يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲

اشتیاق بوئینگ برای ورود به ایران

شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 445351
مسئولان شرکت هواپیمایی بوئینگ می‌گویند: به دلیل سابقه طولانی همکاری با ایران، می‌دانیم که ایران هواپیماهای خود را از بوئینگ خریداری خواهد کرد، ما هم منتظر مذاکره بازرگانی آمریکا با ایران هستیم.
به گزارش جهان به نقل از آذرنیوز، شرکت هواپیمایی بوئینگ اعلام کرده است که آماده از سرگیری همکاری با جمهوری اسلامی ایران بعد از لغو تحریم‌هاست.

این شرکت فرصت‌های بسیار خوبی را برای همکاری اقتصادی با ایران به دلیل سابقه طولانی فعالیت خود در این کشور می‌بیند و آماده است تا دولت آمریکا مذاکرات بازرگانی خود را با ایرلاین‌های ایرانی آغاز کند.

پیشتر مسئولان ایرانی اعلام کرده‌اند که ایران نیاز به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هواپیمای مسافربری به ارزش حداقل ۲۰ میلیارد دلار طی ۱۰ سال آینده دارد تا ناوگان هوایی قدیمی خود را نوسازی کند.

ری کانر قائم مقام بوئینگ اعلام کرد که ما همچنان منتظریم دولت آمریکا مذاکره با ایران را آغاز و مجوز ورود به همکاری اقتصادی با این کشور را صادر کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز موقتی را برای فروش قطعات و لوازم یدکی هواپیما به ایرلاین‌های ایرانی بعد از توافق موقتی که در نوامبر ۲۰۱۳ حاصل شد، داده است.

کانر رئیس بخش بازرگانی ایرلاین بوئینگ اعلام کرد: «ما سابقه همکاری طولانی با ایران داریم و سالهای طولانی در ایران حضور داشتیم».

یک مقام رسمی دیگر گفت: معتقد است بعد از اینکه پنجره‌های همکاری باز شد، ایران خرید خود را از بوئینگ شروع می‌کند، چرا که کارخانه‌های بوئینگ روابط طولانی با مشتری‌ ایرانی خود دارند.

مارکی بنتروت یک مقام دیگر در شرکت بوئینگ گفته است: معتقدیم فرصت مناسبی برای آمریکا و همچنین رقبای دیگر خواهد بود و ایران هم از آمریکا و هم از تولیدکنندگان آسیایی خرید خواهد کرد.

براساس اعلام رسانه های ایرانی، ۳ ناوگان هوایی ایران شامل ایران‌ایر، آسمان ایرلاین، ماهان ایر و ایران‌ایرتور هواپیماهایی با میانگین سنی ۲۲ سال دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلام
بعد از لغو؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
غلام زيوي - كانادا
Canada
ظرفيت توليد هواپيما هاي مسافرتي ( رده ٧٠٠ )بويينگ تا شش سال اينده تكميل و اكثر خريداران ان عبارتند از : إمارات متحده عربي ، قطر ، سنگاپور و مالزي
ان دوران طلايي ايران اير كه گل سرسبد خاورميانه بود را بايد در خاطره ها جست و به همين توليدات روسي قناعت كرد