چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

اقدام شورای بیت‌المال برای نجات اراضی‌ملی

شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 454143
فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: رفع تصرف اراضی ملی در شورای حقوقی بیت المال تصویب و در حال پیگیری است.
به گزارش جهان، عزت الله خانمحمدی فرماندار شهرستان شمیرانات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موارد تصرف اراضی ملی اظهار کرد: پیرو اقدامات قبلی در ۳ ماه گذشته ۷ هکتار از اراضی ملی در دو بخش لواسان و رودبار- قصران و ۳۰ فقره ساخت و ساز غیر مجاز با پیگیری بخش‌داری‌ها، دستگاه‌های اجرای و قضایی، اجرای حکم شده است.

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز ۲۰ فقره در روستای امامه از سوی جهاد کشاورزی اجرای حکم شده است،افزود: موارد رفع تصرف اراضی ملی در شورای حقوقی بیت المال مطرح و مصوب شد ۵ دستگاه اجرایی منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی، راه و شهر سازی و امور آب شهرستان برای بررسی دقیق پرونده‌ها پیگیری کنند تا بتوانیم به شکل موضوعی ورود کنیم.

فرماندار شهرستان شمیرانات در ادامه گفت: ۴۰ هزار متر از اراضی کف رودخانه در رودبار قصران به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان علی رغم داشتن سند منگوله دار با پیگیری دستگاه‌های اجرایی و بازنگری مجدد مشخص شد برخی از این اسناد متقلّبانه بوده است که در فرآیندهای تشریفات قضایی حکم تخریب اجرا و رفع تصرف انجام شد و برای ایجاد تفرجگاه در اختیار شهرداری فشم قرار گرفت.

وی بیان کرد: اخیرا هیچ گونه تصرف اراضی ملی را شاهد نبودیم و با هرگونه تخلف در زمینه ساخت و ساز غیر مجار دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود و رویکرد پیشگیری به عنوان راهبرد جدی و اساسی شهرستان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *