دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

فتنه تکفیریها را از افق سیما ببینید

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 401308
مستند «فتنه تکفیر» روایتی کامل از تاریخچه گروه‌های تروریستی تکفیری منطقه است که روند تشکیل٬ اهداف و پشت پرده آنها را به تصویر می‌کشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مستند فتنه تکفیر با موضوع فعالیت گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه با محوریت داعش تولید شده که به زودی از شبکه افق بر روی آنتن می‌رود.

این مستند که بر اساس کلام مقام معظم رهبری در خصوص معرفی آمریکا و رژیم اسرائیل به عنوان دشمنان اصلی و گروه‌های تکفیری به عنوان عده‌ای فریب خورده تهیه و تدوین شده است از ابتدای جریان بیداری اسلامی تا قضایای سوریه و عراق را به تصویر می‌کشد.

در فتنه تکفیر همچنین به قضایای ۱۱ سپتامبر و حتی تاریخچه تشکیل گروه‌های جهادی در افغانستان و مبارزه آنها با تجاوز شوروی اشاره شده که اولین زمینه‌های حضور نظامی آمریکا در منطقه را بیان می‌کند.

گفت‌وگو با علمای سنی شرق و غرب کشور و همچنین مصاحبه با مردمان سنی مذهب مناطق مرزی کشور از دیگر بخش‌های این مستند است.

در این مستند سعی شده به زبانی ساده و روان روایتی کامل و جامع از تاریخچه گروه‌های تروریستی تکفیری منطقه ارائه شود و منافع و اهداف غرب در تشکیل این گروه‌ها بیان گردد.

تصاویر مستند از حمایت‌های غرب و صهیونیست‌ها از جمله قسمت‌های ویژه این مستند است که از نمونه‌های آن می‌توان به درمان اعضای گروه تروریستی داعش در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی و عیادت بنیامین نتانیاهو از این تروریست‌ها اشاره کرد.

مستند فتنه تکفیر که تحقیقات آن در مؤسسه راهبردی دیده‌بان انجام گرفته به تهیه کنندگی معاونت سیاسی عقیدتی سیاسی ناجا و کارگردانی جلال‌الدین کوه‌دره‌ای و نویسندگی علی قاسمیان در روزهای آینده از شبکه افق پخش خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *