يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

بیانیه‌ جمعی از طلاب حوزه‌علمیه‌قم درباره برجام

يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 442901
جمع کثیری از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم طی بیانیه‌ای ضمن تشکر فراوان از مواضع صریح ریاست محترم خبرگان، از نمایندگان ملت، بررسی دقیق و عالمانه برجام را خواستار شدند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، جمع کثیری از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، طی بیانیه‌ای ضمن حمایت قاطع از منویات و مطالبات مقام عظمای ولایت و تقدیر و تشکر فراوان از مواضع صریح ریاست محترم خبرگان رهبری، از نمایندگان ملت، بررسی دقیق و عالمانه برجام را، به دور از هرگونه گرایش سیاسی، مطالبه و پاسداری از خون شهدا، دستاوردهای انقلاب و معماری سدی آهنین در مقابل نفوذ استکبار خواستار شدند.

در این بیانیه تاکید شده است: حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی در دیدار خود با اعضای مجلس خبرگان فرمودند: درباره ی ابعاد حقوقی و قانونیِ برجام، کارشناسان حقوقی باید نظر دهند، اما معتقدم که مصلحت نیست، مجلس از بررسی برجام کنار گذاشته شود و هدف مذاکره برداشتن تحریم ها بود و اگر تحریم ها برداشته نشود، معامله ای در کار نخواهد بود.

این بیانیه می‌افزاید: طلاب و علمای حوزه علمیه ی قم، در خرداد ماه در تجمع عظیم و پرمعنای فیضیه، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده، حمایت صریح و شفاف خود را از مواضع هسته ای امام فرزانه انقلاب اعلام کرده و رعایت خطوط قرمز تعیین شده را، از سوی تیم مذاکره کننده خواستار شدند، از جمله خواسته های روشن علما در این تجمع؛ لغو یکجا و بی قید و شرط تمامی تحریم های ظالمانه در روز امضای توافق بود، در غیر این صورت توافقی که این اصل را نادیده بگیرد، از نظر قاطبه ی طلاب و علمای قم، معتبر و مشروع نخواهد بود.

در آن تجمع کم‌نظیر از نمایندگان ملت خواسته شد که با صلابت و قاطعیت بیشتری در مقابل هرگونه تضییع حقوق موکلان خود یعنی ملت ایران تصمیم گیری کنند.

این بیانیه ادامه می دهد: و اما امروز طلاب و فضلای قمی ضمن حمایت قاطع از منویات و مطالبات مقام عظمای ولایت و تقدیر و تشکر فراوان از مواضع صریح ریاست محترم خبرگان رهبری، حضرت آیت الله یزدی دامت افاضاته؛ بار دیگر و با صراحت بیشتر از نمایندگان ملت، بررسی دقیق و عالمانه برجام را، به دور از هرگونه گرایش سیاسی، مطالبه و پاسداری از خون شهدا، دستاوردهای انقلاب و معماری سدی آهنین در مقابل نفوذ استکبار در این کشور را خواستاریم.

از دیگر مسئولان نظام انتظار داریم که عمارگونه همانند ریاست محترم جامعه ی مدرسین حوزه علمیه قم حضرت آیت الله یزدی مطالبات مردم، طلاب و علمای قم را به صورت آشکار تبیین و پیگیری نمایند.

این بیانیه می افزاید: در پایان از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی می خواهیم که از به کار بردن ادبیاتی که برجام را تمام شده تفسیر می کند به جد پرهیزکرده؛ وظیفه و نقش تاریخی خود را در بررسی دقیق متن برجام در مجلس شورای اسلامی به طور صحیح و خداپسندانه ایفا کند؛ باشد که همگی مورد لطف و عنایت حضرت حق قرار گرفته، مشمول رحمتش و دعای حجتش قرار بگیریم.

والسلام علی من التبع الهدی
جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *