جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

نصف ثروت دنیا در دست کمتر از یک درصددنیا

پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 453877
حدود نصف ثروت دنیا در حساب کمتر از یک درصد جمعیت بزرگسال جهان است.
به گزارش جهان به نقل از میزان، گزارش ثروت جهانی از گروه اعنباری سوئیس در سال ۲۰۱۵ نشان می دهد نابرابری در توزیع ثروت جهانی در حال افزایش است به طوری که ۰.۷درصد جمعیت کشور که در سال ۲۰۱۴ حدود ۴۱درصد ثروت جهان را در اختیار داشتند، این رقم در سال ۲۰۱۵ به نرخ ۴۵.۲درصد افزایش یافته است.

۱۱۳هزار میلیارد از ثروت کشور در دست ۳۴میلیون نفر است که تنها ۰.۷درصد جمعیت بزرگسالان جهان را تشکیل می دهند. ثروت این افراد بیش از یک میلیون دلار برآورد شده است که مجموع این ثروت شامل ۴۵.۲درصد کل ثروت جهان در سال ۲۰۱۵ می شود.

* مالکان ۵۴.۸ درصد ثروت جهان

ثروت حدود بیش از ۳.۳میلیارد تومان نفر جمعیت بزرگسال جهان در سال ۲۰۱۵ کمتر از ۱۰هزار دلار است. به عبارت دیگر، تقریباً ۷۱درصد جمعیت بزرگسال جهان توانستند سه درصد کل ثروت جهان را بدست آورند که بالغ بر هفت هزار و ۴۰۰میلیارد دلار است. در حالی که در سال ۲۰۱۴ حدود ۶۸.۷درصد از جمعیت بزرگسالان با ثروت کمتر از ۱۰هزار دلار کنترل سه درصد از کل ثروت جهان را در دست داشتند.

براساس این گزارش، ۳۱هزار و ۳۰۰میلیارد دلار ثروت جهان تنها به یک میلیارد و سه میلیون نفر از جمعیت بزرگسال دنیا تعلق دارد به طوری که ۲۱درصد از جمعیت بزرگسال در سال ۲۰۱۵ با انباشت ۱۰هزار تا ۱۰۰هزار دلار ثروت توانستند ۱۲.۵درصد کل ثروت جهان را به دست آورند. در حالیکه در سال ۲۰۱۴ جمعیت با این ثروت بالغ بر ۲۲.۹درصد بود که توانسته بودند صاحب ۱۳.۷درصد کل ثروت جهان باشند.

۹۸.۵هزار میلیارد دلار از ثروت جهان در دست ۳۴۹میلیون نفر از جمعیت بزرگسال دنیا است. یعنی ثروت ۷.۳درصد از بزرگسالان چهان در سال جاری بین ۱۰۰هزار تا یک میلیون دلار اعلام شده است که ۳۹.۴درصد کل ثروت جهان را تشکیل می دهد. در حالی که جمعیت با ثروت بین ۱۰۰هزار تا یک میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ حدود ۷.۷درصد کل جمعیت بزرگسال بود که مجموع ثروتشان بالغ بر ۴۲.۳درصد کل ثروت جهان بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *