پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نشریه سعودی غیرت اعراب را مسخره کرد

چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 478941
یک روزنامه سعودی ایران را دشمن اول کشورهای حوزه خلیج فارس نامید و عرب هایی را که اسرائیل را خطر اول می دانند، خیانتکار توصیف کرد.
نشریه سعودی غیرت اعراب را مسخره کرد
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک روزنامه سعودی در مقاله‌ای آکنده از توهین و گستاخی، ضمن مزدور خواندن حزب الله، ایران را نخستین دشمن کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نامید و اسرائیل را در رتبه دوم قرار داد و عرب‌هایی که اسراییل را خطری جدی‌تر از ایران بدانند، خیانتکار توصیف کرد.

"محمد آل الشیخ" از وابستگان خاندان مفتی دربار سعودی، امروز در مقاله ای در روزنامه سعودی الجزیره مدعی شد: باید به هرکس که خیال می کند اسرائیل اولین دشمن ماست و ایران در برابر اسرائیل از ما دفاع می کند، واضح بگویم که شاید این موضوع برای کشورهای عربی شمال آفریقا از جمله مصر که اسرائیل تهدیدکننده امنیت و ثبات آنهاست صدق کند اما برای عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس، ایران مهمترین دشمن است که قضیه فلسطین را بهانه ای برای نفوذ به عمق کشورهای عربی و از بین بردن اتحاد آنان و طرح های توسعه طلبانه خود قرار داده است.

آل الشیخ می افزاید: قضیه فلسطین از نظر تاریخی مهمترین مساله است اما مصری ها، لبنانی ها و نیز فلسطینی ها باید این را بفهمند که هیچ "شهروند عاقل خلیجی" خطر دشمن صهیونیستی را بر "دشمن ایرانی" مقدم نمی داند، بنابراین نباید از ما انتظار داشته باشند که با تعارف و رودربایستی، خطر اسرائیل را مقدم بدانیم.

* عرب هایی که اسراییل را خطر جدی بدانند، خیانتکارند!

نویسنده روزنامه سعودی الجزیره تاکید می کند: صریح می گویم هر شهروند از 5 کشور حوزه خلیج [فارس] که به دلیل گرایش های قومیتی و مذهبی خطر اسرائیل را جدی تر از ایران بداند؛ وطن خود و امنیت و ثبات آن را فدای منافع همسایۀ شمالی کرده و این در عرف ملی یک "خیانت تمام عیار" است.

* توهین به شیعیان کشورهای عربی

وی در ادامه مدعی می شود که این قضیه بسیار حساس است و قابل تعارف و کوتاه آمدن نیست و همه مردم کشورهای مذکور از شیعه و سنی بر سر آن توافق دارند.

وی با توهین به شهروندان شیعه کشورهای عربی خلیج فارس می افزاید: می دانم که عده کمی از "شیعیان عوام" در این 5 کشور، وابستگی مذهبی را به عرق ملی ترجیح می دهند و باید به آنها بگویم که برای ایرانی ها هیچ مذهب و عقیده ای مهم نیست و از آن به عنوان طعمه ای برای صید شما و بسیج کردن شما علیه کشورتان به عنوان ستون پنجم استفاده می کنند!

آل الشیخ در پایان با توهین به حزب الله لبنان می نویسد: حزب الله در معیارهای ما مزدور ایران است و اعضای آن هم در تظاهرات خود با زبان فارسی شعار می دهند تا به رؤسای خود نشان دهند که بردگانی مطیع هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *