دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
علی رغم لغو سفر روحانی به فرانسه؛

وزیر خارجه آمریکا وارد پاریس شد

سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 455945
وزیر امور خارجه آمریکا به پاریس رفت تا همبستگی آمریکایی‌ها را به فرانسه پس از حملات تروریستی روز جمعه در این شهر نشان دهد.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس خبر داد، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا درحالی تحت شرایط امنیتی شدید وارد پاریس شد که اعلام کرده مردم آمریکا مراتب همبستگی خود را به مردم فرانسه و قربانیان حملات تروریستی روز جمعه اعلام می‌کند.

جان کری با اعلام این که به جنگ و نبرد علیه داعش باید ادامه داد، گفت: آمریکا و فرانسه فقط دوست نیستند بلکه از اعضای یک خانواده هستند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت: مقابله با داعش درگیری و رویارویی تمدن‌ها نیست. آنها هیولاهایی روان پریش هستند و اصلا نمی توان از لفظ متمدن برای آنها استفاده کرد.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است با کارمندان سفارت ایالات متحده در پاریس دیدار و از آنها بخاطر فعالیت هایشان تشکر کند و با مقام های فرانسوی نیز به گفت و گو بپردازد. البته هنوز مشخص نیست که آیا با فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه به گفت و گو می پردازد یا خیر.

وی ادامه داد، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین قرار است بر دوستی عمیق میان واشنگتن و پاریس تاکید کرده، مراتب تاسف خود را به قربانیان حملات روز جمعه ابراز دارد و در نهایت بر راه حلی مشترک برای مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز در فرانسه و سایر نقاط دنیا تاکید کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *