پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

شرط پیشنهادی آزادی زندانیان آمریکا در ایران

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب: 435899
عضو کمپین دفاع از حقوق ایرانیان خارج از کشور با اشاره به درخواست‌های اخیر آمریکایی‌ها برای آزادی اتباع زندانی خود در ایران گفت: از اوباما تقاضا دارم با تفکری انسان‌دوستانه و عملى انسانى به این‌گونه اقدامات پایان دهد.
به گزارش جهان، یوسف پیرزاده عضو کمپین دفاع از حقوق ایرانیان خارج از کشور در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به درخواست‌های اخیر آمریکایی‌ها برای آزادی اتباع زندانی خود در ایران گفت: رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در خصوص آزادى اتباع کشور خود تلاش مى‌نماید و این حقوق طبیعى هر تبعه و وظیفه هر دولتى در جهان است که از اتباع خود دفاع نماید، اما ای‌کاش جناب اوباما براى ایجاد فضاى تعامل با توجه به توافق اخیر وین و به‌منظور ازبین بردن دیوار بی‌اعتمادى و نشان دادن حسن نیت خود با آزادى اتباع ایرانى در آمریکا و تغییر رویه در برخورد و حتى اصلاح احکامى که به‌واسطه نیت‌‌خوانى صادر شده، شرایط را تغییر می‌داد و تأثیری ژرف در افکار عموم مردم جهان به‌خصوص مردم ایران پدید مى‌آورد.

وی تصریح کرد: با این حرکت، روند رسیدگى به پرونده اتباع آمریکا تسریع می‌شد. این‌جانب از سوى کمپین دفاع از حقوق ایرانیان خارج از کشور که خود از قربانیان نیت‌خوانى و تحریم هستم از ایشان تقاضا دارم با تفکری انسان‌دوستانه و عملى انسانى به این‌گونه اقدامات پایان دهند و با آزادى اتباع ایرانى در بند شرایط بهتری براى تفاهم دو کشور و آزادى اتباع خود فراهم نمایند.

پیرزاده ادامه داد: شایسته نیست افراد و اتباع عادى کشورها قربانى مناقشات سیاسی گردند. همچنین از ریاست محترم دولت دکتر روحانى تقاضا دارد با توجه به توافق به دست آمده وضعیت افراد در بند و آسیب‌دیده از تحریم و قربانیان این صحنه‌ها را مشخص و با شرکت در محاکم و مجامع بین‌المللى و حمایت از آنها، این افراد را در استیفای حقوق پایمال‌شده، جبران خسارات وارده و دستیابی به حقوق اولیه شهروندى یاری نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *