چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۱
معاون برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران خبر داد

رسیدگی به ۸ هزار پرونده تصرف اراضی ملی

سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 423260
معاون برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران گفت: سالانه ۳۶ سانتی‌متر فرونشست زمین در شهرستان‌های جنوبی استان تهران رخ می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نعمت‌الله ترکی در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران که با حضور استاندار تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ طرح احیا و تعادل‌بخشی سفره‌های زیرزمینی تهران در جلسه شورای برنامه‌ریزی مطرح شد.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت، تلفات آب، افزایش مراکز جمعیتی از عوامل اصلی کمبود آب در این جلسه عنوان شد.

ترکی درباره فرونشست آب‌های زیرزمینی نیز اظهار داشت: در سال ۳۶ سانتی‌متر فرونشست زمین را داریم که این رویداد بیشتر در شهرستان‌های جنوبی استان تهران اتفاق می‌افتد.

وی گفت:‌ساماندهی آب‌های زیرزمینی، انسداد چاه‌های غیر مجاز، تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری از چاه‌ها و نصب کنتور هوشمند از اقداماتی است که می‌توان برای ساماندهی آب‌های زیرزمینی انجام داد.

به گفته ترکی امید است با اقدامات صورت گرفته بتوانیم تا پایان سال از افزایش فرونشست زمین جلوگیری کنیم.

وی افزود: در این جلسه درباره منابع طبیعی نیز مصوباتی داشتیم که از جمله آن جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از منابع طبیعی بود.

ترکی بیان داشت: سوء استفاده‌هایی از زمین‌های منابع طبیعی می‌شود خسارت‌های زیادی را وارد می‌کند. ۹۱ درصد منابع طبیعی دارای سند هستند و تنها ۹ درصد از این منابع سند ندارند که مقرر شد آن ۹ درصد نیز هر چه سریعتر دارای سند شود.

وی گفت: هم اکنون ۸ هزار پرونده در خصوص تصرف زمین‌های اراضی ملی در حال رسیدگی است که مقرر شد با هماهنگی رئیس دادگستری نسبت به تسریع این پرونده‌ها اقدام شود.

در ادامه ترکی درباره سامانه ساترا اظهار داشت:‌این سامانه اطلاعات استانی را جمع‌آوری کرده است و در اسرع وقت راه‌اندازی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *