شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
۲

تعلل عربستان در مجازات دو مامور سعودی

شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 455463
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تعلل و تاخیر در صدور و اجرای حکم دو مامور خاطی عربستانی توجیهی ندارد و این رفتار عربستان کاملا سیاسی است.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید اوحدی رئیس سازمان حج وزیارت با اشاره به آخرین وضعیت دو مامور سعودی خاطی اظهارکرد: تعلل و تاخیر در صدور و اجرای حکم دو مامور خاطی عربستانی  توجیهی ندارد و این رفتار عربستان کاملا سیاسی است چرا که این موضوع یک مسئله انسانی و یک اتفاق ضد اخلاقی و ضد ارزش‌های دینی است.
 
وی در ادامه افزود: در جلساتی که اخیرا با مقامات عربستانی داشتیم همچنان تاکید کردیم که این تعلل از نقاط ضعف تصمیم گیری در حوزه حج و دستگاه‌های مختلف عربستان محسوب می‌شود و بعد از گذشت هشت ماه از رفتار غیر اخلاقی دو پلیس فاسد عربستانی که هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد هنوز با این عبارت مواجهه می‌شویم که دستگاه قضایی عربستان مستقل است.
 
اوحدی با تاکید بر اینکه این توجیه قابل قبولی نیست، گفت: ما هم دستگاه قضایی مستقلی داریم اما برای مواردی این چنینی تدبیر می‌کنیم و دادگاه، شعبه و قاضی مشخصی را قرار می‌دهد که این موارد راهکارهایی است که ما به عربستان اعلام کرده‌ایم.
 
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: به شخصه بسیار متاسف هستم و بارها اعلام کرده‌ایم که چرا تاکنون حقوق زائران ما که تامین امنیت آنان است استیفا و تامین نشده است.
 
وی تاکید کرد: تا حکم این دو مجرم صادر و اجرا نشود و ما از امنیت زائران خود اطمینان حاصل نکنیم تصمیمی برای عمره نخواهیم داشت.
 
اوحدی با بیان اینکه امیدواریم کشور عربستان از کشورهای دیگر الگو برداری کند ، یادآور شد: حوادث مختلفی در دنیا اتفاق می‌افتد که با دستور و در مدت زمان خاصی پیگیری می‌شود و عربستان نیز می‌تواند با الگو برداری از کشورهای جهان نسبت به صدور هر چه سریعتر حکم دو مامور فاسد عربستانی اقدام کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آخ آخ حالا چقدرم این وهابی ها از سخنان آقای رییس ناراحت شدند!!!!
از عربستان انتظار چی دارید ، قانون ، عدالت ، عقل ! یه چیز بگید که بش بیاد !