چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱
روزنامه آمریکایی تهدید کرد؛

یا زندانیان آمریکایی را آزاد کنید یا تحریم شوید!

يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 454247
واشنگتن پست به کمپانی‌های خارجی که قصد تجارت با ایران را دارند هشدار داد که این کشور ممکن است پرسنل شما را نیز بازداشت کند!
به گزارش جهان به نقل از جام نیـوز، روزنامه واشنگتن پست (washingtonpost) در ادامه درخواست‌های ملتمسانه‌اش برای آزادی جیسون رضاییان و دیگر آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران به جرم جاسوسی و تلاش علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی، این بار تلاش کرد تا کمی چاشنی تهدید را نیز به سرمقاله خود اضافه کند شاید راهی به پیش ببرد!
 
در ابتدای این مقاله با اشاره به زندانی شدن سیامک نمازی، دلال قرارداد ننگین کرسنت و نزار زکا، جاسوس لبنانی وابسته به جریان 14 مارس؛ به کمپانی‌های خارجی که قصد تجارت با ایران را دارند هشدار داده شده است که این کشور (ایران) ممکن است پرسنل شما را نیز بازداشت کند!
 
واشنگتن پست با اذعان به نظامی بودن نزار زکا، سعی در شستن گناه افراد دستگیر شده داشت و مدعی شد که اتهام جاسوسی مسخره بوده و آنها تقریبا جرمی را مرتکب نشده‌اند! این در حالی است که ایرانیان زیادی در وطن همین روزنامه به جرم‌های بسیار پیش پا افتاده، محکومیت امنیتی را تحمل می‌کنند.

این روزنامه سپاه پاسداران را "دولتی درون یک دولت" توصیف کرد و تصریح کرد که گشایشی اقتصادی ایران به روی سرمایه گذاری غرب که روحانی بسیار خواهان است، ممکن است اصول ایدئولوژیک جمهوری اسلامی را به خطر بیاندازد.
 
"رئیس جمهور اوباما بارها تاکید کرده که توافق هسته ای می‌تواند موانع میان ایران و غرب را بردارد. تا کنون که عکس آن اتفاق افتاده است. ایران اقداماتی را انجام می‌دهد تا مطمئن شود سازش آتی درپیش نباشد. دولت اوباما به این بازداشت‌ها شانه بالا می‌اندازد!"
 
واشنگتن پست در پایان با مناسب دانستن طرح رئیس کمیته روابط خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار تحریم سپاه پاسداران اسلامی و برداشته نشدن دیگر تحریم‌ها از ایران شد و تهدید کرد در صورت عدم آزادی فوری آمریکایی‌ها باید این گزینه را اجرا کنند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *