سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

احتمال برقراری آتش بس درنزدیکی دمشق

پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 456393
یک منبع نزدیک به معارضان سوری ازاحتمال برقراری آتش بس قریب الوقوع درمناطق نزدیک دمشق پایتخت سوریه خبرداد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا به نقل ازخبرگزاری رویترز، گروه «ناظر حقوق بشر سوریه» که مقر آن در لندن پایتخت انگلیس است پیش بینی کرد که تا چند ساعت آینده آتش بسی میان نیروهای دولتی و شورشیان در منطقه الغوطه الشرقیه درنزدیکی دمشق برقرار می شود و به مدت ۱۵روز ادامه می یابد.
این گروه افزود: آتش بس درساعات اولیه بامداد پنجشنبه به طور آزمایشی آغاز می شود و در صورت دستیابی به توافقی دیگر دراین زمینه، ممکن است تمدید شود.
جزئیات بیشتری دراین باره گزارش نشده است.
این درحالی است که ارتش سوریه اخیرا با همکاری گروه های دفاع مردمی ومتحدان خود پیروزی های قابل توجهی دررویارویی با تروریست ها به دست آورده است.
ازسوی دیگر ارتش سوریه پس ازآغاز همکاری نظامی با روسیه دربمباران مواضع تروریست ها واعلام آغاز عملیات پشتیبانی جنگنده های سوخو ازحمله نظامیان، پیشروی ها وهجوم خود را درمناطق مختلف به ویژه جبهه حلب ولاذقیه افزایش داده است.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان همراه رژیم صهیونیستی پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست ها از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را آغاز کردند و بر اساس گزارش ها، هم اکنون شهروندان ۱۰۰ کشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *