جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
آیت‌‌الله شبیری‌زنجانی:

روحانیون در یک نقطه از شهر متمرکز نشوند

چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب: 460472
یکی از مراجع تقلید قم گفت: روحانی باید در دل مردم بوده و با مردم باشد و مرکز خدمات در تأمین مسکن طلاب و روحانیون باید تلاش کند که روحانیون در تمام مناطق شهر حضور داشته باشند و از اجتماع آنها در یک منطقه اجتناب شود.
به گزارش جهان به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سیدموسی شبیری‌زنجانی در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و مسئولان این مرکز، ضمن تقدیر از فعالیت‌های گسترده مرکز خدمات بیان کرد: این فعالیت‌ها موجب رشد حوزه‌های علمیه است و ان‌شاء‌الله زحمات شما موجب حد اعلای رضایت خداوند قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه زهد طلبه‌ها باید در درجه اهمیت قرار گیرد، تصریح کرد: ایمان و زهد اگر در طلبه نباشد هرچقدر هم زحمت بکشد هدر می‌رود و تلاش‌های او بی‌ثمر است.
 
این مرجع تقلید گفت: طلاب باید حالات و زندگینامه علمای گذشته را مطالعه کنند تا با سیره و روش زندگی آنها آشنا شوند.
 
وی حضور طلبه و روحانی در یک منطقه را موجب تأثیر بیشتر دین در آن منطقه دانست و افزود: روحانی باید در دل مردم بوده و با مردم باشد و مرکز خدمات در تأمین مسکن طلاب و روحانیون باید تلاش کند که روحانیون در تمام مناطق شهر حضور داشته باشند و از اجتماع آنها در یک منطقه اجتناب شود.
 
آیت‌الله شبیری زنجانی یکی از نگرانی‌های امام رضا(ع) در هجرت از مدینه را دوری از مردم عنوان کرد و ادامه داد: خیلی مهم است که روحانی در جامعه باشد چون هدف اصلی او هدایت مردم است.
 
وی طرح تشویق ممتازین را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: آیت‌الله بروجردی طلاب ممتاز را بین مردم مورد تشویق قرار می‌داد و حتی از نظر مالی به آنها کمک می‌کرد و مقید بود این رفتارها در رشد علم، تقوا و اخلاق آنها مؤثر خواهد بود.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه اعتقادات مردم وابسته به ما طلبه‌ها است، عنوان کرد: مردم که دور و تسلسل نمی‌دانند آنها نگاه به اعمال و تقوای ما دارند، اگر طلبه تقوا و زهد داشته باشد تأثیر بیشتری برای هدایت مردم خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *