شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

وزیربهداشت:افزایش قیمت دارونداریم

چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 453747
مسلم آن است که با تجمیع بیمه‌ها، حق بیمه مردم در هر صندوقی باید در یک صندوق ریخته شود و از طرف دیگر نظارت دستگاه مربوطه را داشته باشد. وزارت بهداشت و درمان نیز باید دخل و خرج خود را بداند تا برایش مشخص باشد که چگونه باید خدمات را ارائه دهد؛ این موضوع خیلی ساده است. مطلب دیگری هم غیر از این نیست.
به گزارش جهان، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه افتتاح بخش پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی (ره) در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مبحث تجمیع بیمه‌ها و تحریک گروه‌های اجتماعی کارگری گفت:‌ تصمیم‌ها در این زمینه نباید احساسی باشد. باید علمی و عقلانی با این موضوع برخورد شود چرا که نهایتا دانش و تجربه به مدد ملت‌ها می‌آید؛ مطمئنا که این موضوع از قالب احساس خارج می‌شود و همگان به قانون و همچنین تصمیم‌های مجلس و دولت تمکین می‌کنند البته بخشی از حواشی این موضوع نیز مربوط به اطلاع رسانی‌های نادرست از برخی مسیرهاست.

وزیر بهداشت تاکید کرد: مسلم آن است که با تجمیع بیمه‌ها، حق بیمه مردم در هر صندوقی باید در یک صندوق ریخته شود و از طرف دیگر نظارت دستگاه مربوطه را داشته باشد. وزارت بهداشت و درمان نیز باید دخل و خرج خود را بداند تا برایش مشخص باشد که چگونه باید خدمات را ارائه دهد؛ این موضوع خیلی ساده است. مطلب دیگری هم غیر از این نیست.

وی تاکید کرد: مراکز تامین اجتماعی در اختیار خود این سازمان خواهد بود. وزارت بهداشت نیز غیر از ۱۰۰ بیمارستان آموزشی، ۴۷۰ بیمارستان دیگر دارد که البته می‌توانیم این ۴۷۰ بیمارستان‌ را در اختیار تامین اجتماعی قرار دهیم . تجمیع بیمه‌ها صرفا سبب افزایش قدرت خرید خواهد شد همچنین قدرت چانه زنی با مراکز خرید بیشتر می‌شود و نظارت‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

هاشمی افزود: از نظر علمی و تجربه بشری در اکثر کشورهای دنیا اینگونه تعریف شده است که بیمه یک صنعت است که بیش از یکصد سال قدمت دارد. باید دید کشورهای موفق در این زمینه چگونه عمل کرده‌اند و از تجربیات آنها استفاده کرد.

به هیچ عنوان اجازه افزایش قیمت دارو در نیمه دوم سال را نداده‌ایم

وی در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره افزایش قیمت برخی اقلام دارویی در نیمه دوم سال گفت: به هیچ عنوان افزایش قیمت دارو در نیمه دوم سال را نداده‌ایم. اگر گزارشی در این باره دارید به ما ارائه کنید تا بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد تحریم‌ها که برداشته شود با قطع دست واسطه‌ها حتما در تجهیزات و دارو باید کاهش قیمت داشته باشیم. ما حتما دلال‌هایی که در طول سالیان طولانی وارد کسب و کار در این حوزه ‌شده‌اند را حذف خواهیم کرد؛ کار سختی است اما باید خود کمپانی‌ها نیز حضور داشته باشند و مانند اکثر نقاط دنیا بدون حضور واسطه‌ها این امر صورت گیرد.

وی درباره سرمایه گذاری‌های خارجی در بازار دارویی ایران نیز گفت:‌ از نظر عددی حدود پنج تا شش درصد داروهای ما وارداتی است اما به لحاظ ریالی ۴۰ درصد بازار دارویی کشور وارداتی است که البته باید مواد اولیه را نیز به آن اضافه کنیم. استقبال خوبی جهت سرمایه گذاری‌های مشترک در ایران صورت می‌گیرد که البته این سرمایه گذاری‌ها باید در بخشهایی باشد که ما نیاز داریم.
منبع:ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سینا
اقای دکتر داروی شیمی درمانی باری 2 هفته در بازار کم یاب شد و بعد از دو هفته با اختلاف قیمت 30 هزار تومانی مجدد وارد داروخانه بیمارستان نمازی شیراز شد! چرا این حرفو میزنید؟