شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

شرط مجلس برای اجرای برجام در کشور

سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 454741
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت مجاز به اجرای برجام بدون تعهد کتبی آمریکا درباره لغو تحریم‌ها نیست و تا زمانی که آنها تعهد کتبی ندهند، ایران هیچ اقدام عملی برای اجرای برجام انجام نخواهد داد.
به گزارش جهان، ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لغو همه تحریم‌ها پس از اجرای برجام، گفت: براساس توافق هسته‌ای و مفاد برجام، همه تحریم‌ها می‌بایست به صورت یک‌جا در شرایط پسابرجام لغو شود.

وی افزود: اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در جریان مذاکرات هسته‌ای و پس از آن همواره اعلام کرده‌اند که براساس برجام، تحریم‌‌ها لغو می‌شود، اما طرف آمریکایی همواره پس از برجام، ایران را به گزینه‌های نظامی و یا حتی لغو نشدن تحریم‌ها تهدید کرده که مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور باید به این نکته توجه داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب همواره با ملت ایران دشمنی کرده‌اند که به واسطه اقدامات خرابکارانه‌شان، ما به آنها بی اعتماد هستیم، اظهار داشت: براساس بی اعتمادی که به دولتمردان آمریکایی‌ داریم، آنها می‌بایست در زمینه لغو تحریم‌ها تعهد کتبی بدهند و از طرفی نیز اجرای برجام از سوی ایران منوط به تعهد کتبی آمریکا‌یی‌ها برای لغو تحریم‌ها است.

آقامحمدی در پایان خاطر نشان کرد: دولت مجاز به اجرای برجام بدون تعهد کتبی آمریکا درباره لغو تحریم‌ها نیست و تا زمانی که آنها برای لغو تحریم‌ها تعهد کتبی به مجامع بین‌المللی و دیگر اعضای ۱+۵ ندهند، جمهوری اسلامی ایران هیچ اقدام عملی برای اجرای برجام انجام نخواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *