور می‌گویند!

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 374922
وزیر نیرو که به همراه دو تن از اعضای کمیسیون انرژی و برخی ازمعاونین خود، به کارگاه احداث تونل گلاب-۲ رفته بود مشاهده کرد که این پروژه بدون اطلاع دولت در حال پیگیری است!
تعجب وزیر نیرو از ادامه احداث پروژه بدون‌مجوز / وقتی مسئولان استانی زور می‌گویند!
سرویس اقتصادی جهان نيوز: مسئولان استان اصفهان بدون هماهنگی با دولت و برخلاف نظر وزارت نیرو، پروژه انتقال آب به زاینده رود را کلید زده‌اند!

به گزارش خبرنگار جهان‌، وزیر نیرو که به همراه دو تن از نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس (امیرعباس سلطانی نماینده بروجن و سید سعید زمانیان نماینده مردم شهرکرد) و برخی از معاونین خود، به محل کارگاه احداث تونل گلاب-۲ رفته بود در کمال تعجب مشاهده کرد که این پروژه بدون اطلاع دولت در حال پیگیری است!

حمید چیت‌چیان نیز که از این اقدام مسئولان استان اصفهان و شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان ناراضی بوده، طی تماسی با  محمد حاج رسولی‌ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور، دستور برکناری رئیس آب منطقه‌ای اصفهان را صادر می‌کند.

سید سعید زمانیان در گفتگو با خبرنگار جهان نيوز ضمن تایید این مطلب گفت: مسئولان استان اصفهان در نظر دارند برای رفع مشکل کم آبی منطقه خود، از حاشیه سد تنظیمی در کنار زاینده رود، بستر رودخانه را تغییر داده و با بردن آب سد تنظیمی به داخل تونل در دست احداث، رضوانشهر و تیران و نجف‌آباد را آب‌رسانی کنند!

وی با اشاره به توسعه نامتقارن استان اصفهان در قیاس با مناطق همجوار گفت: مسئولان استان اصفهان به فکر منافع ملی نیستند و طوری رفتار می‌کنند که انگار برای خود دولتی مجزا تشکیل داده‌اند.

گفتنی است، تونل گلاب-۱، از سال ۷۵ به بهره برداری رسیده و مجوز انتقال ۱.۷ مترمکعب در ثانیه آب شرب به مناطق کاشان، آران و بیدگل و نطنز و روستاهای اطراف را دارد. این در حالی است که مسئولان استان اصفهان بدون دریافت مجوز برای پروژه گلاب-۲ اقدام به کلنگ زدن این طرح و احداث آن هستند.

به گزارش جهان، پروژه تونل انتقال آب گلاب۲، آثار و تبعات فاجعه‌باری به همراه دارد که بر طبق نظر برخی کارشناسان انتقال آب بین حوضه‌ای از سرشاخه‌های کارون بزرگ در استان چهارمحال و بختیاری به فلات مرکزی و اصفهان می‌تواند، باعث نابودی اکوسیستم بخشی از رودخانه زاینده‌رود که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده، بشود.

همچنین یکی دیگر از تهدیدات انجام این پروژه به خطر افتادن معیشت و زندگی مردمان منطقه سامان و ۲۲ روستای حاشيه رودخانه زاينده‌رود در چهارمحال و بختیاری است.

گفتنی است، به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالین محیط زیست، پروژه بهشت آباد و گلاب که مطالعات چندانی برای ان انجام نشده و مخالفت های بسیاری را نیز به دنبال داشته، در صورت به سرانجام رسیدن، مضرات بسیاری بر روی کارون داشته و بر روی اکوسیستم استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان تاثیر منفی خواهد گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


lمحسن
Iran, Islamic Republic of
وقتی که جناب آقای نوبخت اعلام می کنند که آب را به زاینده رود باز خواهیم گرداند نباید بیش از این هم انتظار داشت.
فرق زاینده رود با کارون و دریاچه ارومیه چیه؟
مشکل اصف
[جنوبی
United Kingdom
این همه زمین بکر در خوزستان به جهت کمبود آب رها شده است که میتوان با کاشت آنها مملکت را از خیلی محصولات خودکفا کرد. سد گتوند علیا هم به دلیل کوه نمکی در حال نابود کردن زمینهای کشاورزی می شود.
Italy
خوزستان آب داره، زمین داره ولی همت نداره. در عوض اصفهان و یزد و کرمان همت دارند و همیشه ثابت کردند با حداقل ها هم می تونند تولید داشته باشند. منابع باید در اختیار کسانی قرار بگیره که ازش خوب استفاده می کنند.
شما اصفهانی ها اگه همت داشتید زاینده رود رو نابود نمی کردید
سجاد
Latvia
ما اصفهانی ها همت داشتیم و داریم ، اما می دانیم که مصرف آب اصفهان از وقتی که چهارمحالی ها و خوزستانی ها به این شهر بی محابا مهاجرت کردند چند برابر شده است.
امیر
برادر عزیز این مهاجرت ناگزیر نیست؟ وقتی شما آب جائی را به جای دیگر منتقل می کنید یعنی آن جای اول را رها کنید بیائید به جائی که آب منتقل شده! واضح نیست؟ آب منتقل شده هم در صنعت و هم در شرب و هم در کشاورزی مصرف می شود.
امیر
این خبر شما داره فتنه درست می کنه بین مردم ایران. لطف کنید یک خبر تحلیلی و تکمیلی ارائه کنید. اگر قابلیت و توان علمی دارید وضعیت آب و نحوه ی مصرف آن در سه استان اصفهان، چهار محال و خوزستان را گزارش کنید.
Latvia
ما اصفهانی ها با چهارمحالی هایک معامله ای می کنیم:
اونا آب به ما ندهند
ما هم فرودگاه و راه آهن و خیلی از ادرات و سازمانها و مشاغلی که چهارمحال به اصفهان وابسته است را در مقابل به اونا نمی دیم
بعد می بینید که آب رو خودشون دو دستی میارن می دن اصفهان
امان از طاغوت
Italy
22 روستا ؟! مسخره بازی در آوردید؟ 5 ملیون آدم با آب زاینده رود در اصفهان و شرق دارند زندگی می کنند و اینها دارند میگند در صورت اجرای پروژه 22 روستا در معرض خطرند؟!
مجموزهای تمام این پروژه های انتقال آب بسیار قدیمی اند و تنها تغییری که توشون اتفاق افتاد سخنرانی احمدی نژاد بود که به شهرکردی ها وعده! ی توقف پروژه رو داد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
انتقال آب شرب نيازي به تونل ندارد.
با لوله هم قابل انجام است / صرفاً داريد چهارمحال را غارت مي كنيد [...]
رضا
وقتی تونل حفر می‌شود اگر آبی هم در طرف دیگر وجود نداشته باشد مثل قنات عمل می‌کند و داخل کوه را تخلیه و روزگار محیط زیست و مردم بومی منطقه را سیاه می‌کند و به خاک سیاه می نشاند تا مردم اصفهان به عیش و نوش مشغولل باشند!!!!!!!!
رضا
یکی بره ببینه با اون آبی که به اصفهان نمی رسه داره چه آقا زاده ای کشاورزی پرسود انجام یده
مردم اصفهان آب شرب ندارند، اون وقت اینها نگران کشاورزی شون هستن...
حمید
متاسفانه دیواری کوتاه تر از مردم محروم چهارمحال و بختیاری و لرستان وجود ندارد
آب الیگودرز را به سرعت و شدت به سمت چند شهر استان مرکزی و قم می برند و الیگودرزی ها خودشان تشنه هستند و آب چهارمحال و بختیاری را هم برای رفاه و خوشی اصفهانی ها دارند با زور به اصفهان منتقل می کنند
کو انصاف؟
مهدی
برادر عزیر
ما همه هموطنیم. فعلا هم که سالهاست دیواری کوتاه تر از اصفهان و اصفهانی پیدا نکردین شما عزیزان.اصفهانی کی برای رفاه و خوشی آب برده. این آب معیشت و زندگی خیلی از هم وطنان شما رو داره تامین میکنه.
اما اگه واقعا شما آب ندارید مسئولین بایستی آب مورد نیاز شما رو هم تامین کنند.
آب مهریه حضرت زهراست. این آب رو خدا هزاران ساله توی رود خونه زاینده رود جاری کرده. حالا مایی که از قبل این رود ارتزاق می کنیم چه گناهی کردیم که شمایی که در بالا دست تشریف دارید هوس کردین آب خدا رو برای خودتون تصور کنید؟
ما آب الیگودرز و آب اصفهان نداریم. آب زاینده رود و آب ایران داریم
ابی که به اصفهان میاد صرفا برای اصفهان نیست و اب مردم شرق کشور رو تامین میکنه
اب نه مال لراست نه مال فارسا مال مردم ایرانه
شما خودت خوشت میاد عربام بگن نفت مال ماست؟ یا اصفهانیا بگن فولادشون نباید جایی بره؟ مگه زمان جنگ مردم اصفهان خونه زندگیشون در خطر بود؟ ولی جان و ناموس هم وطنان کرد و بختیاری وعربشون از جان خودشون با ارزش تر بود و کلی شهید دادن
خیلی زشته که اب لرا و اب فارسا و ... بکنیم
والله میگن اصفهانیها زرنگن ولی شما چهارمحالیها را نشناخته بودیم
تا چنوقت پیش شما همرده لرستان و ایلام و کهکیلویه بودید معلوم نشد چطوری این همه بودجه و امکانات کشور را بردید استانتان ولی اون استانها محرومند
حالا هم ادعای محرومیت میکنید
واحیرتا
جهان سانسور نگن نظرات را
رضا
جرات کردیم از منابع خودمون استفاده کنیم همه کشور که متعلق به اصفهان نیست.
علي
سلام عليکم
اولا وزيرمحترم نيرو طبق قوانين بدون هماهنگي مسووليين استان اصفهان وارداين منطقه شده است که اين کاردرستي نيست.
ثانيا بسياري ازعزيزان خوزستان و چهارمحال امورشان راددراصفهان حل و فصل مي کنند مانند درمان ، اشتغال و... که لازم است توجه به اين منطقه و طيف جمعيتي آن داشته باشيم
ثالثا آب قباله مردم يک منطقه خاص نيست بلکه موهبتي است خدادادي که بايد درست مديريت و مصرف شود. رابعا اين تونل درداخل محدوده استان اصفهان طراحي و اجراشده است پس نمايندگان چهارمحال چطوربه شکل دزدکي يک طرفه به قاضي مي روند
خامسا بايد گفت که ظلم دوام نمي آورد وصبرمردم اصفهان هم حدو مرزي دارد سادسا ماهمه مسلمان و هم وطن هستين نبايداينطورماننددشمنان به جان هم بيفتيم بلکه ازمرزانصاف خارج نشويم
باقر
United States
چهارمحالی های دیوار کوتاه سالیان درازی است در سایه دیوار بلند اصفهانیها و در پناه مهمان نوازی مردم اصفهان خوش می گذرانند. بیشتر مشاغل اصفهان را اشغال کرده اند اما با بی سپاسی دم از مظلومیت می زنند
Iran, Islamic Republic of
احسنت به اصفهانی ها
امیر
پروژه انتقال آب از لرستان به قم هم شرایطی مشابه دارد. جالب است بدانید بیشتر آب آن علی الظاهر به سمت برخی شهرهای اصفهان مثل خوانسار و شهرهای اراک منحرف شده آن هم برای کشاورزی و عملا میزان محدودی آب به قم می رسد. بعلاه اینکه تعداد زیادی از روستاهای سرشاخه انتقال آب در الیگودرز خالی از سکنه شده اند چون اکوسیستم منطقه از بین رفته و مردم هم...
به هر حال وقتی اصفهان نصف جهان است نسبت آن با ایران چه می شود؟ معلوم است ایران می شود عشر اصفهان!!
خیالت تخت
اصفهان خیلی وقته خشکه
خشک خشک....
جالبه
به هم خوردن بخشی از اکو سیستم زاینده رود توی شهرکرد اونم به نظر برخی از کارشناسان مهمه
اما نابود شدن مطلق بقیه زاینده رود و باتلاق گاو خونی که در استان اصفهان قرار دارد نه تنها اکو سیستم رو به هم نمیزنه. بلکه از بین رفتن معیشت صد ها هزار ایرانی مسلمان هم هیچ اهمیتی ندارد.
آب زاینده رود در استان چهار محال با خاکریزی مصنوعی برای ایجاد باغهای مصنوعی دزدیده می شود، آنوقت تهمت هم می زنند. مردم محروم! منطقه منطقشان این است که هرچه خواستند آب بردارند، مردم پایین دست هم حقابه ندارند! گاوخونی حقابه ندارد، هرچه خواستند آب بردارند باغ درست کنند آب سرچشمه را در بطری کنند بفروشند اگر به پایین دست رسید آنوقت!

حمایت از این منطق، عوامفریبانه است.
Iran, Islamic Republic of
معیشت مردم منطقه از همین باغات است اقای با انصاف باغات مردم و اب اشامیدنی مهمتر است یا فضای سبز درن در دشت اصفهان یا کارخانجات ذوب اهن و....
نه اینکه نصف مدیران و کارگران ذوب اهن از چهارمحال( شهرکرد بن بروجن) نیستند؟
نه این که فولاد شهر اصفهان شده چهارمحالی؟
انصاف هم خوبه همسایه
گاهی فکر میکنم اگر ذوب اهن در چهارمحال بود ایا شما اجازه میدادید یک نفر اصفهانی استخدام شود؟
حامد
معیشت انسانهای بسیار زیادی در پایین دست هم از همین آب است هموطن.
اگر رود جاری باشه که اون فضای سبز آبی نیاز نداره. خود رود فضای سبزی رو ایجاد میکنه خواه ناخواه. مثل اطراف بقیه زاینده رود که خودش سرسبزه و اگه مقایسه درستی داشته باشی حاشیه زاینده رود در شهر اصفهان نسبت به بقیه طول زاینده رود مثل بیابانه.
اگه اصفهان خشک باشه شما راضی میشی؟ این انصافه؟؟
الحمد لله که استان چهار محال به به فضل خدا اینقدر سرسبز و زیباست. کدوم ایرانی راضی میشه اینهمه زیبایی و طبیعت ایران در استان های چهار محال و اصفهان آسیب ببینه؟
اصفهانی تشنه
دو هفته پیش به استان چهار محال فته بودم برای تغییر آب و هوا...
مردم مهمان نواز و خونگرم و مومن اونجا اصلا خبر نداشتن توی روزهای گرم اصفهان آب با تانکر به خونه ها برده میشد...
و اونا از پر فشاری آب سرد و خنکی که توی لوله ها شون جاری بود صحبت می کردن. تازه آبی که یه بطری یک و نیم لیتریش توی اصفهان به عنوان آب معدنی به فروش میرسه .
تازه نمیدونستن آب زاینده رود اصلا به اصفهان نمیرسه و رودخونه به یه جاده خشک خاکی تبدیل شده.
فکر میکردن نهایتا آب رودخونه کم شده!!!
یک فرهنگی ایجاد شده در کشور انگار از نظر کل کشور اصفهان مثل این است که حق و حقوق همه استانها را دزدیده و عامل عقب افتادن همه استانها شده است
و تمام مدیران کشوری اصفهانی هستند
تا مسئولین استان اصفهان ریشه های این موضوع را پیدا نکنند و نفهمند چطوری این موضوع پیش امد مشکل حل نمیشه
بابا من اصفهانیم ولی نصف اصفهان مهاجرین چهارمحالی و خوزستانیه که عرقی به استان ندارند و بد اصفهان را هم میگویند
کلی مدیر و کارشناس در ذوب اهن و فولاد مبارکه غیر اصفهانیند
ایا هیچ استانی بعد از تهران سراغ دارید نصفش از مهاجرین باشند؟
همین چهارمحال بختیاری کلی استخدامی ذوب اهن داره
شرق اصفهان کویره و محرومتر از هر شهری
فقط شهر اصفهان را نگاه نکنید که مرفهین بی درد بومی و غیر بومی توشه
کاش این ذوب اهن و فولاد مبارکه که سهامدارانش غیر اصفهانی و 50 درصد استخدامیهاش غیر بومیند نبود تا ما این همه مایه حسادت نشویم
این دو تا تیم فوتبالش هم با خرجهای الکی و میلیاردی برای فوتبالیستهای غیر بومی شده مایه تنفر سایر استانها

استان اصفهان را با شهر اصفهان یکی نکنید
کلی بیکار و معتاد داریم شرق اصفهان که نابود شده
ali
Iran, Islamic Republic of
نفت و گاز و محصولات دیگه مثه پتروشیمی و ... بس نیست حالا گیر دادید به اب خوزستان/ اب دز رو که بردید قم مونده کارون رو هم خشک کنید ./ بس کنید دیگه / این مسولان اصفهانی همش با کولی بازی کارشئن رو پیش میبرن / خوزستان و خوزستانی ها خسته شدن خسته
reza
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درسته این حرف
توسعه نامتقارن اصفهان با استانهای مجاور؟
ببخشید اصفهان از قرنها پیش توسعه یافته بود

نکنه فکر کردی همین ذوب اهن و فولاد مبارکه عامل رشد اصفهانند؟

انتظار داری چهارمحال یکشبه در حد اصفهان بشه؟ واقعا عقل هم خوب چیزیه

پس لطفا این همه شاغل و ساکن چهارمحالی و خوزستانی هم برگردند استانتان
آخه چهارمحالیها چی میگید ما که یه شما شغل و کار دادیم یک میلیون نفرتون ساکن اصفهانید
یک کار نکنید بگیم بچه بسیجیها و سپاهیهای اصفهان بریزند استانتان را ملحق کنند به استانمان

اخر یک کم عقل و شعور هم خوب چیزیه هی چهارمحال و خوزستان توهین میکنند به اصفهان صبر ما هم حدی داره
اون کسی که شهرکردی ها رو علیه اصفهان ، شوراند ، باید بداند که ما اصفهانی ها ازش نمی گذریم. ما از زمان شیخ بهایی ، حق ابه داریم و نمیذاریم با هیاهو و جنجال ، آبمان رو بدزدند.
یوسف
United States
نمیدونم مطالب این خبر از اونجایی که نوشته «گفتنی است» را چه کسی نوشته؛ اما به هر حال براش متاسفم
نگاه کاملا یک بعدی به مسئله، تحلیل کاملا غلط، بررسی غیر تخصصی، اظهار نظر مغرضانه و به دور از انصاف و .... از ویژگی های این نوشته است
واقعا از سایت جهان بعید بود این نوشته
بهتره حداقل برای انجام اطلاع رسانی درست، به چند تا کارشناس رجوع کنید تا بفهمید قضیه چیه
این طور نوشته ها موجب بی اعتباری جهان میشه
امیدوارم اصلاحیه این مطلب با نظرات مخالفین و موافقیم هر چه زودتر منتشر بشه
منتظریم
وقتی چهارمحالیها بدون مجوز دارند در طول مسیررودخانه با چندین نوبت پمپاژ اب برداشت می کنند اصفهانیها چاره ای ندارند جز تونل گلاب البته برداشت اب توسط چهارمحال فقط برای ساختن باغ ویلا به روی قله کوهها می باشد!!! وفروش به مرفهین بی درد وکشاورزان شرق اصفهان با بهترین زمین کشاورزی به خاک سیاه نشسته اند!!! که البته این ارث فولادگر نماینده وبختیار نابخرد استاندار اسبق اصفهان است !!!
Iran, Islamic Republic of
از اقدام شجاعانه وزیر نیرو در برکناری مدیر اب منطقه ای اصفهان تشکر میکنیم
برادر 4 شهید اصفهانی
اصفهان موقع جنگ این همه شهید و جانباز و اسیر داد(مخصوصا تو خوزستان و کردستان) حالا همه از حل سریع مشکل آبش طفره میرند...
حاشا به مروت بعضی ها!
اسفندیاری
صدها هزار هموطن خوزستانی به اصفهان مهاجرت کرده اند. شهرهای فولادشهر و شاهین شهر و بهارستان و سپاهان شهر -اگر نگوییم تماما- مملو از هموطنان خوزستانی مهاجر از قبل و به خصوص بعد از انقلاب است. شما انصاف بدهید آب مورد نیازشان از کجا تامین شود؟ اصفهان سالانه 2.6 میلیارد متر مکعب آب تقدیم کارون می کند. آیا 400 میلیون متر مکعب درخواست زیادی است؟ شما انصاف بدهید.
ما باید از مهاجرین خوزستانی بختیاری و جهارمحالی ساکن اصفهان بخواهیم از اصفهان دفاع کنند
سکوت انها درست نیست
جوری در کشور وانمود میشود انگار استان اصفهان حق همه کشور را خورده
واقعا در ذوب اهن و فولاد مبارکه که سهامدارانش دولت و غیر اصفهانیها هستند مثل تامین اجتماعی و بانکها
کلی هم خوزستانی چهارمحالی استخدامش هستند

این دو تیم فوتبال این دو کارخانه هم شده محل درامد مربی و بازیکن غیربومی و این که کل کشور فکر میکنند پولشان خرج تیمهای اصفهانی شود
این دو تیم باید تعطیل شوند یا مثل نفت تهران فقط بومی و با هزینه کم
حمید
جهان انصاف را از دست نده اصفهان اب آشامیدنی هم ندارد آنوقت باید دیگران با حقابه ابا ءو اجدادی کشاورزان اصفهانی کوه ها را سرسبز کنند!!!!!!!!
عمار
از کنار روستاهای به اصطلاح محروم چهارمحال و بختیاری که عبور کنید شاهد این خواهید بود که تمام باغات و مزرعه ها یک عدد پمپ نصب کرده اند و آبی را که سهم شرب اصفهان و یزد است را به صورت فوق غرغابی برای کشاورزی مصرف میکنند.این انصاف است؟؟؟؟
من یه مهندس آب هستم و در این زمینه کار میکنم. بسیاری از این دست نوشته ها فقط بازی با احساسات مردم و به دور از هر گونه پشتوانه علمی هستش و فقط حق مردم اصفهان با بهانه برخوردار بودن ضایع می شه
كشاورز
مدي محترم سايت جهان نيوز بهتر است قبل از انتشار اين اخبار يك جانبه به قاضي نرويد ما از سايت شما انتظار رعايت انصاف را داشتيم
پيشنهاد من تهيه گزارش از وضعيت آب آشاميدني اصفهان و وضعيت معيشتي كشاورزان اصفهان مي باشد
محسن
United States
جهان يكي از رسالت هاي رسانه اطلاع رساني درست با توجه به تمام جنبه هاي بعنوان عدالت خبري است ولي متاسفانه در اين خبر به هيچ وجه رعايت نشده و مشخص است توسط شخصي چهار محالي يا واسطه ان تنظيم شده است وتاسف دوچندان مشود وقتي كه اين خبر را پايگاه خبري منتشر ميكند ادعا دارد به به برخي اصول پايبند است تحقيق كن بعد منشر كن
عباسی
دوستان؛ همشهریان؛ هم میهنان؛ هم استانی ها؛ استانهای همجوار؛
بهتراست همه انصاف رارعایت کنیم.
عزیزان اهل وساکت استان اصفهان گاهی به مرقومه شیخ بهایی استاناددارندوگاهی به فلان مصوبه.
قبول!!!!
مگرخودشمانمیفرمایدآب مساله ای ملی است؟ این یعنی فقط چهارمحال وبختیاری بایداین مهم رامدنظرداشته باشد؟
روزی که شیخ بهایی آن حق آبه رامکتوب کردیاتعیین کردنه صنایع نابودکننده آب مانندذوب آهن فولادمبارکه وجودداشت، نه اینقدرفضای سبزوچمن کاری نه درختکاری کوههای پشت صفه وخوراسگان و...
ونه ازهمه مهمترکم آبی به این شدت رخ داده بود.
حال که میزان بارش اینچنین پایین آمده هنوزهم اصراردارید که به روال30یا100سال پیش آب به باطلاق گاوخونی برسد؟
برادران وخواهران عزیزبیاییدوتحقیق کنیدکه این آب عظیم که ازمحدوده چهارمحال خارج میشوده میشود؟
آیاسزاوئاراست که بوستانهاوفضاهای سبزبه روش غرق آبی آبیاری شوند؟
آیاسزاوازاست که کشاورزی ومزارع بصورت غرق آبی باشند؟
چه اصراری است که هنوزبرنج کاری شود؟
چرابه مدیران صنایع آبخورگفته نمیشودسیستم هابایدبروز واصلاح شود؟
آیاسزاواراست که بسیاری ازروستاهای چهارمحال باتانکرآبرسانی کنند؟
باغات ومزارع چهارمحال روبه نابودی هستندواین درحالی است که چندین سال هیچ صنعت اشتغالزایی درچهارمحال بنانهاده شده است.
برادران کافی است ازمسیرشهرضای اصفهان به بروجن چهارمحال گذرکنید.
ببینیدکه کشاورزی شهرضاودهاقان تاپشت دروازه های بروجن کشیده شده اما به محض ورودبه محوده بروجن انگاربه کویرواردمیشوید
ازمسیرمبارکه ی اصفهان بطرف بروجن چهارمحال هم بیاییدهمینطوراست.
اگراولویت اصلی مساله آب شرب استان اصفهان است بهترنیست درواقع ودرعمل هم ابتداآب شرب ایشان تامین شودسپس آب کشاورزی وصنعت وبعدفضای شبز؟
چه لزومی داردفضای سبزاصفهان بالاترین سرانه کشورراداراباشد؟
به مسولین استان چهارمحال هم عرض میکنم هم استانیهای مسول: بهترنیست پیگیرایجادیکی2صنعت کلان اشتغالزاباشیدتا مردم دست ازاین صنعت باغداری دراین فضای بی آبی کنند؟
اما انصافااین سزاواراست که تونل گلاب2بدون کارشناسی ومصوبه ملیایجادشود؟
یاددارم که سال گذشته فرمانداراصفهان بدون هماهنگی بااستاندارچهارمحال بصورت اکیپ واردچهارمحال شده بودگویی به مزرعه شخصی سرکشی میکند؟
استانی که نه صنعت نه جاده نه امکانات داردآب خدادادی هم ازآن گرفته شودچه کند؟
خودتان کلاهتان راقاضی کنید
اخ اخ دلم سوخت
یک میلیون بختیاری و چهارمحالی ساکن اصفهانند
دوم چرا فقط در اصفهان برنجکاری که شغل ابا اجدادی از قرنها پیش بوده تعطیل بشه و در شهرکرد و خوزستان و فارس و ... تعطیل نشه
اگر قراره در اصفهان برنجکاری تعطیل بشه تضمین میدی ابش را شهرکرد برنداره واسه برنجکاری خودش؟

من موافقم در کل کشور غیر از شمال برنجکاری تعطیل بشه
ولی نمیشه به کسانی که قرنها برنجکاری کردند بگیم تعطیل کنید چون ما تازه از چند سال پیش بالاسر شما میخواهیم تازه باغ و برنجکاری کنیم

برنجکاری در کل مرکز کشور باید تعطیل شود
مسئولین اصفهان گول نخورند و مثل قضیه هسته ای که 20% را تعطیل کردیم و طرف کوتاه نیامد تعطیلی برنجکاری اصفهان را منوط به تعطیلی در چهارمحال و خوزستان و فارس کنند
شما صنعت ندارید؟
فولاد سازی دارید میزنید و میگویید چرا اصفهان دهها سال پیش فولاد سازی زده و باید تعطیل کنه فولاد سازی باید کنار دریا باشه ولی ما توی شهرکرد میزنیم چون زورمون میرسه

پتروشیمی لردگان
سیمان شهرکرد
و کلی صنعت دیگر دارید که تازه زدید، دست بردارید از این کارها به خدا دو روز دنیا اینقدر سیاه نمایی نداره
چهارمحال حق استانهای محروم مثل ایلام و کهکیلویه و لرستان را خورد و یواشکی چنان توسعه ای کرد در عرض 8 سال که شد در حد اصفهان با سابقه چند قرن

بعد اومدید محروم محروم میکنید؟
reza
مشکل آب اصفهان رو خود اصفهانیها درست کردند وقتی پروژه فولاد هرمزگان رو از اونجا بدون اطلاع و کارشناسی نشده آوردند اصفهان باید فکر اینجاشو میکردند
اگر اصفهانیها بدونند الان فولاد مبارکه و ذوب آهن 250 میلیارد لیتر و 200 میلیارد لیتر آب را در سال مصرف میکنند که در مجموع 450 میلیارد لیتر در سال میشود و نیروگاه اسلام آباد هم 150 میلیارد لیتر آب مصرف میکند که در حال حاضر به ناچار آب شرب شهری را در این مراکز مورد استفاده قرار میدهند
آلودگی هوای اصفهان هم در اثر همین توسعه بدون فکر و کارشناسی هست که برخی مسئولین اصفهانی با خودخواهی انجام دادند
الانم نباید به خاطر اشتباه برخی به سایر استانهای ظلم کرد باید چاره اندیشید از پایه و اساس
بنده خودم یک پروژه به وزارت نیرو و مسئولین استان اصفهان ارائه نمودم که مسئولین فولاد مبارکه در کمال ناباوری فرمودند ما آب را از جایی تامین کردیم و امسال در بودجه خود هزینه این پروژه را ندیده ایم لازم به ذکر است که این پروژه 70درصد آب این مراکز را صرفه جویی میکند و جالب اینجاست که به جای مدیریت آب به فکر افزایش تامین آب میباشند و این از پایه اشتباه است
با امید داشتن مسئولینی دلسوز و با اندیشه
واقعا چرا اینهمه جو سازی علیه اصفهانی ها زیاد شده .؟....
انشاالله که خیره