جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

تثبیت قیمت دارو در کشور

سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 434448
مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، اظهارداشت: کمبود اقلام دارویی از ۲۷۰ قلم در سال ۹۲ به زیر ۳۰ قلم رسیده و ارز تخصیصی برای واردات دارو نیز کاهش داشته است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر مهدی پیرصالحی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های دولت یازدهم تدوین و طی مراحل متوالی در حال اجراست اظهار داشت: حل مشکلات دارویی در این دولت بسیار تاثیر گذار بوده است و تمامی این موفقیت ها مرهون مدیریت شایسته ریاست سازمان است.

وی گفت: کاهش و تثبیت قیمت دارو در ۲ سال اخیر یکی از اولویت های این اداره بوده است که در این زمینه، چانه زنی با شرکت های دارویی، اقدام به موقع جهت تامین و تدارک دارو، قیمت گذاری داروهای وارداتی به صورت مقایسه با کشورهای مرجع، تثبیت قیمت داروهای تولید داخل و اعمال محدودیت واردات داروهای برند اصلی مشابه تولید داخل بوده است.

پیرصالحی اظهار داشت: اعمال تعرفه واردات برای داروهای دارای مشابه تولید داخل، ایجاد مسیر سریع بررسی پرونده و صدور پروانه ساخت،قیمت گذاری تشویقی برای اولین داروی تولید داخل مشابه واردات و تدوین ضوابط حمایتی برای شرکت های دانش بنیان داروسازی از دیگر اقدامات در راستای کاهش و تثبیت قیمت دارو بوده است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در پایان گفت: تعداد اقلام دارویی از ۲۷۰ قلم در سال ۹۲ به زیر ۳۰ قلم رسیده و ارز تخصیصی برای واردات دارو نیز کاهش داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


123456789
قیمت ها سه برابر شده و باید به وضعیت قبلی برگرده