سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

گسترش فیبرنوری در منطقه آزاد اروند

سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 458860
معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد اروند از گسترش شبکه فیبرنوری به خصوص در شهرک‌های صنعتی محدوده منطقه آزاد اروند خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، موعود شمخانی اظهار کرد: برای تقویت بستر ارتباطات و زیرساخت‌های ارتباطات پایدار در محدوده منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) با استفاده از مشاور رتبه یک نسبت به طراحی بستر فیبر نوری شهری با قابلیت خدمات رسانی به کلیه ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مدارس و تقویت زیرساخت‌ها اقدام کرده است.

وی افزود: مطالعه و طراحی این پروژه به پایان رسیده است و فاز اجرایی آن نیز تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد اروند تصریح کرد: اعتبار این پروژه ۴۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات عمرانی منطقه آزاد اروند تأمین شده و زمان اجرای آن نیز یک ساله است .

شمخانی از پاسخ دهی به نیازهای ارتباطی برنامه‌های توسعه کشور، بستر سازی برای حضور تجار، سرمایه گذاران و گردشگران در منطقه و هدایت جامعه به سمت جامعه اطلاعات به عنوان مزایای این پروژه نام برد.

وی ادامه داد: سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، رفع موانع و تنگنا‌ها برای پیاده سازی دولت الکترونیک، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تجارت الکترونیک، ایجاد قطب ارتباطات منطقه‌ای در داخل کشور و تقویت توان راهبردی و ایجاد امکان دسترسی یکپارچه به شبکه‌های نوری از دیگر مزایای اجرای این پروژه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *