دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲۱
۶۸
برای ابراز همدردی روشنفکرها با کشته گان حادثه پاریس؛

کشته‌شدن مردم دل روبه‌درد میاره، چه برسه که پاریسی هم باشن!

شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب: 455459
مردم تو غرب آسیا عادت دارند به مردن! به زخمی شدن! به آواره شدن! اونا به تو چادر و سرما و نا امنی خوابیدن عادت دارند! اما تین ایجر های پاریسی که عادت ندارن! ما واسه کشتار و نا امنی ناراحتیم واسه همه بچه های بی گناه و معصوم دنیا اما واسه پاریسی ها بیشتر. حیفه که اونا بمیرن!
کشته‌شدن مردم دل روبه‌درد میاره، چه برسه که پاریسی هم باشن!
گروه بین الملل جهان نيوز ـ اندکی پس از حادثه تروریستی در شهر پاریس، موج همدردی روشنفکرنماها و برخی هنرمندان با بازماندگان کشته های این حادثه، آغاز شد. اتفاقی که در پاریس افتاد هر ماه در ابعاد کوچک و بزرگتر از آن در جای جای کشورهای غرب آسیا رخ می دهد اما هیچ کدام از این حوادث، احساسات این قشر از جامعه را بر نمی‌انگیزد!

متن زیر کنایه‌نوشته‌ای است به قلم رضا محبی نوری، روزنامه نگار، خطاب به جماعت عافیت طلبی که پاریس، شهر توریستی آنان در ایام تعطیلات است و اکنون به یک پادگان نظامی تبدیل شده. اتفاقی که هر روز برای همسایگان کشورشان می افتد اما کک این جماعت هم نمی گزد!

* * *

بالاخره کشته شدن مردم بی گناه ، تو همه‌جای دنیا امری مذموم و ناپسنده؛ دل آدمیزاد رو به درد میاره! چه برسه که پاریسی هم باشن، انتلکت هم باشن، بیشترشون هم درگیر مد و فشن و لایف استایل مدرن آنچنانی هم باشن!

اصلا آدم واسه از ما بهترون بیشتر دلش به رحم میاد! بیشتر غصه می‌خوره!
و الا زن و بچه و چه می دونم، یه مشت مسلمون و آدم درجه سه تو غرب آسیا، که هر روز دارن دم به دم کشته میشن! واسه اونا مرگ عادیه.
اینکه هر روز یه بچه با صدای موشک و خمپاره با وحشت از خواب بپره عادیه واسه مردم غرب آسیا!

حیف اینه که دخترای بلوند و چشم آبی پاریسی که همه شون هم شنل می‌زنن و هرمس می‌پوشن و یه لبخند سوییتی پاریسی هم دارن کشته بشن!

حیف نیست !؟

بهتر نیست جای اونا همون مردم غرب آسیا کشته بشن!؟
مردم تو غرب آسیا عادت دارند به مردن! به زخمی شدن! به آواره شدن!
اونا به تو چادر و سرما و نا‌امنی خوابیدن عادت دارند!

اما تین‌ایجر‌های پاریسی که عادت ندارن!
ما واسه کشتار و نا‌امنی ناراحتیم واسه همه بچه‌های بی‌گناه و معصوم دنیا اما واسه پاریسی‌ها بیشتر.

حیفه که اونا بمیرن!
کاش این بمب ها وسط بیروت، صنعا، دمشق، بغداد یا هر جای دیگه غرب آسیا منفجر می‌شد...
اون وقت نه تو دنیا خبری می‌شد نه آبی از آب تکون می خورد و نه این همه روشنفکر و هنرمند به زحمت می افتادن برای ابراز همدردی!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سفر سوخته سرائی اصل
Iran, Islamic Republic of
ای وا خواهر!دیگه فضا داره بدجوری ژوگول بابا می شه ها.الانه که یه عده با کروات سیاه و تریاک و...برن پارک دانشجو شمع روشن کنن!
مردم
Iran, Islamic Republic of
نویسنده گل گفته گل گفته گل گفته
علی رغم محکوم بودن کشتار همه ی ادمای مظلوم ولی یک عده فقط برای یه عده ناراحت میشن
عمار
Iran, Islamic Republic of
فرانسه بخاطر خونهای الوده مستحق همدردی ماست.
فرانسه بخاطر سوپراتانداردهای اهدایی باخلبان فرانسوی به صدام برای کوبیدن جوانان ما مستحق همدردی ماست.
فرانسه بخاطر اسلحه ومهماتهای اعطایی به صدام مستحق همدردی ماست.
فرانسه بخاطر بمبهای خوشه ای وبمبهای شیمایی اعطایی به صدام مستحق همدردی ماست.
فرانسه بخاطر عمل نکردن پژو به تعهدات وگذاشتن دست ما درحنا مستحق همدردی ماست.
فرانسه بخاطر همدردی نکردن درفاجعه منا مستحق همدردی ماست.
بخاط 88-بخاطرکارشکنی در مذاکرات-بخاطر رفتارهای خصمانه-بخاطر................
واما لبنان
بخاطر خط مقاومت_بخاطر دشمنی با صهیونیستها_بخاطر شیعیان ضاحیه ومقاومت_بخاطردرکنار ما بودن دردوران دفاع مقدس-بخاطر همسو بودن با ما-بخاطر افراطی بودن سید حسن نصرالله-بخاطر..................
مستحق همدردی نیست !
محمد
مثل اینکه شما زیاد هم از کشته شدن مردم بی گناه ناراحت نیستید ، شاید هم ته دلتون چون مردم بی دین و کافر و مفسد و فاشیست فرانسه قتل عام شدند خوشحالین !!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
همین فرانسوی ها 7 میلیون (هفت میلیون) انسان الجزایری را کشتند و عده ای را سربریدند و با آن ها عکس انداختند. چرا؟ جرمشان چه بود؟ چون الجزایری ها نمی خواستند کشورشان اشغال باشد و به دنبال استقلال مملکتشان بودند و از همه بدتر چون مسلمان بودند. روح جنگ های صلیبی در فرانسوی ها موج می زند. انسان از کشته شدن انسان های بیگناه ناراحت می شود ولی خود همین مردم به دولتشان مالیات می دهند و رای می دهند تا بروند از داعشی ها و صهیونیست ها حمایت کنند. می خواهد بدانند یا ندانند و عمد داشته باشند یا نداشته باشند. نتیجه یکیست. بالاخره یکی اون بالا نشسته که نتیجه اعمال افراد را به خودشان برمی گرداند.
نخیرم
اینکه فقط فکر کنیم تروریسم تو فرانسه بده ولی جای دیگه به ما ربط نداره.
جناب محمد نزدیک 5 ساله مردم دارن تو سوریه کشته میشن با حمایتهای همین فرانسه انواع و اقسام سلاحها رو هم در اختیارشون گذاشتن کمی قبل از پاریس تو لبنان مردم کشته شدن اونا ادم نبودن چرا هزار هزار تو خاورمیانه کشته میشه انقدر مهم نیست برای دنیا همین فرانسه نبود در زمان اولاند به یه کشور آفریقایی حمله کرد همین فرانسه نبود که از جنگ یمن حمایت کرد چرا هیچ خبری از جنگ یمن در رسانه های غربی نیست یمینی که 8 ماهه در محاصره است و 8 ماهه داره بمباران میشه مردم یمن آدم نیستن اروپاییها فقط آدمن چرا رسانه های فرانسه اخبار جنگ یمن رو سانسور میکنن نوزاد 35 روزه در یمن کشته شد حالا اگه یه نوزاد 35 روزه تو فرانسه کشته شده بود بیا ببین چقدر سر صدا میکردن ما از کشته شدن آدما خوشحال نیستیم فقط مگیم مردم خاورمیانه هم اندازه فرانسویهای اروپچایی آدمن مردم لبنان و یمن هم اندازه اونا ادمن همین
مقدم
اگه عقلت رو به كار بندازي مي فهمي كه همه از كشته شدن مردم بيگناه ناراحت ميشن ولي مردم مظلوم و بي دفاع فلسطين و يمن و سوريه و عراق هم انسان هستند همين دو روز قبل ضاحية لبنان عمليات تروريستي به دست همين داعش ساخته دست آمريكا و اروپا انجام گرفت در ضمن اگه فقط كمي وطن پرست باشي شايد ككت بگزه كه چرا همين كشورهاي مدعي حقوق بشر و انسان دوست بعد از قضيه منا هيچ همدردي با كشورهاي قرباني نكردند ، لابد فرانسوي ها هم از اينكه مردم بيگناه در كشورهاي اسلامي كشته ميشن خوشحالن نه ٠٠٠٠!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
به نظر من (البته اگه جهان چاپ کنه!) رسانه های اصولگرا خودشون متهم شماره 1 نژاد پرستی هستن. میدونید چرا؟ چون برای کشتار پاریس خیلی بیشتر از بمب ضاحیه از خودشون عکس العمل نشون دادن و تیتر زدن و تحلیل کردن و ... (خب برای اهالی سیاست و هنر هم ناخواسته همینجوریه دیگه)
کشته شدن مردم بی گناه برای هر کسی که وجدان دارد ناراحت کننده و دردناک است؛ سوال این است که چرا احساسات شما تنها برای مرگ چشم آبی ها گل می کند؟
Indonesia
آقای محمد خان کسی نفگته اینها که کشته شدند حقشان بوده داریم نسبت به موضع گیری متفاوت برخی ایراد می گیریم که کشته شدن مسلمانان در فلسطین و یمن و افغانستان و سوریه و لبنان و مکه را دست مایه شوخی و اعتراض قرار می دهند و هیچ وقت اشاره ای هم به آن نمی کنند اما تا 129 نفر در پاریس کشته می شوند کمپین تسلیت راه می افتد شما بگو چرا برای کشته شدن مردم لبنان در روز پنجشنبه کمپین تسلیت توسط این هنرمندان راه نیافتاد و با فاصله دو روز پاریس شده محل دفاع از حقوق بشر؟؟؟ شما این را توضیح بده چطور از مکرگ آنان ناراحت نشدی و دفاع نکردی بعد به ما اتهام خوشحالی نسبت به این کشته شدگان پاریسی بزن. شما بگو چه کسی و چه کشوری از ابتداء در مقابل داعش مقاومت می کرد و در پنج سال قبل همین فرانسه و غرب چقدر به شکل گیری این گروه کمک کرده اند؟؟ واقعا می دانی و خودت را به ندانستن می زنی که کشتار مردم پاریس چه کسالنی مقصرند؟/ چه کسانی این گروه را تجهیز و تمهید کرده اند؟؟ این گروه یک شبه ایجچاد شده ؟؟ همین جوری در عراق و سوریه می جنگند؟؟ وقتی این سئوالات را پاسخ دادی می فهمی آنانی که برای دفاع از مردم ضعیف سوریه و عراق و یمن دل می سوزانند بهیچ گاه از کشتار مردم پاریس به دست این گروه خوشحال نمی شوند ولی ریشه این کشتارها را همان کسانی می دانند که دائم در حال دفاع از ارزش ها نظامی های غربی و نه عرب انسانی هستند
مهرداد
نه اینکه امثال شما ،از کشته شدن مردم تو بیروت ناراحت شدید،نه اینکه 7 ماهه شما هر روز دارید گل میبرید جلو سفارت یمن،نه اینکه برای 7000کشته ی "منا" شما و امثال شما یقه چاک دادید،نه اینکه توی این 5سال برای مردم سوریه مجلس عزا برپا کردید،نه اینکه برای 200کودکی که همین هفته ی گذشته قتل عام شدن ،شما تو سر خودتون زدید
این حرفا به شما نیومده،شما همون عینک سیاه و کروات مشکی رو بزن و برو نمایش برگزار کن
جناب! مثل اينكه متن رو نخونده عصباني شدي مثل شيخ حسن!!!
يه بار ديگه بخون ,شايد جان كلام را متوجه بشي!! منظور نويسنده اينه كه :كشتن آدم بيگناه از هر قوم مليت و مذهب و رنگ و نژاد , كاري بس ناپسند و وحشيانه و ضد انساني است.البته اين نظر ماست نه نظر اروپاييها و غربيهاي نازك دل و به شدت احساساتي!! از نظر اونها مرگ خوبه اما واسه ملتهاي غير اروپايي و غربي!! هرلحظه و ساعت و روز و هفته و ماه و سال ,دهها و صدها و هزاران انسان بي گناه اعم از كودك و زن و مرد و پير و جوان در غرب آسيا يا به قول غربيها ,خاور ميانه سلاخي مي شوندو با وحشيانه ترين روشهاي قرون وسطايي ذبح مي گردند اما همين اروپاييهاي دل نازك احساساتي ككشون هم نمي گزه و حتي يه بار هم در رسانه هاشون از اون همه مظلوميت اين مردم يادي نمي كنن ,اگر هم خبري پخش كنن طوري برنامه مي سازن كه انگار مسلمونها مشتي وحشيند كه خودشون به جون هم افتادن و همديگه را مي كشن!! اصلا" به روي نامبارك خودشون هم نميارند كه اين وحشيهاي پست تر از وحوش ودرندگان كه اين روزها به جان مردم مظلوم عراق و يمن و لبنان و سوريه و افغانستان و ... افتاده اند ,ساخته و پرداخته همين دولتهاي مثلا" متمدن اروپايي و آمريكايي و ايضا" چند دولت دست نشانده آنها در منطقه از قبيل تركيه و عربستان و اردن و قطر ند و هيچ ربطي هم به اسلام ناب محمدي ندارند.
مردمی که دولتمردان حامی داعش رو انتخاب کردند و حتی با سیاستهای فرانسه اعتراضی نداشتند در کشتاری که داعش در دنیا به راه انداخته شریک هستند!بد نبود طعم ناامنی و شرایطی که برای مردم دیگر نقاط جهان به بار آوردند بچشند!
طفلی لبنانیها که خونشون فرانسوی رنگ و آلوده به ایدز نبود!!!
Iran, Islamic Republic of
7000 مسلمان در منا به علت بی کفایتی و بی عرضگی آل سعود شهید شدن اما همین غربی ها یه تسلیت هم نگفتن حالا الان؟!
شهاب
Romania
بله آقای روحانی مغز تدبیر و اعتدال هم فهمیده که فقط باید با اروپائیها همدردی کرد نه با لبنان و کشورهایی مثل عراق و سوریه و یمن و.....
United States
دوستان ساکت الان کدخدا تحریم میکنه
Romania
روشنفکر بازی که اگر در نیارن بقیه دوستاشون آدم حسابشون نمیکنن
عمار
Iran, Islamic Republic of
اونها شهروند درجه یک هستند وما شهروند درجه سه بنظر شما اونها بابت فاجعه منا باید به ما تسلیت میگفتند وابراز همدردی میکردند!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لبنان وسوریه ویمن وعراق وافغانستان هم درجه سه هستند پس نیازی به همدردی نیست!!!!!
ضمنا برخی از ما شیفته زرق وبرق شیطانی دنیای انها هستیم آنها که علاقه ای به دنیای ما ندارند .پس ما باید برای انها سینه چاک کنیم!!!!!!!
بین پدر وپسر دعوایی سوری شده ودوتا ترقه هم زدند اقایان نگران نباشند فرانسه وسایر دوستان پدر خوانده این لشگر یزید کمی سر کیسه را شل تر کنند وتجهیزات بهتر وامکانات بهتر برای این حیوانهای خونخوار تهیه وارسال کنند دوباره مشکل حل میشود.این فقط یک دعوای خانوادگی است.
از قدیم گفتند باد بکاری طوفان درو میکنی این تازه اولشه
شما با داعش نسبتی نداری؟
Romania
نه تو چی ؟نکنه داعشیهای پاریس خیلی داعشی تر از بقیه هستند؟
شما چطور؟
Romania
چرا چون مثل شما بلد نیستیم برای فرانسویها شمع روشن کنیم و برای مردن بقیه مردم مخصوصا تو آسیا عادی رفتار کنیم و زندگی خودمون رو بکنیم و ککمون هم نگزه !
Romania
اصلا مطلب رو خوندی ؟ یا اشکهاتون اجازه نمیده ؟
ما که نسبتی با داعش نداریم دولت فرانسه چی نسبتی با داعش دارن که اوائل جنگ سوریه اونا رو انقلابی میدونستن ؟ اینهمه آدم تو یمن و سوریه و لبنان کشته شدن اونا ناراحت شدن نه اسلحه بیشتری فروختن مگه از همین فرانسه زن مصنوعی نمیفرستادن همراه با پول برای تروریستهای سوریه
مقدم
نه كسي با اونها نسبت نداره ، سگي رو كه خودشون تربيت كردن و به جان مردم مظلوم كشورهاي اسلامي انداختند حالا برگشته و پاچه خودشون رو گرفته ، بالاخره از هر دست بدي از همون دست پس ميگيري
نواب
Germany
فکر نمیکنم داشته باشه چون از کشته شدگان غرب آسیا با کنایه حمایت کرد
ولی شمارو نمیدونم
نه! شما چطور؟ یادمان هست چه جوری برای شهادت شهید و همدانی به افتخار داعشی ها تمام قد ایستادید و کف زدید
اونی که با شهید شدن دشمن داعش (سردار همدانی) خوشحال میشه نه تنها با داعش نسبتی نداره بلکه روی داعش رو هم سفید کرده
ایرانی
چرا اگر میترسی برو به جهنم
مهرداد
دوستان فرانسوی شما که نسبت سببی و نسبی دارن.هم براشون نیرو فراهم میکنن ،هم پول و هم اسلحه
Iran, Islamic Republic of
نه ندارد
ولي تو داري !!!

مسعود
آره نسبت دارم! من به خون اين وحشيهاي احمق بي مغز و اون غربيهاي پست فطرت دروغگوي پشت هم اندازي كه همه جوره نقشه كشيدن و همه رقمه سرمايه گذاري كردن تا اين تخم وتركه هاي يزيد ملعون را به اسم دولت اسلامي خودساخته سرپاكنن و به جون مردم مظلوم منطقه بندازن و خون اين مردم را بريزن و بر روي كشته هاي اينها به پايكوبي بپردازن ,تشنه ام. تو چي ؟ تو وامثال تو چه نسبتي باغربيها و كدخداي وحشي و داعش پرور غرب دارين؟؟!!
از نسبت دیگران با داعش میپرسی وقتی خودت از فرانسه داعش پرور حمایت میکنی؟
از فرانسه صادرکننده خونهای آلوده!؟
درود و سپاس از این مطلب
Romania
ما هم عادت داریم و هم وظیفه داریم و هم نشانه ادب میدونیم که تسلیت بگیم و شمع روشه کنیم اما اونها وظیفه شان حمایت از تروریسم است و وظیفه همدردی ندارند
اشتباه مثبت دادم
مجتبی
واقعاً باید برای این تفکر ناسف خورد
نادر بدرلو
Iran, Islamic Republic of
مردن که مردن.مگه این همه مسلمون در روز می میره اینا تاسف می خورن؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
باشماموافقم این دفعه درزی درکوزه افتاده و خودکرده راتدبیرنیست
امیدوارم اینقدر ازشون بکشند تا وجدانشون بیدار بشه و جلوی دولتهاشون رو بگیرند تا به قاتلان مسلمون کمک نکنند
همین دولتمردان داعشی پرور فرانسه مگه منتخب همین مردم بیگناه(!) نبودند؟!؟اعتراضی به جنایات داعش و حامیان غربی اونها از مردمشون دیده شد؟!؟با موج آواره های سوری چه کردند؟!؟
فقط داعش به موطن خود بازگشته! دلسوزی بیمعنیه!
Iran, Islamic Republic of
سلام_غربزده که واسه مرگ هم وطنانت درحج جک می سازی و برای اروپایی که دستش درخون بیگناهانه یقه پاره میکنی
بیجاره مردم سوریه چند ساله دارند می میرند و اواره می شند این همه دنیا نگران نشد
صابر
شما به این جماعت میگید جمع انسان غافل از اینکه حیوان در امتحان درس مروت و تعصب قطعا از این جماعت نمره قبولی میاورد
Romania
بی گناه تکه پاره شدن ؛ غم انگیز ، دردآور و تاسف باره ؛ کاش مردم در همه جای دنیا آنقدر بصیرت، آگاهی و دلسوزی داشتند که ستم به کودکان فرانسوی و عراقی و سوری ، تجاوز به زنان پاریسی و دختران بی پناه سنجاری و موصلی و رقه ای و ...فرقی نداشت و به سخن سعدی ما گوش می دادند که : بنی آدم اعضای یک پیکرند / که در آفرینش زیک گو هرند // چو عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضو ها را نماند قرار ... به خدا آدم اگر بمیره بهتره که بشنوه داعشی های جنایتکار دخترای نوجوان مظلوم مسلمون رو خرید و فروش می کنن. خدایا به داد ستم دیدگان برس .
مرتضی
حضرت علی فرمودند: شنیده ام که یکی از آنها
بر زن مسلمانی داخل شده و دیگری ، بر زنی از اهل ذمّه و ، خلخال و دستبند و گردنبند و گوشواره اش را ربوده است . و آن زن
جز آنکه انّا لله . . گوید و از او ترحم جوید چاره ای نداشته است اگر مرد مسلمانی پس از این رسوایی از اندوه بمیرد ، نه تنها نباید ملامتش کرد بلکه مرگ را سزاوارتر است ..........
همه انسان هستیم هر کجا که باشیم جهان نیوز عزیز لطفا اینگونه موضع گیری نکنید
البته این زن تحت قیمومیت ممالک اسلامی قرار داشت!لطفا از دین برای حامیان داعش خرج نکنید!
پیشنهاد میدم به موازات اجتماع عده ای شکم سیر بی دغدغه ، اون عده ای که از خرابکاریهای دولت فرانسه آسیب مالی و جانی دیدن ، برن جلوی سفارت فرانسه تحصن کنند و بر علیه شون شعار سر بدن. اینطوری بی حساب میشیم.
به نظر شما دولتی که از جانب خودش از کنار پرونده خونهای آلوده گذر کرده مجوز اساعه ادب به ساحت مقدس سفارت فرانسه رو خواهد داد؟!
من که شنیدم گفتم الحمدلله
امير
Iran, Islamic Republic of
منافقين بيش از 17000 نفر از بهترين فرزندان ايران را با وحشيانه ترين شكل شهيد كردند اين اروپائيان مخصوصا فرانسه نه تنها ابراز تاسف نكردند بلكه به قاتلان و تروريستها پناه و كمك دادن
طالقانی
United States
این همان بوم رنک بود که توسط غربی ها پرتاب شده بود و به خودشان خورد
مریم
بابا اینها امثال شعبان بی مخ هستن که پول میگیرن تا جو جامعه جلوی دوربینها اینگونه نشون بدن که ایرانی عاشق اروپاست بگذار تا در غفلت وبیخبری خود بمیرند
علیرضا
اگر داعش یک کارش درست باشه همین کارش بود مشتی کفا رعیاش ومست وهمجنس باز کشته شدند من که خوشحالم
حمیده سادات
دست داعش درد نکنه که اینگونه به استقبال روحانی رفت
قابل توجه هنرمندنماها و منورالفکر!های ایرانی غربزده:

آنجلینا جولی در واکنشی متفاوت به حوادث پاریس در فیس بوک نوشت: "در حالي كه همه از پاريس حرف مي زنند هيچ كس از حمله ديروز داعش به بيروت چيزي نمي گويد. من برأي هر دو كشور دعا مي كنم."

یه جو غیرت هم برای مدعیان مسلمانی لازمه.
Iran, Islamic Republic of
يك نم غيرت
بخصوص براي حقوقدان !!!
Iran, Islamic Republic of
درزی درکوزه افتاده این دیگه یقه پاره کردن نداره.
دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
خوب این بنده خداها عشق پاریس هستن چکار کنن دست خودشون نیست گناه دارن . میخواستن بعد توافق نامه برن اونجا صفا سیتی ولی دیگه جو خراب شد میترسن برن حالا دارن جلزولز میکنن ..
ما واسه کشتار و نا‌امنی ناراحتیم واسه همه بچه‌های بی‌گناه و معصوم دنیا اما واسه پاریسی‌ها بیشتر.

حیفه که اونا بمیرن!
... خصوصا که در حال تماشای کنسرت راک آمریکایی هم باشن .. این اقدام که دیگه ضد هنر هم هست و خیلی ناراحت کنندست !!!!!!!!! ای وای از بس رو تکمه کی برد فشار دادم مانیکورم خراب شد !!!!!
محمد
اصولا انسانی بی گناهی کشته بشه چه مسلمان و چه غیر مسلمان کار درستی نیست و به دور از انسانیت است. دین مبین اسلام هم این کار را تقبیح کرده است و اینکه ما بخواهیم به واسطه گناه دیگران از بقییه افراد انتقام بگیریم کار اشتباهی است.میتونیم انزجار خود را بیان کنیم اما نباید خوشحال شد .
شما ازینکه سنت الهی اجرا شده ناراحتی؟!
تاوان حمایت از ظلم بهتر ازین نمیشد!امیدوارم برخی که در داخل به بهانه مخالفت با بشار اسد غیرمستقیم از داعش حمایت میکردند هم تاوان اعمالشون رو پس بدن!
گناه دلسوزی برای حامیان داعش به نظر من کمتر از گناه طلب مغفرت برای یزیدیان و ظالمان(به جای لعن اونها) نیست!خلاصه توی این ژستهای انساندوستانه که میگیرید مراقب باشید!
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
آه مردم ایران بخاطر پژو دامن شون رو گرفت