سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱

بزرگراه دمشق-حلب در تیررس نیروهای سوری

جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 455236
نیروهای سوری امروز جمعه برای نخستین بار جنگ‌افزارهای تروریست‌ها را در بزرگراه دمشق-حلب هدف قرار دادند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نیروهای ارتش سوریه همچنان به پیشروی در استان «حلب»‌ قرار می‌دهند.

شبکه خبری «المیادین» گزارش داد که نیروهای سوری و مقاومت امروز برای نخستین بار جنگ‌افزارهای تروریست ها را در این منطقه هدف قرار داده و آن را منهدم کرده است.

به گزارش این شبکه، نیروهای سوری و لبنانی همچنین امروز کنترل کامل روستای «تل حدیه» واقع در غرب شهرک «العیس» را به دست گرفتند.

در همین راستا، نیروهای مقاومت امروز جمعه موفق شدند کنترل شهر‌ک‌های «بانص» و «رسم الصهریج» در جنوب غرب شهر العیس را به دست گیرند.

در ادامه پیشروی نیرهای سوری در استان حلب، جنوب غرب ریف این استان نیز پنجشنبه، دو روز پس از شکست حصر دو و نیم ساله «فرودگاه نظامی کویرس» شاهد موفقیت‌های بزرگ ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان بود.

نیروهای سوری ابتدا موفق شدند وارد شهر «الحاضر» در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر حلب شوند و در کمتر از چهار ساعت این شهر فتح شد و تروریست‌های جبهة النصره و احرار الشام نیز به سمت شهرک العیس در غرب شهر الحاضر عقب‌نشینی کردند.

اما ارتش سوریه بلافاصله «تل العیس» را زیر آتش‌شدید توپخانه قرار داد به طوری که در کمتر از یک ساعت بیش از ۲۰۰ گلوله از جمله گلوله‌های مختلف خمپاره به مواضع تروریست‌ها در تل‌العیس شلیک کرد.

سقوط تل‌العیس در کنار الحاضر، به معنای کنترل کامل ارتش سوریه بر بزرگراه حلب-دمشق خواهد بود و علاوه بر این، یکی از راه‌های امدادی تروریست‌ها در جنوب حلب و مهم‌تر از آن قطع ارتباط حلب و ادلب از این منطقه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *