شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۰
۱۸
پیکر مرحوم "نجابت" در حرم مطهر شاهچراغ(ع) تشییع شد؛

قدرت بصیرت چشم پزشک انقلابی شیراز، رو در رو با جریان تجدید نظر طلب

از نطق انقلابی در استیضاح مهاجرانی تا شکایت از گنجی
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 455605
او را از مواضع انقلابی‌اش در مجلس چهارم و پنجم می‌شناسند، با موضع‌گیری‌های صریح و قاطع و آن هم با ادبیات شیرین شیرازی؛ او را از سخنرانی‌های انقلابی‌ و همت بلندش در استیضاح وزیر شیر خر خورده فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات می‌شناسند که در مخالفت با سیاست‌های تساهل و تسامح‌گونه‌فرهنگی، انقلابی عمل می‌کرد.
قدرت بصیرت چشم پزشک انقلابی شیراز، رو در رو با جریان تجدید نظر طلب
گروه فرهنگ جهان نيوز ـ مراسم تشییع پیکر مرحوم "احمد نجابت" صبح امروز با حضور باشکوه مردم و مسئولان از حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) تا حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.

پس از اقامه نماز بر پیکر احمدنجابت توسط آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، پیکر وی در جوار حرم مطهر شاهچراغ(ع) خاکسپاری شد.

مراسم سومین روز درگذشت مرحوم احمدنجابت ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ بعد از ظهر فردا دوشنبه ۲۵ آبان‌ماه در حسینه عاشقان ثارالله شیراز برگزار می‌شود.

احمد نجابت نماینده اسبق مردم شیراز در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس و عضو هیئت موسس و شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه ۲۲ آبان ماه ۹۴ به علت عارضه سرطان غدد در بیمارستان نمازی شیراز دعوت حق را لبیک گفت.

از مسئولیت‌های دیگر این مرحوم می‌توان به مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس هیئت عالی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت اشاره کرد.

آیت الله دستغیب، عضو مجلس خبرگان رهبری:
مرحوم "احمد نجابت" الگوی استقامت و پایداری بود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مرحوم "احمد نجابت" نماینده اسبق شیراز در مجلس شورای اسلامی الگوی استقامت و پایداری بود.

آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در گفت‌وگو با تسنیم، در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم "احمدنجابت" که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار داشت: مرحوم "احمد نجابت" دارای تمام مولفه‌های یک فرد انقلابی بود و در همه حال مدافع ارزش‌های انقلاب بود.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) افزود: مرحوم "نجابت" چه در زمانی که نماینده مجلس بود و چه در مسئولیت‌های دیگر، همواره به تأسی و تبعیت از امام راحل (ره) و رهبرمعظم انقلاب راه روشن و مستقیم را ادامه می‌داد و هرگز از اظهار حق در این مسیر بازنماند.

سیداحمدرضا دستغیب، عضو هیئت رئیسه مجلس:
نجابت با نطق‌های قراء در یکی از حساس‌ترین برهه‌ها از حریم انقلاب صیانت کرد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با تسنیم، با تسلیت درگذشت مرحوم "احمدنجابت" نماینده اسبق شیراز به خانواده آن مرحوم و مردم سومین حرم اهل بیت (ع) اظهار داشت: وی در طول عمر پر برکت خود، در عرصه نمایندگی مجلس با نطق‌های قراء در یکی از حساس‌ترین برهه‌ها از حریم انقلاب صیانت کرد.

سیداحمدرضا دستغیب افزود: "احمدنجابت" در عرصه پزشکی با توجه به داشتن تخصص و امکان طبابت در بهترین نقاط شیراز، در جوار حرم حضرت احمد ابن موسی (ع) همچون پدر بزرگوارشان یاری‌رسان ضعفا و افراد نیازمند بود.

نماینده مردم شیراز تصریح کرد: "احمد نجابت" همواره پیروی از سیره اهل بیت (ع) را از یاد نبرد و باصراحت و صداقتی مثال‌زدنی در راه حق بدون توجه به باید و نبایدهای حزبی و با نگاهی فرا جناحی حرکت کرد، تا همچون مولایش حسین‌ابن علی(ع) درس آزادی و آزادگی را به تمام سیاسیون بیاموزد.

قدرت بصیرت چشم پزشک انقلابی شیراز، رو در رو با جریان تجدید نظر طلب/ از نطق انقلابی در استیضاح مهاجرانی تا شکایت از گنجی

شیرازه نوشت: خبر کوتاه بود و تکان دهنده، باور نمی‌کردی که او همان پیرمردی است که در جمع جوانان پرشور و انقلابی نشسته بود و سخن می‌گفت، از کوره در می‌رفت، باز آرام می‌گرفت، بذله می‌گفت و شوخی می‌کرد.

او را با مواضع انقلابی‌اش در مجلس چهارم و پنجم می‌شناسند، با موضع‌گیری‌های صریح و قاطع و آن هم با ادبیات شیرین شیرازی؛ او را از سخنرانی‌های انقلابی‌ و همت بلندش در استیضاح وزیر شیر خر خورده فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات می‌شناسند که در مخالفت با سیاست‌های تساهل و تسامح‌گونه‌فرهنگی، انقلابی عمل می‌کرد.

اگرچه در سیاست کارکشته بود اما همگان بر صداقتش اذعان دارند و می‌گویند از نفاق گریزان بود. شاید همین خصیصه اخلاقی بود که سبب شد تا در مواجهه با سخنرانی «اکبر گنجی» در دانشگاه شیراز و اهانت به آرمان‌های انقلاب، از نخستین افرادی بود که تا پای شکایت از نامبرده ایستاد و زحمت آمد و شد به دادگاه را متقبل شد تا به جبهه تساهل‌گر در عرصه فرهنگ بفهماند که تسامح در انقلاب و فعالیت فرهنگی به هیچ روی راه ندارد.

اقدامات انقلابی «احمد نجابت» را می‌توان در سبقه عملیات‌های سخت نیز دنبال کرد و آنجا که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نیز ایستاد و بعدها در کسوت عملیات نرم و در کنار دوستانی چون حسین فدایی، راه‌اندازی جمعیت ایثارگران کشور را نیز دنبال کرد و فعالیت‌های بسیجی‌وار را به عرصه سیاست هم کشاند.

شاید هم همین مواضع انقلابی فرهنگی بوده است که امروز قلم به دستان مزدوری که پس از فتنه سال ۸۸ در عرصه فرهنگی پیاده نظامی رسانه‌های شایع پراکن معلوم‌الحال را بر عهده داشتند، امروز به خود جرات دهند که در غیاب «احمد نجابت» بر او تاخته و جایگاه این سیاستمدار بابصیرت را تنزل دهند. تنزلی از جنس همان‌ها که تیتر شهادت حسین همدانی، سردار رشید بزرگ اسلام را در رسانه‌هاشان چونان منعکس کنند که انگار بیگانه‌ای از دنیا رفته است. همان رسانه‌ای های معلوم‌الحالی که گویی همچنان با دشمن قدم می‌زنند.

فعالیت‌های «احمد نجابت» به عرصه مجلس نیز گسترده و به‌عنوان منتخب مردم شیراز به دور چهارم مجلس شورای اسلامی وارد شد. او در دور پنجم انتخابات مجلس شورای اسلامی و برای جلب اعتماد مردم شریف شیراز مجددا به گود رقابت انتخاباتی وارد شد و توانست بار دیگر اعتماد مردمان شهر راز را در مقابل افرادی چون «جمیله کدیور»، همسر اول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات که نمودی از اجتماع همه مردانگی‌های جبهه مذکور در شیراز بود را به خود جلب کند و به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

اما گویا جدال نجابت با خانواده کدیور تنها به رقابت انتخاباتی محدود نشد و شاید هم بتوان مهم‌ و برجسته‌ترین فعالیت این نماینده انقلابی مردم شیراز را در استیضاح «عطاالله مهاجرانی»، همسر جمیله کدیور و وزیر شیرخر خورده دولت اصلاحات عنوان کرد. فعالیتی که نشان داد قدرت بصری چشم پزشک انقلابی شیرازی فراتر از چشم سر و بلکه بصیرتی برخواسته از دل است، چه اینکه بعدها غیرت فرهنگی مهاجرانی در تعدد زوجات مشاهده شد و با بیرون زدن دم خروس مهاجرانی در قضایایی از این دست، او به خارج از کشور گریخت و پای ثابت تمامی تحلیل‌های ضد ایران اسلامی شبکه‌‌های بیگانه شد.

با تکیه زدن دگراندیشان – بخوانید مولود کارگزاران – به کرسی قوه اجرایی، «احمد نجابت»، اقدام انقلابی را در خدمت به مستضعفان و نیازمندان تشخیص داد چرا که از نظر تئوری پردازان جریان غالب وقت (اصلاحات)، این توده مستضعف لشکر قابلمه به‌دست بودند.

با به سر رسیدن عمر دولت اصلاحات، نجابت در قالب جمعی موسوم به «وفاق» به همراهی افرادی چون ولایتی، عسگراولادی و دیگران تحولی در جناح راست به‌وجود آوردند تا از آن پس، «اصولگرایی» به ادبیات سیاسی کشور وارد شود. همان ادبیاتی که توانست قطار از ریل خارج شده انقلاب را به ریل بازگرداند و شعارهای انقلاب اسلامی را احیا کند.

نجابت اما همچنان فعال و همراه جوانان بود و زمانی‌که فرزند نسل سومی انقلاب برای استفاده از تجاربش به وی مراجعه می‌کردند، متواضعانه تجربیات و دانسته‌های سیاسی‌اش به ویژه در خصوص جریان داعیه‌دار شعارهای زیبای آزادی و توسعه سیاسی را بر دایره می‌ریخت. او همواره به جوانان توصیه می‌کرد، توجه داشته باشند که رهبر انقلاب در فراز و نشیب‌ها چه فرمایشی دارند، سپس آن را عمل و در جامعه دنبال کنند.

امروز اما «احمد نجابت» در میان جمعی که بخشی از دوستان و همراهان وی بودند و برخی شهروندان و دوستداران انقلاب تشییع شد تا برای همیشه در جوار حرم شریف احمد بن موسی (ع) آرام بگیرد. آیینی که اگرچه غم و اندوه دلسوزان انقلاب را به دلیل از دست دادن یاری وفادار به آرمان‌ها، اصول و ارزش‌ها را به همراه داشت اما رو شدن کینه‌ها و خوشحالی برخی دیگر از افراد را نیز به دنبال داشت که در نبود مرحوم ا«حمد نجابت»، عرصه را خالی دیده و به توهین و لجن پراکنی پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدایش بیامرزد
رحمت و رضوان الهي بر مجاهد في سبيل الله مرحوم دكتر نجابت
نماز میت یادتون نره دوستداران دکتر
م
به نام خدا
"نماز لیلة الدفن".
خداونداووهمه ی مدافعان اسلام راغریق رحمت فرماید.
مریضی که منفی میدی ؟!!
محمود
Iran, Islamic Republic of
البته منظور نماز وحشت یا همون لیله الدفنه
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد و یادش گرامیباد
بنده از نزدیک با ایشون آشنا بودم خدا رحمتشون کنه
انقلابی به معنای واقعی کلمه
یا علی مدد
Iran, Islamic Republic of
پزشک بود اما وقتی نماینده مجلس شد
نخواست که از نماینده مجلس شدنش ردایی برای خود بدوزد که با آن هیات علمی شود
وقتی نماینده مجلس شد از نمایندگیش استفاده نکرد که برای اوقاتی که رای نمی آورد در وزارتخانه و یا جای دیگری از دولت یک ممرّ ثابت درآمد و مقام دست و پا کند
البته وقتی هم آمدند دنبالش که در وزارتخانه به اداره امور بازرسیهای وزارتی بپردازد دعوت دکتر لنکرانی را بی پاسخ نگذاشت اما خودش برای جاگیر شدن در دولت دست و پایی نزد
وقتی نماینده مجلس شد برای همیشه در تهران ماندگار نشد
دوران نمایندگیش که تمام شد به شیراز برگشت
زمانی که ژست اصلاح طلبی رای آور بود سودای رای بیشتر او را وا نداشت که در انتقاد از مهاجرانی که او را خطاکار می پنداشت، جانب احتیاط را نگه دارد.




خدایش بیامرزاد
United States
خدا رحمت كند ابشان را. حتي مخالفان سياسي ايشان هم از خود گذشتگي و رسيدگي به محرومان را تاييد مي كنند.
حامدیان
Iran, Islamic Republic of
رعایت دقیق اصول اخلاقی و دیانت از جمله نقاط قوت مرحوم نجابت بوده است ان شا ءا... با اولیا ی خداوند محشور شوند
Iran, Islamic Republic of
وزیر شیر خر خورده فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات
این و خوب امده
وای بر س م خ
Ethiopia
بیخود به مهاجرانی تهمت نزنید.
عبرت
Iran, Islamic Republic of
" وزیر شیر خر خورده فرهنگ" واقعا براي جريان افراطي پايداري بايدگريست . خداوند به دشمنان اگر انصاف نمي دهد حداقل ادب و تربيت و نزاكت بدهد . خداييش اين وزن شماهاست با اين همه هارت و پورت و آسمان به ريسمان بافتن و هتاكي ودروغ چيزي جز فحاشي و ادبيات لمپنيزم چارواداري و لات مسلكانه نداريد.اين هويت حقيقي شماست .
ادب از كه اموختي از بي ادبان
سجاد حسینی یاسوج
خدا رحمتش کنه ایشان از اصولگرایان واقعی بودند.آقای عبرت کجاش توهین بوده خود مهاجرانی گفت من به توصیه ی زن کولی شیر خر خوردم.حالا شما حرفتون چیه؟؟؟؟؟
حمیده
دکتر عزیز فقدانت برای شهر مان ضایعه ای بزرگ بود شمادر قلب نیازمندان و فقرای شهرمان جای دارید. ان شا ا... قرین رحمت الهی باشید
صالح
Iran, Islamic Republic of
ایشان افتخارشیرازبودند درعصربی اخلاقی منادی مهربانی بودندخدایشان رحمت کنادان شاءالله
Romania
سلام خدایش رحمت فرمایدانسان نازنینی بود.مومن بود وبسیجی وانقلابی