جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۲

نگاهی‌به‌تمایل‌خرید‌نظامی‌عربستان از‌روسیه

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 454564
منابع خبری روس از تمایل عربستان سعودی برای خرید سامانه دفاعی اس-۴۰۰ خبر دادند.
نگاهی‌به‌تمایل‌خرید‌نظامی‌عربستان از‌روسیه
به گزارش جهان، مهر به نقل از روسیا الیوم گزارش داد، شرکت روسی «روس تک» اعلام کرد: عربستان سعودی علاقه مند به خرید سیستم های دفاع هوایی «اس- ۴۰۰» است.

«سرگئی چمزوف» مدیر شرکت مذکور با اعلام این خبر افزود: بسیاری از کشورها از جمله عربستان سعودی خواهان خرید این سامانه موشکی هستند اما ما تاکنون به جز چین با هیچ کشوری قرارداد فروش امضا نکرده ایم.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۴ با فروش سامانه اس ۴۰۰ به چین موافقت کرد مشروط بر اینکه تحویل این سامانه قبل از سال ۲۰۱۶ صورت نگیرد و روند تحویل آن پس از اتمام عملیات تجهیز نیروهای مسلح روسیه به این سامانه موشکی جدید انجام شود.

ایران نیز از مدت ها پیش خواستار خرید سامانه اس-۳۰۰ از روسیه بود و حتی قرارداد تحویل این سامانه به امضای طرفین رسیده بود و ایران هزینه آن را پرداخت کرده بود ولی به دلایلی از جمله فشار آمریکا به روسیه، مسکو تحویل این سامانه را به تعویق انداخته و امروز اعلام شده که قرارداد تحویل این سامانه به ایران بزودی امضا می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
الان موقع اینه کاری کنیم روسیه این سیستم رو به وهابی ها نده!
ولی با کدوم لابی و وزارت!!!
بشینید تا اس 300 بدن