جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

حمایت‌ انجمن جهانی حمل‌ونقل هوایی‌ازایران

شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 454050
انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی که سازمانی فرامرزی متشکل از بیش از ۲۵۰ شرکت هواپیمایی است به دلیل اخلال تحریم‌های ضد ایرانی کانادا علیه وظایفش، خواستار معافیت از این تحریم‌ها شده است.
به گزارش جهانبه نقل از فارس، انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی «یاتا» که دفتر مرکزی آن در شهر «مونترآل» کانادا قرار دارد، بامداد شنبه، با بیان اینکه تحریم‌های کانادا علیه ایران در وظایف این سازمان فرامرزی اخلال ایجاد می‌کند، خواستار معافیت از این تحریم‌ها شد.

«یاتا»، یکی از بزرگترین سازمان‌های بین‌المللی مستقر در کانادا است که نمایندگی بیش از ۲۵۰ شرکت هواپیمایی را به عهده دارد. این سازمان، یک سامانه مالی جداگانه دارد که به شرکت‌های هواپیمایی برای خرید بلیط کمک می‌کند. در سال ۲۰۱۴، بیش از ۵۲۳ میلیارد دلار آمریکا از طریق همین سامانه بین شرکت‌های هواپیمایی رد و بدل شده است.

تحریم‌های ضد ایرانی کانادا که در سال ۲۰۱۲ وضع شده انجام مبالات مالی با ایران را ممنوع اعلام کرده است.

«رادیو کانادا»، بامداد شنبه در گزارشی اختصاصی خبر داد «یاتا» از وزارت خارجه کانادا خواسته به منظور انجام وظیفه‌اش از تحریم‌های ایران معاف شود. مطابق این گزارش، «اتاوا» هنوز به درخواست این سازمان پاسخ نداده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *