شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

مداحی جدید دو زبانه مطیعی برای اربعین

يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 456991
میثم مطیعی در ادامه نوحه هایی که در چند هفته گذشته با موضوع اربعین و با هدف استفاده از ظرفیت عظیم پیاده روی اربعین خوانده است، اثر عربی- فارسی جدیدی را ارائه کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در حالیکه تنها ۱۰ روز تا اربعین حسینی باقی مانده شور و شعف حضور در پیاده روی بی نظیر نجف تا کربلا سراسر ایران اسلامی را فرا گرفته و همه جا سخن از آن به میان می آید.

میثم مطیعی هم در ادامه نوحه هایی که در چند هفته گذشته با موضوع اربعین و با هدف استفاده از ظرفیت عظیم پیاده روی اربعین خوانده است، اثر عربی- فارسی جدیدی را ارائه کرد.

میثم مطیعی در این مداحی به بازگشت خاندان اهل بیت (علیهم السلام) به کربلا پس از ایام سخت حضور در شام اشاره می کند و تاکید می کند که اگر حضرت زینب (سلام الله علیها) نبود انقلاب عاشورا شکل نمی گرفت.

غرش شیر مردان مدافع حرم بر سر داعشیان و فرار آنها موضوع دیگری است که به آن پرداخته شده است. شاعر گذری هم بر حوادث خونین این روزها در یمن، سوریه، فلسطین اشغالی و بحرین دارد که فریاد مظلومیت شان در جهان پیچیده است.

مطیعی در این مداحی از شهدای برجسته مقاومت اسلامی هم نام می برد، شهدایی چون راغب حرب، حاج عماد مغنیه و جهاد مغنیه که همچون نور تاریکی دلها را زدودند و برای همگان الگو شدند.

انتظار فرج و دعای برای تعجیل در ظهور «امید زهرا (سلام الله علیها)» حسن ختام این مرثیه زیباست.


گفتنی است شعر فارسی این اثر را میلاد عرفان پور و ابیات عربی آن را احمد حسن الحجیری شاعر بحرینی سروده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *