چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

افزایش شکایت وزارتخانه‌ها از رسانه‌ها

يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب: 454393
سخنگوی قوه قضائیه گفت: متأسفانه شاهد افزایش شکایت دستگاه‌های مختلف از جمله وزارتخانه‌ها و نهادها و همچنین افراد حقیقی و حقوقی علیه رسانه‌ها هستیم که این اصلاً خوب نیست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با بیان اینکه بحث رسانه بحث مهمی است و رسانه‌ها می‌توانند در تعالی،‌ پیشرفت و افزایش رشد و آگاهی‌های مردم نقش مفید و مؤثری داشته باشند اظهار کرد: این به‌شرطی است که رسانه‌ها در راستای رسالت خود و در چارچوب قوانین و مقررات عمل کنند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه نقد سازنده می‌تواند بسیاری از امور را اصلاح کند و مؤثر و مفید واقع شود، گفت: اگر خدای ناکرده از طریق رسانه تحریف، توهین، تحقیر، افترا و نشر اکاذیب صورت گیرد هم به اعتماد مردم نسبت به رسانه‌ها خدشه می‌خورد و هم باعث به زحمت افتادن دستگاه‌های مختلف از جمله قوه قضائیه می‌شود.

اژه‌ای ادامه داد: متأسفانه شاهد افزایش شکایت دستگاه‌های مختلف از جمله وزارتخانه‌ها و نهادها و همچنین افراد حقیقی و حقوقی علیه برخی رسانه‌ها شامل برخی خبرگزاری‌ها، سایت و برخی مطبوعات هستیم.

وی تصریح کرد: مانند همیشه توصیه می‌کنیم که عمل کردن در چارچوب قوانین و مقررات به‌نفع همه است و امیدواریم شاهد این شکایات به‌خصوص علیه رسانه‌ها نباشیم و هر روز دستگاه قضایی ناگزیر نباشد مدیر مسئول و افرادی را از یک رسانه‌ای احضار و پرونده تشکیل دهد و اگر ثابت شد او را محاکمه کند و در نهایت حکم بدهد.

* گذشت ۲۵۱ نفر از حق قصاص

معاون اول قوه قضائیه در ادامه افزود: در ۶ ماه نخست امسال طبق آمارهای موجود ۲۵۱ نفر از کسانی که حق قصاص داشتند و حکم به قصاص قاتل داده شده بود از حق شخصی خود صرف‌نظر کردند و طبیعی است که آن قاتل دیگر قصاص نمی‌شود، البته این موارد غیر از مواردی است که افراد در مرحله دادسرا رضایت خود را اعلام کرده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *