جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
نیویورک‌تایمز:

نیاز به یک عصر جدید انرژی هسته‌ای داریم

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب: 458185
تاکنون راحت‌ترین روش برای تأمین بخش اعظمی از نیاز انرژی در کشوهایی چون چین یا هند سوزاندن ذغال بیشتر بوده است: تنها در یک دهه گذشته، چین بیش از تمام تاریخ آمریکا ذغال سوزانده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پیتر ثیل، در روزنامه نیویورک‌تایمز، با اشاره به تسریع تغییرات آب‌ و هوای کره خاکی در دهه‌های اخیر و نیز تلاش‌ دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی برای جلوگیری از این رویداد می‌نویسد:

"مهمترین اقدامی که می‌توانیم انجام دهیم تغییر خط‌مشی انرژی هسته‌ای است که تکنولوژی ما را در زمان منجمد کرده است. اگر درباره جایگزین کردن سوخت فسیلی جدی هستید، نیاز به انرژی هسته‌ای داریم،‌ بنابریان انتخاب ما کاملا مشخص است: یا درباره جهانی عاری از کربن فقط به حرف زدن بسنده می‌کنیم،‌یا می‌تواند رو به جلو حرکت کرده و چنین جهانی بسازیم."

ثیل در ادمه می‌نویسد:‌ "ما از پیش‌ هم می‌دانستیم که منابع طبیعی کنونی ‌نمی‌توانیم آینده‌ای را که می‌خواهیم پدید آوردند." وی می‌گوید‌: "تاکنون راحت‌ترین روش برای تأمین این نیاز سوزاندن ذغال بیشتر بوده است: تنها در یک دهه گذشته، چین بیش از تمام تاریخ آمریکا ذغال سوزانده است."

نویسنده می‌گوید اگرچه در دهه ۲۰۰۰ سرمایه‌گذاری‌‌های زیادی در حوزه سوخت‌های غیر فسیلی انجام شد اما تکنولوژی لازم برای برخورداری از آنها وجود نداشتند.

"نتیجه این امر مجموعه‌ای از ورشکستگی‌ها و نیز روسایی سولیندرا - تولید کننده پنل‌های خورشیدی در کالیفرنیا که پس از دریافت صدها میلیون وام از دولت در سال ۲۰۱۱ ورشکسته شد - بود. اکنون انرژی خورشیدی و بادی در مجموع کمتر از ۲ درصد انرژی جهان را تولید می‌کنند و سرعت آنها به قدری نیست که جایگزین سوخت‌های فسیلی شوند."

چرنوبیل یکی از حوادثی است که مخالفین رآکتور‌های هسته‌ای بارها با اشاره به آن درباره خطرات این رآکتورهای هشدار داده‌اند اما "کمتر از ۵۰ نفر در حادثه چرنوبیل کشته شدند. این در حالی است که مجمع ریه آمریکا تخمین می‌زند سالیانه ۱۳ هزار نفر بر اثر استنشاق دود ناشی از نیروگاه‌های ذغال سنگی جان خود را از دست می‌دهند."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *