جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

آخرین اخبار از صدور روادید عراق

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 455791
مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور با اشاره به آخرین هماهنگی‌های صورت‌گرفته برای حضور زوار ایرانی در اربعین، از صدور ویزای اربعین از طریق دفاتر مورد تأیید کنسولگری عراق خبر داد.
آخرین اخبار از صدور روادید عراق
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد فریادرس اظهار کرد: طی دو هفته اخیر برای ایجاد هماهنگی زوار اربعین، دو جلسه با مسئولان سرکنسولگری عراق و برخی مقامات استانی همچون مدیرکل حج و زیارت استان برگزار شد و موضوعات بسیاری مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها در سفارتخانه عراق نیز در حال انجام است، گفت: در آخرین جلسه‌ای که روز گذشته با سرکنسولگر عراق برگزار شد، بحث اصلی متمرکز بر امکاناتی بود که دولت عراق می‌تواند به زوار ارائه دهد.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور به صدور ویزا در ۱۱ شهر کشور اشاره کرد و افزود: این کار با هدف کاهش ازدحام درخواست ویزا در کرمانشاه و کنسولگری عراق در این شهر انجام گرفته است.

*صدور ویزای اربعین از طریق دفاتر مورد تأیید کنسولگری


فریادرس با اشاره به فعالیت برخی دلالان ویزا، تصریح کرد: از طرف کنسولگری عراق چند شرکت که مورد تأیید دولت عراق هستند، برای صدور ویزا معرفی شده‌اند که این شرکت‌ها پس از ثبت و طی مراحل قانونی می‌توانند نسبت به صدور ویزا اقدام کنند.

به گفته این مقام مسئول، اقدام مذکور با هدف ایجاد یک روال قانونی برای صدور ویزا صورت گرفته است تا شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‎کنند در یک چارچوب قانونی قرار گیرند.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور با بیان اینکه آخرین زمان صدور ویزا سه روز قبل از اربعین است، تأکید کرد: زوار باید در اسرع وقت نسبت به اخذ گذرنامه و پس از آن تهیه ویزا اقدام کنند.

وی گفت: متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه سما نسبت به صدور مجوز اقدام کرده و یا با مراجعه به شرکت‌هایی که از طرف کنسولگری عراق معرفی شده‌اند، درخواست خود را برای صدور ویزا ثبت کنند.

*کاهش ۱۰ دلاری با دریافت ویزاهای گروهی

فریادرس بیان داشت: هزینه صدور ویزا برای گروه‌های ۵ نفر به بالا به ازای هر نفر ۳۰ دلار به علاوه حق‌الزحمه دفاتر و همچنین هزینه صدور ویزا برای خروج انفرادی به ازای هر نفر ۴۰ دلار به علاوه حق‌الزحمه دفاتر تعیین شده است.

این مسئول ادامه داد: سفارت عراق در تهران، کنسولگری عراق در کرمانشاه، مشهد و اهواز از جمله مکان‌هایی هستند که طی سال‌های اخیر نسبت به صدور ویزا اقدام کرده‌اند و امسال صدور ویزا در شهرهای دیگری همچون خرمشهر، قم، ایلام، تبریز و سه شهر دیگر نیز صورت می‌گیرد.

*خروج از مرز بدون ویزا امکان ندارد


وی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات اینترنت و رادیویی در نظر گرفته شده برای زوار اشاره کرد و ادامه داد: از طرف دولت عراق در این زمینه چیزی ابلاغ نشده، اما خدمات تلفنی همچون سال‌های قبل صورت می‌گیرد و فقط ممکن است به دلیل ازدحام جمعیت مقداری با مشکل مواجه شود.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور پیرامون خدمات ارائه‌شده به زوار پاکستانی، خاطرنشان کرد: از آنجایی که بسیاری از خدمات ارائه‌شده به زوار، مردمی است تمام این خدمات به آنها ارائه خواهد شد و دولت ایران نیز در این مورد تبعیضی قائل نمی‌شود.

فریادرس تصریح کرد: بر اساس اعلام دولت عراق ارائه ویزا برای تردد زوار از مرز الزامی است و امسال هیچ‌کس بدون ویزا امکان تردد از مرز را نخواهد داشت؛ دولت ایران نیز نسبت بر لزوم اخذ گذرنامه برای خروج از کشور تأکید دارد.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور در پایان یادآور شد: اگر دولت عراق به این نتیجه برسد که زوار بدون ویزا امکان تردد دارند، حتما اعلام می‌کند که تاکنون چنین موضوعی اعلام و ابلاغ نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *