چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

حمله تکفیریها به هتلی در "مالی"

جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 456593
چند تروریست که ظاهری شبیه اعضای گروه‌های تروریستی خاورمیانه دارند به هتلی در پایتخت مالی حمله کرده و ساکنان آن را به رگبار بستند که تاکنون کشته شدن ۹ نفر و به گروگان گرفته شدن ۱۷۰ نفر از ساکنان هتل تأیید شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، چند روز پس از حمله تروریستی اعضای داعش در بنگلادش، اکنون تروریست‌ها به هتلی در پایتخت مالی حمله کرده و ساکنان آن را به رگبار بستند.

مالی کشوری در غرب آفریقا و پایتخت آن شهر باماکو است.

هنوز از تعداد تروریست‌ها، هدفشان و میزان خسارات جانی و مالی احتمالی گزارشی منتشر نشده است.

بر اساس گزارش کانال یک رژیم صهیونیستی، تاکنون ۹ نفر در این حمله کشته شده‌اند و شبکه المیادین نیز گزارش داده است که تروریستها ۱۷۰ نفر را در این هتل گروگان گرفته‌اند؛ اتباع فرانسوی و بلژیکی در میان کشته‌های هتل دیده شده‌اند.

اتباع خارجی در میان کشته‌ها دیده شده‌اند.

هتل در محاصره نیروهای امنیتی است.

سفارت آمریکا در مالی از اتباع آمریکایی خواست هر کجا هستند، در محلی امن پناه بگیرند.

رسانه‌ها تعداد گروگان‌گیران را ۲ نفر اعلام کرده‌اند ولی خبرگزاری رویترز از دخیل بودن ۱۰ مرد مسلح در این گروگانگیری خبر داده است.

افراد مسلح، مردم را در طبقه هفتم هتل حبس کرده‌اند، این طبقه مختص اتاق‌های رزرو شده شرکت هوایی «ایرفرانس» و مورد استفاده خدمه پروازی این شرکت است.

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه هم با انتشار بیانیه‌ای، حضور اتباع فرانسه در میان گروگانان را تأیید کرد. حداقل ۷ تبعه چینی هم در این جمع حضور دارند.

نیروهای امنیتی مالی برای رهایی گروگانان به هتل رادیسون حمله کردند. رسانه‌ها از کشته شدن ۳ و آزادی ۲۰ گروگان خبر می‌دهند.

ترکیه اعلام کرد که ۶ نفر از خدمه پروازی یک شرکت هواپیمایی ترکیه‌ای در میان ۲۰ گروگان آزاد شده، حاضراند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *