جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

شرط آموزش و پرورش برای ۲۰ هزار بوفه

سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 454690
قائم مقام سازمان دانش آموزی تاکید کرد: تاکنون برای ۲۰ هزار بوفه مدرسه مجوز مشروط صادر شده است و پایگاه های تغذیه سالم باید حداکثر تا دی ماه استانداردهای ما را رعایت کنند.
به گزارش جهانر، داوود روستایی در پاسخ به این پرسش که مجوز برای ۲۰ هزار بوفه مدارس صادر می شود در حالی که ۱۰۵ هزار مدرسه وجود دارد به مهر گفت: از رسانه ها تقاضا دارم به جای بوفه مدارس از نام «پایگاه تغذیه سالم» استفاده کنند تا این نام نهادینه شود چراکه این اسم کمک می کند بوفه ها به پایگاه تغذیه سالم تبدیل شوند.

وی افزود: تعدادی از مدارس روستایی و شهرستان های کوچک تمایل ندارند تا پایگاه تغذیه سالم داشته باشند. تعداد ۵۰ هزار مدرسه شرایط و امکان راه اندازی پایگاه های سالم را دارند.

قائم مقام سازمان دانش آموزی تصریح کرد: برای صدور مجوز سخت گیری هایی را داریم و تاکنون برای ۲۰ هزار مدرسه مجوز مشروط صادر شده است منوط به اینکه پایگاه های تغذیه سالم باید حداکثر تا دی ماه استانداردهای ما را رعایت کنند.

وی بیان کرد: تیم بازرسی از معاونت تربیت بدنی و سلامت، سازمان دانش آموزی و وزارت بهداشت و حراست تشکیل شده است که به استان ها و شهرستان ها برای نظارت پایگاه های تغذیه سالم اعزام می شوند.

روستایی خاطر نشان کرد: امسال فشار بر مدارسی که پایگاه های تغذیه سالم ندارند خیلی زیاد است. سازمان دانش آموزی با قدرت اجرایی بالا بر این پایگاه ها نظارت خواهد داشت یا پایگاه های تغذیه اصلاح می شوند یا تعطیل خواهند شد.

قائم مقام سازمان دانش آموزی افزود: اساسا مجوز به پایگاه های تغذیه غیر استاندارد نخواهیم داد تا دردسر جمع کردن را در آینده نداشته باشیم. مدارسی که برای پایگاه تغذیه مجوز دریافت نکنند اما فعالیت داشته باشند به هیئت تخلف معرفی می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *